Aroma dulce a unei afaceri cu ceai
Dupa ce a lucrat timp de peste sase ani ca sales manager sau executive pentru mai multe companii din media, Adrian Chirca s-a hotarat sa isi lanseze si o afacere proprie. Ideea a pornit de la pasiunea lui pentru ceai, iar luna trecuta a lansat un business in domeniu, impreuna cu un partener de afaceri, Liviu Alexandru.
Sweetwood, firma celor doi antreprenori, detine un magazin online de ceai, dar se ocupa si de distributia produselor in HoReCa (Hoteluri - Restaurante - Catering).
“Am lansat afacerea cu ceai in primul rand din pasiune, apoi am sesizat nisa. Exista o nisa a consumatorilor de ceai, care nu este foarte bine dezvoltata la noi. Se consuma in continuare ceai la plic, dar tendinta este evidenta, pentru ca oferindu-le un produs de calitate este clar ca vor incepe sa-l si consume. Si atunci am speculat nisa asta”, spune pentru startups.ro Adrian Chirca.
Investitii. Estimari pentru primul an
Investitia in stocul initial si lansarea magazinului online a fost de aproximativ 10.000 de euro.
Pana la finalul anului, Adrian Chirca estimeaza ca vor investi inca pe atat, avand in vedere ca din toamna va creste consumul de ceai si vor fi necesare noi importuri. De asemenea, tot din toamna au in vedere sa aduca sortimente noi de ceai, dar si accesorii destinate exclusiv consumatorului casnic.
“Inca nu ne-am gandit la perioada in care ne vom recupera investitia. Cel mai probabil, abia peste un an de zile vom sti exact ce se intampla cu business-ul asta si tot atunci am putea face o estimare in acest sens”, precizeaza Adrian Chirca.
Pentru primul an de activitate cei doi antreprenori se asteapta la venituri de 60.000 de euro - 70.000 de euro.
“Totusi, cred ca e prea devreme sa ne pronuntam, mai ales ca abia in toamna si iarna va creste consumul efectiv de ceai, fiind o bautura care, de regula, se bea calda. Consumul real se va vedea in octombrie - noiembrie si se va prelungi pana in februarie - martie, cat va tine sezonul rece. De aceea, abia la anul vom putea spune dupa o iarna ce inseamna consumul efectiv de ceai vrac la momentul asta in Romania”, adauga Adrian Chirca.
Produsele
In prezent, antreprenorii au adus 20 de sortimente de ceai (verde, negru si de fructe) pe care le vand prin intermediul magazinului online.
“In primul rand, sortimentele cu care am intrat pe piata au fost selectionate tinand cont de topul preferintelor de consum din ultimii trei ani din Romania si din Europa, la care s-a adaugat o lista a producatorului cu care colaboram privind topul preferintelor pe Europa Centrala si de Est”, explica Adrian Chirca.
El spune ca, in Romania, in topul consumului se claseaza ceaiul verde, cu derivatul verde cu iasomie, ceaiul negru si ceaiul de fructe. Restul ceaiurilor au un consum foarte slab.
“Spre exemplu, romanul asociaza foarte mult ceaiurile herbal cu ceaiurile care trateaza anumite afectiuni, ceea ce nu e neaparat adevarat”, precizeaza Adrian Chirca.
Ca pozitionare pe piata, ceaiurile aduse de cei doi antreprenori se situeaza pe segmentul middle spre premium.
Atat ceaiurile Sweetwood, cat si accesoriile de ceai, provin din Germania, de la unul dintre cei mai mari producatori de ceai din lume.
Distributia
In momentul de fata, ceaiul este distribuit catre zece cafenele din Bucuresti si Buzau.
Pana la sfarsitul anului, cei doi antreprenori isi doresc sa ajunga la aproximativ 50 de unitati in care sa isi distribuie produsele, estimand ca cele mai multe vor fi in Bucuresti.
De asemenea, exista si standuri de unde consumatorii pot cumpara ceaiurile pentru acasa. Pentru moment, astfel de standuri exista in doua cafenele si intr-un centru SPA, dar Adrian Chirca spune ca sunt deschisi sa discute si cu alte tipuri de unitati.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Sweetwood este o afacere care se ocupa de comertul cu ceai vrac, fiind lansata la inceputul acestui an de Adrian Chirca si Liviu Alexandru.
Investitia in stocul initial si lansarea magazinului online a fost de aproximativ 10.000 de euro.
Pana la finalul anului, antreprenorii estimeaza ca vor investi inca pe atat, avand in vedere ca din toamna va creste consumul de ceai si vor fi necesare noi importuri.
Pentru primul an de activitate cei doi antreprenori se asteapta la venituri de 60.000 de euro - 70.000 de euro.
In momentul de fata, firma distribuie ceai intr-un centru SPA si in cafenele din Bucuresti si Buzau.
Magazinul online poate onora comenzi in toata tara, in momentul de fata existand negocieri cu o firma de curierat care sa se ocupe de partea de livrare.
.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.