Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Pentru aprovizionarea magazinului, francizatii isi cumpara marfa din Germania, direct de la compania mama, lista de preturi fiind aceeasi pentru toti francizatii Gin Tonic din intreaga lume.
Cifra de afaceri care poate fi inregistrata de un francizat al companiei depinde de traficul zonei in care este amplasat fiecare magazin si de tipologia clientelei existente in acea zona. Radu Gheorghiu spune ca cele doua magazine din Bucuresti, identice ca si concept, au cifre de afaceri total diferite.
El mai spune ca amplasarea magazinului influenteaza in proportie de circa 80% vanzarile inregistrate de un retailer.
In cazul Gin Tonic, la aceasta se adauga flexibilitatea politicii de cumparare practicata in cadrul sistemului, in sensul ca fiecare francizat isi stabileste singur stocul de marfa. De aceea, francizatul trebuie sa identifice cat mai corect potentialul magazinului sau, astfel incat sa cumpere exact ceea ce se vinde in zona sa.
Desi exista un pret recomandat la nivel de retea, fiecare francizat este liber sa-si stabileasca marja si pretul final, in functie specificul pietei si al zonei in care activeaza.
Un alt factor de influenta pentru cifra de afaceri este reprezentat de rotatia stocurilor, care trebuie sa fie foarte bine gandita si foarte flexibila, avand in vedere ca apar noi colectii in fiecare luna.
“Ar trebui sa existe un sistem de discount-uri care sa fie alimentate permanent, astfel incat sa se asigure o rotatie optima a stocurilor”, explica reprezentantul Gin Tonic in Romania.
Singura taxa care se percepe pe parcursul afacerii este un procent de 1,5% din vanzari, ca taxa lunara de marketing, master francizatul ocupandu-se de promovarea la nivel national.
Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de cinci ani, fara taxa la reinnoire.
Exclusivitatea teritoriala se poate acorda pentru unul sau mai multe judete, in functie de puterea financiara si de planul de afaceri al candidatului.
Afacerea Gin Tonic in Romania
Radu Gheorghiu spune ca o caracteristica esentiala a conceptului este data de dinamica - pe parcursul unui an, nu exista doar doua mari colectii (toamna-iarna si primavara-vara), cum se intampla de obicei in domeniul vestimentar. Gama de articole Gin Tonic pentru femei se reinnoieste in fiecare luna, iar pentru barbati apar zece colectii pe an.
Pe langa articole vestimentare, retailerul mai comercializeaza incaltaminte si accesorii, la care se adauga parfumuri si produse cosmetice marca proprie.
“Clientii Gin Tonic sunt persoane atente la propria vestimentatie, dar si la bugetul personal. Au venituri suficient de mari incat sa nu-si cumpere lucruri ieftine, dar nu atat de mari incat sa nu fie foarte atenti la ce cumpara”, explica Radu Gheorghiu.
El spune ca preturile se situeaza de la nivelul mediu in sus, raportat la piata locala si la puterea de cumparare a consumatorilor.
Din punct de vedere al varstei, produsele se adreseaza segmentului de consumatori care au intre 25 de ani - 45 de ani, media situandu-se in jurul varstei de 30 de ani.
Radu Gheorghiu spune ca Gin Tonic este un concept care creeaza foarte rapid fidelitate - chiar daca, in prezent, clientii fideli cumpara mai putin (pe fondul tendintei generale din piata), ei continua sa revina in magazin.
“Avantajul acestui concept este ca se adreseaza unui segment de populatie care abia acum se formeaza, si anume clasa medie. Iar, pe termen lung, segmentul de clienti este in crestere sigura”, continua reprezentantul Gin Tonic.
Promovarea marcii s-a facut pana in prezent prin sponsorizari acordate unor emisiuni TV, derularea de spoturi radio, precum si aparitia in reviste din domeniul fashion.
Cifra de afaceri inregistrata de master francizatul roman in 2008 s-a situat la aproximativ 350.000 de euro, potrivit propriilor estimari. Cifra a fost ceva mai mica decat valoarea din 2007, din cauza scaderilor inregistrate in ultimul trimestru al anului trecut, pe fondul efectelor crizei economice mondiale.
Pentru acest an, Radu Gheorghiu estimeaza o scadere de 20% - 25% a cifrei de afaceri, comparativ cu valoarea inregistrata anul trecut, tinand cont de acest context economic nefavorabil.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Fashion retail.
Investitie initiala: Amenajarea magazinului este estimata la circa 200 de euro - 400 de euro/mp, in functie de starea initiala a spatiului si configuratia acestuia.
Spatiu necesar: Intre 60 mp - 80 mp, amplasat intr-un centru comercial cu un mix de chiriasi care sa se situeze la un nivel mediu - ca pret si notorietate.
Taxe pe parcursul afacerii: Un procent de 1,5% din vanzari, ca taxa lunara de marketing.
Orase vizate pentru extinderea in franciza: In prima instanta, zona de est a tarii.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 05 Octombrie 2009 la ora 22.13