Life after work - teren de joaca dupa birou
Sub numele de Life after work, trei tineri au lansat acum o luna un concept de business care are la baza organizarea de programe de invatare prin joaca destinate adultilor. Iar pentru a pastra caracterul de joaca, ei nu coordoneaza workshop-uri, ci funshop-uri.
Cand au pus bazele Life after Work, Elena Marineci activa ca trainer in zona de soft skills, Ioana Molnar lucra in domeniul marketing si Horia Codrean se ocupa de partea de vanzari pentru o companie de resurse umane.
“Afacerea am pornit-o in trei, insa eu am fost cea care a depistat nevoia pentru astfel de programe, in timpul sesiunilor de training pe care le desfasuram la diverse companii”, spune pentru startups.ro Elena Marineci, Innovation Catalyst in cadrul Life after Work.
Identificarea nevoii din piata
“Mergeam la training-uri si intalneam oameni extraordinari. Doar ca in momentul in care ii intrebam ce fac in timpul liber, care sunt pasiunile lor sau care sunt succesele pe care le-au avut in afara serviciului, multi dintre ei se blocau, neavand ce sa raspunda”, povesteste Elena Marineci.
Asta se intampla atunci cand incerca sa sparga gheata si sa-i faca sa vorbeasca despre lucrurile care le plac, pentru a-i putea introduce astfel intr-un spatiu nou in care sa invete impreuna mult mai usor.
“Primeam raspunsuri de genul <Serviciul se termina la ora la care se termina, ajung acasa, mai stau un pic cu copilul etc. Deci cand sa-mi mai ramana timp si pentru alte activitati?>”, explica Elena Marineci.
Ea organiza deja impreuna cu prietenii activitati in zona de improvizatie teatrala sau experimenta tehnica fimo (n. red. - material care are aspectul plastilinei si din care pot fi realizate destul de usor obiecte decorative sau chiar bijuterii).
“Activitati de genul asta au un rol important in dezvoltarea personala si eram constienta ca cei cu care lucram ar avea nevoie de astfel de activitati la fel de mult ca si mine”, precizeaza Elena Marineci.
Insa, in afara de faptul ca ii provoca sa se gandeasca la ce le-ar placea sa faca in timpul liber, Elena Marineci si-a dat seama ca nu putea sa le si recomande oamenilor un loc unde sa mearga si sa desfasoare astfel de activitati intr-un cadru formal. Asa au inceput discutiile cu cei doi parteneri din prezent, cand si-au dat seama ca ar putea organiza chiar ei programe “after work” prin care sa ajute adulti sa-si dezvolte partea creativa.
De ce joaca este importanta
“S-a demonstrat stiintific faptul ca, pana la varsta de cinci ani, copiii acumuleaza prin joaca o cantitate de informatii echivalenta unei facultati de drept si a uneia de medicina. Insa, de la o anumita varsta, oamenii se opresc din joaca, pentru ca trebuie sa studieze, apoi sa munceasca etc. Ceea ce nu realizeaza multi dintre ei este ca opusul jocului nu este munca, ci depresia”, explica Elena Marineci.
Ea spune ca, in timp, oamenii isi dezvolta foarte mult partea stanga a creierului, pentru ca pe aceasta o folosesc in desfasurarea activitatilor de la locul de munca. Partea dreapta, care este responsabila de activitatile creative, este mai putin folosita si, ca atare, ajunge sa fie mai putin dezvoltata.
“Activitatile pe care le organizam au un scop al lor. Noua ne place sa spunem ca facem <brain fitness>. Pentru ca este vorba de un muschi care se atrofiaza - muschiul creativitatii”, precizeaza Elena Marineci.
Ea da ca exemplu funshop-ul de creativitate organizat luna aceasta, cand oamenii erau foarte reticenti la inceput si spuneau ca ei nu sunt creativi (in special cei care lucreaza cu cifre). Elena Marineci spune ca la finalul funshop-ului au fost generate o multime de idei interesante, inclusiv de catre cei care spuneau ca ei nu sunt creativi si au venit doar asa ca sa vada despre ce e vorba.
“Ideea este <Hai sa scoatem adultii la joaca!>. Oamenii vor avea intotdeauna nevoia de a invata lucruri noi prin joaca si de a-si dezvolta aceasta parte creativa”, concluzioneaza Elena Marineci.
Ea mai spune ca, in mod constient, oamenii nu vor sa invete, pentru ca sunt satui de cursuri si workshop-uri. De aceea totul a fost gandit astfel incat sa redea pana la cele mai mici detalii ideea de spatiu de joaca - de aici a venit si denumirea de funshop, inlocuind <work> (munca) cu <fun> (distractie).
Conceptul Life after Work
Pentru moment, portofoliul Life after Work inlcude funshop-urile: ReCreaza-te, Hand Made Bijou, Expresivitate prin Dans, Hair Styling, Safari Urban, Improvizatie Teatrala si Photography Splash. Insa, mai exista o serie de funshop-uri pe care cei trei parteneri nu le-au facut publice si pe care le vor lansa treptat.
“Acesta este un business care se dezvolta foarte mult impreuna cu clientii. Spre exemplu, la finalul funshop-ului de Safari Urban, participantii ne-au intrebat cand urmeaza nivelul doi, pentru avansati. Ori, noi nu gandisem atat de departe”, povesteste Elena Marineci.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Life after Work este un concept de programe de invatare prin joaca si creativitate destinate adultilor. Acestea au fost numite sugestiv <funshop-uri> si sunt organizate intotdeuna in orele din afara programului de lucru.
Pana acum, au fost investiti circa 3.000 - 3.500 de euro, care au acoperit cheltuielile de inregistrare a firmei, realizarea si administrarea site-ului, instruirea facilitatorilor, cheltuielile de organizare a primelor funshop-uri.
Fondatorii Life after Work vor mai investi in afacere, in prima parte a anului viitor, inca 3.000 - 3.500 de euro pentru partea de marketing si comunicare. In ceea ce priveste restul cheltuielilor, ei estimeaza ca acestea vor fi acoperite din taxele de participare la funshop-uri.
In acest moment inca se tatoneaza terenul, inca sunt testate funshop-uri si se urmaresc reactiile si recomandarile participantilor.
Foarte multi oameni rezoneaza cu acest proiect si cu activitatile pe care le propune, insa multi nu pot sa participe din cauza ca nu au suficient timp.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.