Un nou proiect finantat de Seed Money
Banii au fost investiti intr-o platforma open source de video management, care se afla in private beta. Fara sa mentioneze suma exacta, partile implicate in tranzactie spun ca valoarea finantarii Seed Money se incadreaza in strategia de pana acum a fondului (pana in 50.000 de euro, pentru maxim 20% din proiect).
Dezvoltarea platformei Veevid a fost inceputa in urma cu doi ani de catre Brainient, pe vremea cand compania lucra la proiectul BrainTv (n.red - inchis anul trecut, impreuna cu un alt proiect al companiei, Vertimo). Proiectul se adreseaza companiilor si persoanelor care vor sa obtina bani din continutul video pe care il creeaza.
“Chiar daca are concurenta pe plan international, cred ca Veevid are elemente care il diferentiaza”, spune pentru startups.ro Vlad Stan, unul dintre fondatorii Seed Money.
De la lansarea din toamna anului trecut si pana in prezent, Seed Money a primit in jur de 100 de cereri de finantare. Din acestea, aproximativ 10% dintre proiecte au fost interesante pentru investitori.
“Fata de anul trecut, anul acesta am primit si cereri din partea unor companii cu afaceri consolidate, pe care insa nu le-am putut sprijini, pentru ca au nevoie de mult mai mult decat finantare tip seed”, adauga Vlad Stan.
In prezent, actionarii Seed Money mai sunt in discutii avansate cu inca patru antreprenori care au solicitat finantare si spun ca este probabil ca suma totala a investitiilor realizate de la lansarea din 2008 a fondului sa ajunga, pana la sfarsitul acestui an, la 600.000 de euro - 800.000 de euro.
Conceptul Veevid
Platforma va permite publicarea, distribuirea si monetizarea continutului video. Monetizarea continutului se va putea face prin vanzarea de publicitate, utilizatorii putand adauga reclame in continutul video.
Fata de restul proiectelor care ofera deja acest lucru pe plan international, platforma se va diferentia prin faptul ca va fi open source si va avea facilitati precum “voice recogniton”.
Emi Gal, fondatorul Brainient, spune ca aceasta tehnologie va permite identificarea automata a unor cuvinte cheie din materialele video si adaugarea de tag-uri. Solutia ar fi utila mai ales in cazul companiilor media care au un volum foarte mare de materiale.
Strategia de dezvoltare
Targetul principal al platformei este format din companiile media (posturile Tv), casele de productie si micii producatori independenti care creeaza mult continut video si vor sa il monetizeze si online.
Emi Gal, actionarul principal al Brainient, spune ca modelul de business al Veevid presupune obtinerea de venituri prin oferirea de suport, mentenanta si integrare catre companiile care folosesc platforma.
“Proiectul se adreseaza pietei internationale si am semnat deja contracte cu doua firme media din Romania, care ne acopera 80% din costurile pentru anul acesta”, spune pentru startups.ro Emi Gal.
Echipa care lucreaza la dezvoltarea Veevid este formata din noua persoane, dintre care doi oameni se ocupa de integrarea platformei pentru clienti. Iesirea din private beta este programata pentru luna aprilie, pana atunci urmand sa fie anuntate si cele doua companii romanesti care folosesc platforma.
“Banii obtinuti din partea Seed Money vor fi utilizati pentru cercetare si dezvoltare”, spune Emi Gal.
Compania a lucrat la aceasta platforma in paralel cu proiectele pe care le avea pentru clientii sai. Insa, de la sfarsitul anului trecut, Emi Gal a decis sa se concentreze pe lansarea Veevid si a directionat toate resursele companiei catre aceasta platforma, renuntand la restul proiectelor.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.