Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Teoretic, exista si posibilitatea infiintarii ulterioare a unui service. Practic, insa, fiind vorba de prima etapa de afilieri, detinerea unui service auto este prima conditie de indeplinit. Asta pentru ca, momentan, sunt vizati cei care detin una din pozitiile din top trei jucatori pe plan local - la nivel de zona in Bucuresti si de oras in restul tarii.

Am luat aceasta decizie deoarece jucatorii din top trei sunt deja cunoscuti la nivel local si la randul lor cunosc foarte bine piata pe care activeaza”, explica reprezentantul Point S Team.

Afiliatul va trebui sa respecte si anumite reguli de functionare odata ce devine membru al retelei.

Multe dintre service-urile din Romania sunt afaceri dezvoltate in anii ’90, iar sistemul lor de management nu este unul foarte avansat. Unii dintre ei sunt in stare sa faca tranzitia catre un sistem profesionist, altii nu. Iar pe noi ne intereseaza cei care pot sa faca aceasta tranzitie”, precizeaza Dan Stefan.

El mai spune ca majoritatea afiliatilor fac si service rapid (n. red. - cum ar fi schimbul de ulei, interventii care tin de sistemele de directie, amortizare, franare etc.), insa baza afacerii este reprezentata de service-ul de anvelope.

Treptat, pe masura ce reteaua se va dezvolta, cerintele legate de servicii vor deveni tot mai stricte. Practic, noi dorim sa ajungem sa avem aceleasi servicii peste tot si sa uniformizam pe cat posibil si pretul”, adauga reprezentantul Point S Team.

Pentru moment, afiliatii isi stabilesc singuri preturile, in functie de specificul pietei pe care activeaza. Exceptie fac promotiile nationale, care sunt valabile in toata reteaua Point S, precum si parteneriatele cu flotele auto - cu alte cuvinte, o companie care incheie un contract de servicii cu Point S va plati pretul negociat la nivel national, indiferent de service-ul la care apeleaza.

Avand in vedere ca afiliatii desfasoara deja activitatea de service auto, nu li se impune renuntarea din start la furnizorii cu care colaborau pana la momentul afilierii. Obiectivul este sa comande peste 50% din anvelope prin platforma logistica a retelei.

In principiu, este in interesul lor sa cumpere in proportie cat mai mare de la noi, datorita conditiilor mult mai bune, pe care singuri nu le pot obtine”, mai precizeaza Dan Stefan.

Un alt avantaj al afilierii la aceasta retea este reprezentat de posibilitatea comercializarii marcii de anvelope Point S. Aceste anvelope sunt produse de Continental Europe special pentru Point S si sunt comercializate exclusiv in cadrul retelei. Dan Stefan spune ca din punct de vedere calitativ sunt situate in gama de mijloc, insa ca pret se apropie de gama buget (low cost).

Din punct de vedere al tipului de masini, membrii retelei Point S pot comercializa toate tipurile de anvelope pentru: autoturisme, 4x4, SUV, camionete, moto, camioane, industriale, agricultura. In Romania, sunt afiliati care nu comercializeaza toate aceste game, ci doar o parte dintre ele.

Dupa ce devin membri ai retelei, afiliatii trebuie in primul rand sa-si personalizeze unitatea tinand cont de design-ul recomandat de Point S. De asemenea, fiecare afiliat primeste un manual in care sunt explicate toate aspectele care tin de partea de marketing a afacerii.

Pe langa training initial, afiliatii beneficiaza de consultanta si suport permanent in chestiuni ce tin de desfasurarea activitatii.

Dezvoltarea retelei. Contextul din piata
Pentru urmatorii cinci ani, cel putin, nu intentionam sa avem mai mult de un afiliat intr-un oras (n.red. -  cu exceptia Bucurestiului, unde se discuta pe zone). Pietele sunt mici deocamdata si nu dorim sa se creeze o concurenta neaparat intre afiliatii Point S. Ei trebuie sa se bata cu ceilalti. De aceea ii selectam pe cei care pot face asta din toate punctele de vedere”, detaliaza Dan Stefan.

Pe langa cei zece afiliati atrasi anual, un alt obiectiv al Point S Team este ca, intr-o perioada de aproximativ trei ani, sa existe un afiliat in fiecare oras de peste 100.000 de locuitori din tara.

Legat de piata anvelopelor, Dan Stefan spune ca, potrivit cifrelor furnizate de Eurostat, importurile de anvelope au inregistrat o scadere puternica in primele patru luni ale acestui an, in Romania.

Plus ca vorbim cu transportatorii si s-a vazut cum a inceput criza in noiembrie. Tot atunci si noi, ca firme care activam pe piata auto, am luat primele masuri anti-criza - foarte mare atentie pe costuri si promovare mai agresiva”, povesteste reprezentantul Point S Team.

El mai spune ca scaderea puterii de cumparare, care se observa anul acesta, conduce la o reorientare a consumatorilor. Astfel, multi dintre cei care achizitionau anvelope din gama de mijloc sau chiar incercau produse premium se orienteaza acum spre buget. Insa, fiind vorba de o chestiune care tine de siguranta, consumatorii nu se vor deplasa chiar toti catre buget.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Domeniul de activitate: service de anvelope
Investitie initiala: 1.000 de euro taxa de intrare in sistem, intre 500 de euro si 3.000 de euro pentru rebranding-ul service-ului.
Taxe pe parcursul afacerii: 750 de euro taxa anuala catre Point S Team
Cifra de afaceri estimata: pentru comercializarea de anvelope, media pe retea este de aproximativ 250.000 de euro pe an, la 5.000 de anvelope vandute.
Orase vizate pentru extinderea in franciza: In urmatorii cinci ani, compania isi doreste cate un afiliat in fiecare oras, cu exceptia Bucurestiului, unde poti fi mai multi.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.