Fresh de portocale la comanda


Doi prieteni pasionati de alimentatia sanatoasa au lansat in luna septembrie o afacere pe segmentul sucurilor naturale, fara aditivi. Ei produc si livreaza la comanda sucuri proaspete de portocale. Savora, brandul creat de ei, a castigat deja primii clienti, iar antreprenorii se gandesc la extinderea afacerii.

 

Razvan Antonescu (35 de ani) si Catalin Andrei Stefanescu (40 de ani) se cunosc din liceu iar anul acesta au hotarat sa devina parteneri de afaceri, lansand Active Juice Extractor (AJE), firma care detine brandul Savora.

Experienta lor profesionala nu era preponderent in acest domeniu, chiar daca, la un moment dat, Razvan Antonescu lucrase intr-un restaurant iar Catalin Stefanescu administrase cativa ani un fast-food.

Razvan Antonescu a lucrat in telecom si banking si a coordonat echipe de customer service in multinationale iar Catalin Stefanescu a dezvoltat site-uri web pentru companii, fiind freelancer in domeniu.

Unul dintre hobby-urile celor doi este legat de alimentatia sanatoasa si de a gasi sucuri fara aditivi.    

Ideea a pornit de la faptul ca nu exista alternative sanatoase pe piata, decat foarte putine, la bauturile de fructe cu aditivi sau facute din pasta de fructe. Dorind sa consumam noi insine un astfel de produs, ne-am dat seama cat de complicat si costisitor este sa iti faci in fiecare zi acasa sucuri de fructe si de aici ideea de a intra pe o nisa de piata oarecum goala”, spune pentru startups.ro Razvan Antonescu.

Ceea ce au adaugat in afacere a fost serviciul de livrare la domiciliul clientului (In Bucuresti si in zonele limitrofe), astfel incat sa ofere un pachet complet pentru cei care doresc sa traiasca sanatos, dar nu au timpul si energia sa isi prepare singuri, in fiecare zi, produsele pe care sa le consume.

Pentru a incepe cat mai repede productia, cei doi nu au infiintat o noua firma, ci au schimbat obiectul de activitate al unei firme de consultanta in management pe care o avea Razvan Antonescu. Firma respectiva fusese infiintata in noiembrie 2007, dar nu fusese activa.

In prezent nu avem angajati, eu si partenerul meu suntem cei care producem sucurile, in calitate de actionari”, spune Razvan Antonescu.


Produsele
In acest moment, capacitatea de productie este de pana la 1.000 de litri pe zi si folosim mai putin de 10%, fiind la inceput”, spune Razvan Antonescu.

La sfarsitul anului viitor, cei doi parteneri de afaceri intentioneaza sa produca si alte tipuri de sucuri. Printre fructele care s-ar potrivi cu acest tip de productie ar fi merele si strugurii.

Poate in a doua jumatate a anului urmator, in functie de succesul actualului produs, vom introduce suc si din alte fructe”, completeaza Razvan Antonescu.

Preturile variaza intre 5,5 lei si 92 de lei, in functie de capacitatea sticlei (intre 0,25 l si 5 l) si de TVA.


Investitia
Investitia initiala in afacere a fost de aproximativ 20.000 de euro, banii celor doi actionari. Suma a fost utilizata in principal pentru amenajarea spatiului de productie si achizitia de utilaje, iar in acest an nu mai sunt prevazute alte investitii. Site-ul companiei a fost facut de cei doi actionari, deoarece aveau deja experienta in domeniu.

Amenajarea spatiului de productie a reprezentat aproximativ 30% din investitia initiala. Acesta se afla in zona de vest a Bucurestiului, are o suprafata de 60 mp si a fost inchiriat. Spatiul este impartit in trei compartimente: sala de productie, depozit si birouri.

Anul viitor vom mai investi in utilaje pentru diversificarea produselor si automatizarea unor parti din procesul de productie”, detaliaza Razvan Antonescu.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Savora este o marca de suc de portocale proaspat, produs de firma Active Juice Extractor (AJE).
Actionarii companiei sunt Razvan Antonescu si Catalin Andrei Stefanescu.
Sucul de portocale proaspat este singurul produs al companiei, existand planuri si pentru produse din alte sucuri in functie de succesul acestuia.
Investitia initiala a fost de 20.000 de euro, recuperarea acesteia urmand sa fie facuta cel mai devreme in a doua jumatate a anului viitor.
Publicul tinta este reprezentat de persoane fizice, institutii particulare de invatamant si companii.
Produsele sunt distribuite in Bucuresti si localitatile apropiate, in principal, in aglomerarile rezidentiale.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii