Boutique pentru viitoarele mamici
La inceputul lui 2009, Claudia Stirbei a observat ca existau putine optiuni vestimentare pentru femeile insarcinate din Romania, chiar daca ele doreau sa-si cumpere haine. Asa ca s-a hotarat sa lanseze o afacere in domeniu, considerand ca are potential.
Mai intai, a inceput sa se informeze, sa se intereseze despre moda pentru gravide si sa caute furnizori. In acea perioada, ea lucra la Happy Tour, vanzand si organizand calatorii de afaceri.
Claudia Stirbei (foto) a lucrat opt ani la Happy Tour, avand la baza o specializare in management la Academia de Studii Economice din Bucuresti.
Anul trecut, Claudia a amanat lansarea afacerii deoarece in aprilie a nascut un baietel.
Cand copilul ei a implinit opt luni, Claudia a simtit nevoia sa-si reia activitatea si sa puna pe picioare afacerea la care se gandise - magazinul de hainele pentru gravide, mai ales ca multe dintre prietenele ei incepusera sa ramana insarcinate.
"Incet - incet, am reluat discutiile cu cei cu care le incepusem cu un an in urma si le-am spus ca intentionez sa deschid un magazin", spune pentru startups.ro Claudia Stirbei, actionar la Mamaboutique.ro.
In conditiile in care Claudia este inca in concediul maternal, in afacere este implicat si sotul ei, George Stirbei. De altfel, magazinul Mamaboutique.ro este dezvoltat de firma Mobile Mary Market, care face parte din grupul de firme Mobile (George Stirbei organizeaza evenimente corporate, detinand firma Mobile Event. (Citeste aici mai multe despre afacerile de familie.)
"Mamaboutique.ro este o afacere de familie. Este o siguranta mai mare, pentru ca nu stii niciodata cu cine ai de-a face. Din pacate, am in jurul meu foarte multe cazuri de asocieri care au esuat si prietenii stricate", adauga Claudia Stirbei.
Cum a aparut magazinul
Initial, Claudia s-a gandit la un magazin fizic, dar a luat in calcul faptul ca femeile active isi incheie programul seara, in jurul orei 19.00, astfel ca este obositor pentru ele sa mearga la un magazin asa ca a tinut cont de importanta pe care incepe sa o capete mediul online.
Ideea business-ului s-a bazat pe faptul ca dureaza mult pana cand hainele comandatate din strainatate ajung in Romania si ca este costisitor pentru femei sa-si comande haine speciale pentru perioada sarcinii.
In ianuarie, anul acesta, Claudia a stabilit cu firma de IT cum sa arate magazinul online. La inceputul lunii aprilie a fost gata site-ul si a inceput activitatea (magazinul online are insa si un showroom unde pot fi vazute produsele).
"Intre timp (n.red. - din ianuarie pana in aprilie), am luat legatura cu furnizorii, am vorbit cu ei, am vazut hainutele, am facut un studiu in ceea ce priveste gravidutele, despre ceea ce ar fi nevoie la noi si am comandat in functie de acest aspect", detaliaza Claudia Stirbei.
Portofoliul de produse din magazin
Cele mai multe haine vandute pe Mamaboutique.ro sunt din bumbac, vascoza si elastan, pentru a se putea plia pe burtica viitoarelor mamici. Hainele sunt alese astfel incat sa fie confortabile si la moda.
"Merg pe tot ceea ce este in trend. Cele mai multe haine au mai multe variante de purtat. Cand comand, ma uit la un produs si imi imaginez in cate feluri se poate purta sau cum. Pentru cele care trebuie sa se imbrace business este cel mai greu", mentioneaza Claudia Stirbei.
Pe langa articole vestimentare, la Mamaboutique.ro sunt si accesorii practice pentru femeile insarcinate - centuri, solutii pentru a purta hainele normale in timpul sarcinii, solutii pentru femeile care au nascut prin cezariana si pantaloni speciali.
Furnizorii sunt firme specializate in haine pentru gravide din Polonia, Olanda si Anglia, urmand ca ea sa incheie un acord si cu doua companii din Franta.
Claudia Stirbei spune ca in Romania nu a gasit furnizori pentru produsele pe care doreste sa le vanda.
"Din ceea ce am vorbit cu cei din afara, este foarte grea croiala rochitelor si a produselor pentru gravide. La noi nu prea sunt producatori de asa ceva si inca nu avem dezvoltarea necesara din punct de vedere estetic. Va mai dura un pic pana sa lucram cu producatorii locali", precizeaza Claudia Stirbei.
Cine sunt clientii
Clientii Mamaboutique.ro sunt femeile active, care in perioada sarcinii continua sa se ingrijeasca, sa se imbrace frumos, sa mearga la coafor si sa faca sport.
"Incercam sa ne adreseam unui segment de femei active, care merg in continuare la birou, au intalniri, seara trebuie sa se prezinte la un eveniment, un cocktail, si trebuie sa se adapteze din punct de vedere vestimentar pentru orice ocazie. Faptul ca ramai insarcintata nu inseamna ca trebuie sa mananci de doua ori mai mult. Din contra, trebuie sa ai mult mai multa atentie fata de tine, de corpul tau, de psihicul tau, sa te pregatesti, pentru ca toate starile le transmiti copilului. Chiar daca esti insarcinata, poti fi atragatoare in continuare, poti fi frumoasa. Ma adresez unor femei de afaceri care isi castiga singure existenta", subliniaza Claudia Stirbei.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Mamaboutique.ro este un magazin online cu haine pentru gravide.
Ideea magazinului a aparut acum doi ani, dar a fost lansat in aprilie acest an.
Afacerea apartine familiei Claudia si George Stirbei.
Investitia in afacere a fost in jur de 25.000 euro, estimandu-se ca va fi recuperata in aproximativ doi ani.
Piata de fashion pentru femei insarcinate din Romania ar putea creste, daca femeile insarcinate isi schimba mentalitatea, punand mai mult accent pe ingrijire in perioada graviditatii, si daca ar exista mai multe magazine specializate.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.