Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Cu o alta provocare importanta s-a intalnit in perioada 2006 - 2008, cand a trebuit sa motiveze si sa retina in companie oamenii buni.
“As fi putut sa retin mai bine oamenii buni petrecand mai mult timp printre ei. Atunci cand reusesti sa motivezi non-financiar un om, banii vin. Asa cum si atunci cand reusesti sa faci ceva cu placere, banii vin. Daca te concentrezi pe bani, niciodata nu sunt suficienti”, mai spune Ovidiu Toader.
Ce a cumparat Hafele
Compania germana nu a cumparat firma romaneasca, ci doar afacerea acesteia in domeniul distributiei de accesorii si electrocasnice pentru mobile. (Citeste aici mai multe despre diferenta dintre vanzarea unei firme si vanzarea afacerii)
De luna trecuta, Minerva Com nu mai poate avea activitati in distributia de accesorii si electrocasnice pentru mobila. Firma insa exista in continuare si ramane in proprietatea lui Ovidiu Toader. Aceasta se va ocupa de managementul imobilelor din proprietate si de distributia de soft pentru industria mobilei, fiind distribuitorul unei companii de profil din Germania. Firma romaneasca detine birouri si spatii comerciale in Timisoara si Bucuresti. Acestea au o suprafata de 2000 mp - 2.500 mp.
“Vanzarea se refera la baza de date cu clienti, la mijloacele fixe, la stocuri, cat si la relatiile cu furnizorii pe care le avea Minerva Com in acest domeniu”, explica Ovidiu Toader.
Cu aceasta baza s-a infiintat o noua companie: Hafele Romania, care are ca actionar majoritar Hafele Germania, cu 95% din participatie, si actionar minoritar, cu 5%, pe Ovidiu Toader.
Din tranzactie nu a facut parte si reprezentanta Minervei Com din Republica Moldova, care se ocupa cu distributie de feronerie in aceasta tara.
In momentul vanzarii, firma romaneasca avea o cota de piata de aproximativ 5% pe piata autohtona de distributie de produse de feronerie, potrivit estimarilor lui Ovidiu Toader. Omul de afaceri spune ca in acest domeniu este dificil de realizat studii legate de cotele de piata, pentru ca segmentul nu este bine delimitat prin codul CAEN.
Din punct de vedere al targetului, Minerva Com era pozitionata pe segmentul mediu - mediu plus, care reprezinta in jur de 20% din totalul pietei de distributie de feronerie. Pe acest segment, compania s-a pastrat o cota de piata de aproximativ 20% - 25% si Hafele Romania urmand sa ramana tot pe segmentul mediu - mediu plus.
Ovidiu Toader estimeaza ca piata de distributie de feronerie pentru mobila din Romania ajunge la aproximativ 100 de milioane de euro, peste 95% din produsele de feronerie vandute in Romania fiind fabricate in strainatate.
Strategia din spatele achizitiei
Ovidiu Toader spune ca este prima data cand Hafele decide sa se extinda in acest mod intr-o tara.
“In toate cele 33 de tari in care firma Hafele are subsidiare, totul a crescut de la un birou de vanzari pana la o firma mare. In Romania este pentru prima oara cand Hafele face o asemenea achizitie a unui distribuitor local”, explica Ovidiu Toader.
Noua companie formata in Romania se bazeaza pe puterea financiara si logistica a Hafele si pe cunoasterea pietei si echipa de vanzari a Minerva Com.
“Punand impreuna toate aceste elemente mi-am dat seama ca putem crea o firma foarte puternica care sa poata sa devina lider de piata in doi, maxim trei ani”, spune Ovidiu Toader.
Strategia noii companii este sa se extinda in tara, prin dealeri. Astfel, Hafele nu va mai deschide alte showroom-uri, in afara de cele preluate de la Minerva Com.
“De multi ani, Hafele este reprezentata in Romania de cativa distribuitori cu care ne dorim continuarea colaborarii”, subliniaza Ovidiu Toader.
In acest an, Hafele va investi trei milioane de euro in afacerea din tara noastra. Suma este alocata pentru stocuri, reamenajarea celor patru showroom-uri si rebranding-ul noii firme.
In urmatorii doi - trei ani, firma germana va mai investi trei milioane in Romania, in functie de realizarile noii subsidiare. Peste doi ani, compania intentioneaza sa construiasca in tara noastra un sediu central si un depozit, pana atunci, sediul fiind in Timisoara, unde se afla Minerva Com.
Portofoliul de produse
Pana anul trecut, o treime din vanzarile Minerva Com proveneau din distributia facuta pentru o firma concurenta cu Hafele, o treime din cea facuta pentru Franke si o treime din cea facuta pentru alte firme din domeniu pe care Minerva Com le reprezinta in continuare.
In urma vanzarii afacerii, Hafele Romania va prelua si contractul de distributie pe care Minerva Com il avea cu Franke.
“Ne dorim sa ramanem in pozitia de cel mai mare distribuitor al firmei Franke. Poate ca nu va fi posibil in 2009, dar speram sa revenim in 2010”, adauga Ovidiu Toader.
In prezent, peste 70% dintre produse vandute de Hafele Romania sunt cele realizate de Hafele, in jur de 20% sunt Franke si restul de 10% sunt alte marci.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Minerva Com a fost infiintata de Ovidiu Toader acum12 ani, in ianuarie 1997, pe vremea cand era student.
Compania distribuie accesorii si electrocasnice pentru mobilier.
Acum doua luni, afacerea romaneasca a fost cumparata de Hafele Germania, unul dintre liderii mondiali in producerea si distributia de produse de feronerie pentru mobilier si usi.
Din tranzactie nu a facut parte si reprezentanta Minervei Com din Republica Moldova, care se ocupa cu distributie de feronerie in aceasta tara.
Anul acesta Hafele a investit trei milioane de euro in Romania, iar in urmatori doi ani suma se poate dubla.
Ovidiu Toader a devenit Managing Director al Hafele Romania si inca nu se gandeste sa investeasca in alte afaceri.
Redactor: Alina Botezatu
n material startups.ro. Toate drepturile rezervate.