Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Pana la sfarsitul anului, planurile Ergonomos sunt de a aduce scaune ergonomice pentru utilizatorii cu caracteristici fizice speciale (foarte scunzi, supraponderali etc.).
Cine sunt clientii
Solutiile ergonomice sunt folosite de cabinetele medicale, in industria metalurgica, alimentara, textila, a componentelor auto etc. Activitatea Ergonomos este mai intensa in trei sectoare: corporate, medical si industrial. Aceleasi solutii pot fi insa folosite si in HoReCa (hoteluri-restaurante-catering), retail si rezidential.
"Pe partea de ergonomie medicala si industriala, ne adresam unor probleme specifice legate de munca in picioare si de cea pe scaun, unde lucrezi aplecat, alternezi intre pozitia activa si cea pasiva, si, implicit, scaunul trebuie sa aiba niste caracteristici diferite de unul de birou", explica Horatiu Didea.
General Managerul Ergonomos mentioneaza ca managerii de fabrici, medicii si persoanele fizice din provincie sunt mult mai interesate de ergonomie si mai dispuse sa investeasca decat cei din Bucuresti.
"Foarte putine companii din Romania investesc in ergonomie. In America, daca fabrica investeste in covoare ergonomice, automat, baza pe care o plateste la asigurari scade, pe langa faptul ca evita absenteismul si previne posibilele imbolnaviri. La noi, este vorba in primul rand de educatie. Am vazut multi manageri de fabrici din Ardeal, care, chiar daca n-au avut buget sa investeasca, au fost foarte interesati de solutiile ergonomice, au facut cursuri in strainatate si inteleg ca un muncitor care lucreaza pe un covor ergonomic este mai productiv, se simte mai bine, este mai protejat", subliniaza Horatiu Didea.
In medie, lunar, Ergonomos are in jur de 10 - 15 clienti persoane fizice si cinci - sase clienti persoane juridice.
Care sunt preturile
Horatiu Didea precizeaza ca, fata de o solutie standard, una ergonomica este, in medie, cu 30% mai scumpa.
"Un scaun bun industrial pleaca de la 50 de euro, cel mai ieftin, si, in medie, este 100 de euro. O pardoseala simpla este gratis, daca ai beton. Metrul liniar de pardoseala ergonomica pleaca de la 20 de euro si poate ajunge pana la 200 de euro. Preturile pot varia destul de mult in functie de solutia tehnica", detaliaza Horatiu Didea.
Negocierile pentru un contract cu o firma dureaza intre trei zile si doua saptamani, pentru un cabinet medical, si chiar un an, un proiect industrial, pentru ca depinde de bugete, testari, negocieri, solutii, cantitate si de tipul de decizie.
Investitia in afacere si activitatea desfasurata
Investitia in Ergonomos a fost in jur de 40.000 de euro, dintre care o parte este inca in stocuri si produse date la testare.
"Sunt incurajat, pentru ca dupa doua luni de functionare, in ianuarie, deja eram pe break-even, iar acum suntem pe profit. Incercam sa punem mai mult accent pe customer service, ca sa ne diferentiem", mai spune Horatiu Didea.
General managerul Ergonomos mentioneaza ca piata de produse ergonomice profesionale specifice (scaune industriale, medicale, covoare si accesorii) este destul de greu de estimat, dar crede ca este destul de mica, intre 300.000 si 500.000 de euro.
"Piata de purificatoare de aer este mai mare, estimam ca in jurul valorii de un million de euro", adauga Horatiu Didea.
Care sunt veniturile
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de circa 90.000 de euro pe Cost Management si in jur de 60.000 de euro pe Workspace Solutions, cu 20% mai mult fata de anul anterior.
"Anul trecut, pe Cost Management, am facut destul de mult si din consultanta. Estimam o cifra de afaceri la acelasi nivel pe Workspace si de circa 150.000 de euro pe Ergonomos (fosta Cost Management), in crestere datorita portofoliului de produse ergonomice, in pofida scaderii activitatii de consultanta", spune Horatiu Didea.
In prezent, Ergonomos are vanzari de aproximativ 8.000 de euro/luna. Valoarea unei comenzi este, in medie, de 400 de euro.
"Daca vorbim de persoane fizice, comenzile sunt de 300 de euro - 1.000 de euro. La cabinete medicale la fel, investitia este mica, 1.000 de euro, 1.500 de euro, 3.000 de euro, cateva scaune si de doua - trei covoare ergonomice. Sunt business-uri mici, ca volum, unde muncesti destul de mult. Pana dezvolti o piata suficient de mare, volumele sunt destul de mici", completeaza Horatiu Didea.
Comenzile online reprezinta 40% din vanzarile lunare ale companiei. Pentru a-si intensifica vanzarile online, cei de la Ergonomos vor sa deschida in circa sase luni - un an un magazin online cu gadget-uri ergonomice, deoarece au deja multe astfel de comenzi de la persoanele fizice.
In prezent, cele doua companii au cinci angajati, dintre care trei lucreaza pentru ambele firme. De asemenea, Ergonomos are trei reselleri - la Timisoara, Satu Mare si Iasi, precum si patru vanzatori de tip MLM (Multi Level Marketing) in Muntenia.
"Vrem sa dezvoltam o retea de reselleri in Romania. Lucram cu distribuitori, care vand produse medicale sau mobilier. Noi lucram foarte mult cu outsourcing - legal, marketing, pentru ca este mult mai inteligent ca model de business", mai spune Horatiu Didea.
Ergonomos se promoveaza la targuri de produse medicale, prin direct marketing, marketing online si programe de testare a produselor. Bugetul de marketing al companiei pentru acest an este de 10.000 de euro, plus un procent din vanzari.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Ergonomos este importator si distribuitor de produse ergonomice.
Distributia de produse ergonomice a pornit de la incercarea de a eficientiza cheltuielile companiilor.
Produsele din portofoliul firmei sunt scaunele, pardoselile, accesoriile pentru birou si purificatoarele de aer.
Investitia in Ergonomos a fost de circa 40.000 de euro, dar nu s-a stabilit cand va fi recuperata.
Cifra de afaceri dorita pentru acest an este de aproximativ 150.000 de euro, cu circa 67% mai mult decat anul trecut.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 17 Iulie 2012 la ora 14.58