Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

"Vrem sa lucram cu bone din vocatie, nu cu bone accidentale, care tranzitoriu acceseaza un post de bona sau de menajera. Pe mine ma bucura ca sunt din ce in ce mai multe studente deschise sa faca aceasta meserie si ca unele dintre ele vin cu experienta de au pair in strainatate si vor sa continue si in Romania", mentioneaza Alina Movila.  

Moasa mentioneaza ca tine foarte mult ca bonele pe care le recomanda sa aiba o diploma care sa le certifice activitatea. In conditiile in care in Romania nu exista astfel de cursuri, la un nivel ridicat, Nanna intentioneaza sa faca unul anul viitor. Aceste cursuri ar trebui sa dureze aproximativ trei luni.

"Sunt cursuri teoretice, dar si practice. Partea de teorie se refera la aspectele specifice ale dezvoltarii nou-nascutului si copilului mic. Ar trebui sa includa cateva notiuni elementele de pediatrie, alimentatie, comunicare cu familia", completeaza Vania Limban.

Pana acum, cele mai multe cereri ale agentiei au fost pentru bone si menajere cu norma intreaga, chiar daca se incepe cu un part-time.

"Este putin, dar, avand in vedere ca activitatea agentiei sta numai in doua persoane, ne bucura faptul ca cererea este in crestere. Noi ne dorim, in medie, zece contracte incheiate pe luna. Aceasta ar fi o cifra satisfacatoare, intr-o perioada medie, intr-un an. Noi nu vom deveni, probabil, niciodata agentia care intermediaza poate zeci de contracte in fiecare luna, pentru ca ne dorim sa lucram pe o zona de clienti exclusivi, sa personalizam fiecare contract", mai spune Alina Movila.

In prezent, o mare parte din clientii agentiei Nanna provine de la Active Center, deoarece Vania Limban este implicata in ambele afaceri.

"In general, ne pliem pe nevoile clientilor Active Center (n.red. - viitori parinti), asa ca prevaleaza bonele, ingrijitoarele de copii nou nascuti (de la trei - patru luni la aproape trei anisori), bone de week-end, menajere", adauga Alina Movila.

Nu exista diferente majore intre recrutarea unei bone, a unei menajere sau a unei guvernante.  Perioada de gasire a unei bone sau a unei menajere poate fi de cateva zile de la trimiterea cererii si pana la inceperea perioadei de proba.

"De obicei, familiile reduc intalnirile cu candidatii la una - doua. Prima intalnire la agentie este suficienta pentru a-si face o prima impresie. A doua intalnire este la domiciului familiei, pentru a vedea conditiile de lucru si a cunoaste copilasul, pentru ca, de multe ori, si el valideaza candidatul ales de parinti. In maxim o saptamana sau doua incepe perioada de proba, care poate fi de la cinci zile lucratoare si se duce pana la o luna", explica Alina Movila.

Managing Partner-ul Nanna le recomanda parintilor sa vina la intalnirea cu viitoare bona cu un set de intrebari, sa stie clar ce-si doresc de la ea, sa-si formuleze clar toate asteptarile. Vania Limban subliniaza ca vazut bone foarte bune care n-aveau copii.

Investitia in afacere
Alina Movila si Vania Limban spun ca cea mai importanta parte a investitiei este expertiza fiecareia dintre ele in domenii complementare - resurse umane si ingrijirea copiilor, precum si detinerea unui centru dedicat pregatirii viitorilor parinti.

"Altfel ne-ar fi fost mult mai greu sa demaram, atat din punct de vedere al recunoasterii noastre ca agentie, in fata unor potentiali clienti, cat si din perspectiva unor clienti pe care ni-i dorim si care au venit directionati de la Active Center", precizeaza Vania Limban.

Ele mai spun ca, financiar, cheltuielile au fost minime - cele cu infintarea companiei si obtinerea certificatelor.

Veniturile agentiei de babysitting
Cei care apeleaza la Nanna pentru a le gasi o bona sau o menajera platesc o taxa de promovare si administrare a anuntului.

"In momentul in care se trece de perioada de proba si candidatul si beneficiarul au decis sa continue relatia si sa incheie contractul de munca, comisionul de contract este, din prima bonificatie luna, de 50% de la prestator si 75% din partea beneficiarului", spune Alina Movila.

Astfel, valoarea comisionului incasat de agentie depinde de salariul lunar pe care il au bonele si menajerele (maxim 1.500 de lei pe luna, influentat de factori precum: carnet de conducere, cunoasterea unei limbi straine, detinerea unui certificat de bona). Alina Movila precizeaza ca valoarea retributiei unei bone sau menajere depinde si de numarul de ore, de calificari, de numarul de copii din familie si de program.

"Un program normal incepe de la opt si este de zece ore pe zi. In general, tariful orar pentru ingrijirea unui copil porneste de la 7,5 lei si poate ajunge pana la 10 lei, pe ora", detaliaza Alina Movila.

Agentia intentioneaza sa obtina venituri si din intermedierea de forta de munca in strainatate.

"Alte servicii pe care ne gandim sa le aducem si sa le punem in valoare sunt legate de bona care asista mamica in prima si a doua saptamana sa-si intre in rol, daca este prima ei experienta de mamica", completeaza Alina Movila.

Pana in prezent, agentia s-a promovat prin retelele de socializare, propriul site, parteneriatul cu Active Center si ceilalti parteneri.

Vania Limban adauga faptul ca intentioneaza sa promoveze Nanna, din ce in ce mai mult, prin site-urile pentru mamici cu care colaboreaza Active Center.

Alte modalitati de promovare vor fi prin evenimente despre sanatatea familiei si sanatatea copilului.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Nanna este o agentie de babysitting, aparuta in vara acestui an, care intermediaza servicii de gasire a bonelor, menajerelor si guvernantelor.
Afacerea a fost lansata de Vania Limban (peste 25 de ani de experienta ca moasa) si Alina Movila (12 ani de experienta in resurse umane).
Baza de date a agentiei cuprinde 100 de persoane si se actualizeaza in permanenta.
Perioada de gasire a unei bone este de cateva zile.
Comisionul platit agentiei este format dintr-o taxa de administrare fixa, platita de familia care cauta bona/menajera/guvernanta, si una variabila, care este achitata sub forma unui procent din primul salariul al viitoarei angajate, atat de bona (50%), cat si de familie (75%).

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.