Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Pe partea de panglici exista articole deja personalizate, insa exista si posibilitatea de a personaliza panglici dupa un model la comanda, iar clientul poate veni inclusiv cu panglica de imprimat.

In ceea ce priveste magnetii, se merge doar pe modele personalizate la comanda, iar materia prima se importa. Este vorba de coli magnetice care pot fi personalizate in diverse forme si diverse moduri - invitatii la evenimente, carti de vizita, calendare etc.

Articolele pentru nunti sunt importate si revandute fara niciun fel de modificari.

Pentru ca pe partea de productie exista mari variatii la nivel de volum al cererii pe parcursul unui an, compania nu are angajati permanenti doar pentru aceasta activitate. In schimb, se incheie colaborari punctuale pe partea de productie, in situatia in care vin comenzi foarte mari, pe care angajatii firmei nu le pot onora in timp util.

Clientii
In prezent, exista doua categorii de clienti pentru articolele personalizate - clienti persoane fizice (in special magneti si panglici pentru nunti si botezuri) si clienti persoane juridice.

Sunt foarte putine firme care organizeaza nunti si botezuri si care comanda ceva de la noi, pentru ca nu au loc de adaos. Noi mergem pe preturi foarte mici si lor nu le convine sa-si ia un 5% dintr-un pret mic. Mai ales ca suntem foarte vizibili la cautarea pe Google si oamenii ne gasesc destul de usor”, spune Razvan Vovcenco.

Companiile care comanda articole promotionale sunt in general clienti finali. Foarte rar se colaboreaza cu agentii de publicitate, iar atunci cand se colaboreaza este vorba de cantitati mici.

Magnetii personalizati ajung in general la clienti precum hoteluri, firme de catering, firme care livreaza pizza la domiciliu, cabinetele stomatologice etc

Cele mai multe comenzi constante sunt pe nunti si pe botezuri. Pe partea de promotionale, comenzile sunt mai rare, dar aduc si cei mai multi bani. Ca exemplu, comenzile din partea persoanelor fizice intr-o luna nu fac cat o singura comanda de la o persoana juridica”, explica Vovcenco Razvan.

Pe langa portofoliul de clienti deja existent prin Sasory Soft, exista clienti care gasesc online site-urile firmei, precum si clienti care vin destul de des prin recomandari.

Concurenta
Nici acum nu avem concurenta pe piata romaneasca din punct de vedere al tipului de magneti flexibili pe care ii folosim. Exista magneti pe un suport dur sau magneti pe care se lipeste ceva, in timp ce noi folosim o tehnica de imprimare direct pe magnet. Deci ca tip de produs nu avem concurenta”, precizeaza Razvan Vovcenco.

Pe de alta parte, el adauga faptul ca, intr-un fel, orice firma de articole promotionale poate reprezenta un concurent. Pentru ca poate aparea o confuzie din partea clientului, in sensul ca se poate sa nu realizeze care este potentialul unui tip de articol promotional comparativ cu altul.

Spre exemplu, durata de viata a magnetului este mult mai mare decat cea a unui pix, el rezista cativa ani pe un frigider. Apoi, unui instalator sau unui dentist ii este mult mai usor sa se gandeasca la faptul ca un client are numarul lui de telefon chiar pe frigider, decat la situatia in care clientul are nevoie de el insa nu mai gaseste hartia pe care a notat numarul”, explica reprezentantul Sasory Soft.

Pe de alta parte, el spune ca afacerea pe articole pentru nunti nu a avut un succes semnificativ.

Aceste articole au fost lansate ca o completare la cele doua produse de baza - panglici si magneti - si nu au fost o mare afacere. Poate si pentru faptul ca pe acest segment concurenta este foarte mare. Cred ca sunt mii de site-uri cu articole personalizate pentru nunti. De aceea nu am insistat cu promovarea acestei afaceri”, precizeaza Razvan Vovcenco.

Dezvoltare
Acum vrem sa lansam doua proiecte in zona online. Asta pentru ca refuzam sa ne mai gandim la faptul ca vom mai castiga vreodata in viitor din productie la noi in tara”, precizeaza reprezentantul Sasory Soft.

El spune ca afacerea pe magneti si panglici personalizate este o afacere care se sustine si care are succes, dar nu se va ridica niciodata atat de mult precum o afacere online, unde investitiile sunt foarte mici, iar daca ai o idee buna sigur iti aduce si bani.

Una dintre afaceri a fost lansata luna trecuta. Esta vorba despre un site care ofera, contra cost, acces la studii de caz si monografii contabile.

Una este sa stii contabilitate si alta este sa o aplici. Este destul de greu. Iar noi tratam exact aceste aspecte practice pentru cei care au o afacere si vor sa afle diverse aspecte vizavi de afacerea lor”, explica Vovcenco Razvan.

El spune ca proiectul a inceput deja sa prinda la public. Pe langa faptul ca a avut circa 15.000 de vizite intr-o luna, s-au inregistrat deja si abonamente cu plata. De asemenea, site-ul ajuta si afacerea pe partea de software contabil, clientii Sasory Soft primind acces gratuit.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Razvan Vovcenco a inceput in anul 1991 o afacere in domeniul software-ului contabil, iar in urma cu cativa ani a lansat impreuna cu sotia sa o afacere in domeniul articolelor personalizate - magneti si panglici.
Vanzarea de magneti si panglici personalizate a inceput in ideea ca e foarte bine sa aiba si o afacere dintr-un alt domeniu de activitate.
Intre sfarsitul lui 2008 si pana in august 2009, ideea s-a dovedit foarte buna, avand in vedere ca magnetii in special, dar si panglicile personalizate, au sustinut Sasory Soft ca afacere cand a scazut numarul de clienti pe partea de software.
Antreprenorul vizeaza acum extinderea in domeniul online, unde vrea sa lanseze noi afaceri.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.