Shanghai-ul din Cluj-Napoca


Lansat in urma cu 11 ani de catre trei parteneri de afaceri, doi romani si un chinez, restaurantul Shanghai din Cluj-Napoca a inceput de curand extinderea in restul tarii, pe baza sistemului de franciza. Formatele propuse de francizor sunt restaurant, fast-food si catering.

 

Dupa ce la sfarsitul anilor ’90 a fost deschis primul restaurant Shanghai, in Cluj-Napoca, in 2006 afacerea s-a extins prin lansarea unui fast-food, in centrul aceluiasi oras.

Acum, francizorul detine un restaurant si patru unitati de tip fast-food in Cluj-Napoca. Iar in luna februarie a acestui an a fost deschisa la Bacau prima unitate in franciza din tara, avand concept de fast-food.

Urmeaza sa deschidem pana la sfarsitul anului doua unitati fast-food in franciza la Targu Mures si Baia Mare, precum si o unitate proprie la Cluj-Napoca”, spune pentru startups.ro Istvan Szilagyi, director de dezvoltare al restaurantelor Shanghai.

In ceea ce priveste strategia de extindere in franciza, compania vizeaza orasele resedinte de judet si orasele cu peste 80.000 de locuitori.


Sistemul de franciza Shanghai
Dorim sa ne extindem in sistem de franciza, deoarece credem in afacerea noastra, iar franciza permite extinderea afacerii intr-un timp scurt”, explica directorul de dezvoltare al Shanghai.

Pentru a deveni francizat, orice candidat trebuie, in primul rand, sa-si doreasca o afacere Shanghai, dupa cum explica reprezentantul companiei.

Trebuie sa fie persoane oneste, comunicative, cu atitudine pozitiva”, adauga Istvan Szilagyi.

Experienta in domeniu nu este absolut necesara, deoarece francizorul asigura atat training initial, cat si instruiri periodice pe durata derularii afacerii.

Francizatii beneficiaza de asistenta din partea francizorului la evaluarea spatiului pentru deschiderea unitatii, realizarea planului de amenajare (n.red. - francizatii au o libertate destul de mare in stabilirea design-ului final al propriei unitati), amenajarea efectiva si utilarea spatiului, precum si suport permanent pe toata perioada contractului de franciza.

Durata contractului de franciza este de cinci ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia, fara plata unei taxe de reinnoire.

Pentru aprovizionarea cu ingrediente specific chinezesti, francizatii au acces la reteaua de furnizori a francizorului. Pentru restul produselor care stau la baza retetelor Shanghai, fiecare francizat este liber sa colaboreze cu furnizori locali.

In ceea ce priveste retetele, exista un meniu de baza la care se pot adauga diferite feluri de mancare, in functie de preferintele consumatorilor de pe piata pe care activeaza fiecare francizat.

Francizorul poate asigura francizatilor, contra cost, inclusiv ornamentele si ustensilele specific chinezesti de care au nevoie in desfasurarea activitatii.

Indiferent de formatul ales (restaurant, fast-food, catering), francizatii platesc o redeventa lunara de 4% din vanzari.

Taxa de publicitate reprezinta 1% din incasarile lunare. Aceasta taxa nu este platita direct francizorului, ci este alocata de fiecare francizat pentru promovarea pe plan local. Potrivit lui Istvan Szilagyi, francizatii trebuie sa demonstreze francizorului ca au folosit acest procent din vanzari in scopuri publicitare. Totodata, ei pot beneficia de asistenta din partea francizorului in realizarea campaniilor locale.

Exclusivitatea teritoriala se acorda pe baza angajamentelor pe care si le ia fiecare francizat, la semnarea contractului de franciza.


Franciza pentru restaurant
Investitia initiala este de aproximativ 27.500  de euro, din care taxa de intrare in sistemul de franciza reprezinta 10.000 de euro + TVA.

Pentru utilarea bucatariei, francizatii trebuie sa investeasca minim 10.000 de euro.

Implementarea programului informatic de vanzare/gestiune presupune cheltuieli de minim 6.000 de euro, la care se adauga 1.500 de euro - investitia minima necesara pentru implementarea sistemului de supraveghere in cadrul restaurantului.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii