Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Clientii castigati pana acum sunt atat pentru varianta gratuita, cat si pentru cea comerciala, iar antreprenorii se mai afla in discutii si cu alti potentiali clienti pentru versiunea cu plata.
“Piata corporate este una dificila. Abonamentul costa in jurul catorva mii de euro pe luna, dar este complicat sa castigi clienti pentru ca trebuie sa discuti cu mai multe echipe din aceeasi companie”, spune Vladimir Oane.
uberVU
Dupa ce au lansat pe piata Context Voice, antreprenorii au continuat sa lucreze la uberVU. A fost mai dificil decat estimau initial, dar la sfarsitul lunii iulie au lansat o varianta noua si acum doua saptamani, o noua interfata.
“Pentru companii este util sa poata monitoriza impactul social media, dar ca sa faci asta fara uberVU, ar trebui sa folosesti aplicatii care sa te coste chiar si zeci de mii de dolari pe luna. UberVU este un serviciu accesibil - vezi automat cine si ce discuta pe platformele monitorizate sau care este evolutia in timp a discutiilor pe fiecare platforma. Obtii informatiile astea intr-o secunda, gratis, ceea ce nimeni nu poate oferi”, explica Vladimir Oane.
De altfel, cei trei parteneri nici nu si-au propus sa castige neaparat bani din uberVU, considerand ca este o buna modalitate de marketing sa ofere serviciul gratis. Decizia a fost luata pentru ca taxarea sau nu a serviciului nu influenteaza costurile de dezvoltare. Insa, intr-o luna - doua vor fi lansate si niste facilitati disponibile contra cost.
“Acestea vor fi in special in zona de social media si vor fi interesante in special pentru oameni precum cei din PR. Vor fi facilitati legate de exportarea datelor intr-un .pdf, trimiterea de raspunsuri la comentarii, extragerea datelor etc. Sumele taxate vor fi mici, in jur de 50 de euro - 100 de euro pe luna, nu zeci de mii de euro, cum este acum in cazul unor servicii similare”, spune Vladimir Oane.
Intentia este de a dezvolta un serviciu care sa se autosustina, care sa nu consume multe resurse interne, cu o interactiune cat mai mica intre utilizatori si echipa uberVU. Strategia este strangerea unor sume mici de bani de la cat mai multi clienti.
Pentru promovare nu vor fi facute investitii in campanii dedicate, ci se va miza pe caracterul viral al produsului, asa cum s-a intamplat si pana acum.
Competitia
Una dintre problemele cu care se confrunta cei trei antrepreori este legata de competitia neloiala. Vladimir Oane spune ca au fost si cazuri cand, dupa ce au discutat cu anumite companii, au vazut cum acestea incep sa adopte in business ideile despre care vorbisera. In unele cazuri au regasit in prezentarile concurentei inclusiv fraze din prezentarile lor, avantajul acelor firme fiind ca se afla in SUA si au acces direct la oameni cu care cei trei romani vorbesc mai mult prin Skype. Totusi, problema nu este atat de mare.
“Ce facem noi este atat de nou, incat nu exista un singur castigator. Avem si avantajul ca piata nu este inca structurata - este inca in constructie, ceea ce inseamna ca te poti adapta, te poti schimba, nu trebuie sa faci acelasi lucru ca si concurenta”, explica Vladimir Oane.
Strategia de dezvoltare
“Multi inca au dubii ca niste tineri din Romania pot face asta, suna ca o curiozitate. In principiu, daca faci social media trebuie sa fii din Silicon Valley. Este ciudat nu doar ca nu suntem de acolo, dar ca nu suntem nici macar din alta parte a SUA. Cu toate astea, nu am fost niciodata discriminati. La sfarsitul anului trecut eram singurii castigatori SeedCamp (din seria la care am participat) care au reusit sa obtina runda doi de finantare”, spune Vladimir Oane.
Totusi, pentru a estompa neincrederea pe care unii potentiali clienti o pot avea intr-o afacere de acest tip creata de tineri romani, dar si din cauza ca vanzarea ContextVoice este dificila, pasul urmator ar fi angajarea unui Business Developer care sa reprezinte afacerea pe piata din SUA, in special in Silicon Valley.
“Avem nevoie de oameni care cunosc piata, care pot face parteneriate. Este vorba de un grup destul de restrans de persoane. In general, ei vor procente din business si doar doi astfel de oameni te pot costa usor 1 milion de euro pe an. Pentru asta trebuie sa obtinem runda trei de finantare”, spune Vladimir Oane.
Pana la sfarsitul acestui an, scopul echipei este sa termine de construit tehnologia si sa demonstreze ca functioneaza, castigand cateva mii de utilizatori pentru uberVU si inca o serie de clienti corporate pentru Context Voice. Iar apoi, in 2010, dupa obtinerea rundei trei de finantare, accentul va fi pus pe business developement in SUA, acolo unde este piata pentru produsele pe care le-au lansat.
Vladimir Oane spune ca oricum, scopul final este vanzarea afacerii, “cand ai luat o investitie in proiect ai doar doua cai - ori dai faliment, ori vinzi”.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Vladimir Oane, Dragos Ilinca si Dan Ciotu au inceput sa lucreze la proiectul uberVU acum doi ani.
Proiectul a castigat SeedCamp si a obtinut o prima runda de finantare in toamna lui 2008.
Eden Ventures a oferit in decembrie anul trecut a doua runda de finantare pentru uberVU.
In prima parte a anului a fost lansat Context Voice, un API care este dezvoltat si comercializat separat de uberVU.
La sfarsitul lunii iulie a fost lansata noua varianta uberVU si acum doua saptamani, o noua interfata.
Scopul echipei este ca pana la sfarsitul lui 2009 sa termine de construit tehnologia si sa demonstreze ca functioneaza, castigand mai multi clienti pentru uberVU si Context Voice.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 08 Septembrie 2009 la ora 12.21