Magazin online de certificate si carduri cadou
ZaGift.ro este un magazin online de unde pot fi achizitionate vouchere sau carduri cadou. Afacerea a fost lansata de curand de un tanar antreprenor inspirat de succesul din strainatate al acestui concept.
“Anul trecut in septembrie am decis sa renunt la postura de angajat si sa incep propria afacere. Stiam ca vreau sa fac ceva in zona online, dar aveam mai multe idei si inca nu ma hotarasem pe care din ele sa o pun in practica”, povesteste pentru startups.ro Mihai Taraipan, fondatorul ZaGift.ro.
Ideea unui magazin online de vouchere si carduri cadou i-a venit dupa ce a observat amploarea pe care a luat-o acest sistem de cadouri in occident.
“Stiam ca acest concept nu este atat de cunoscut la noi in tara. Ii auzisem pe foarte putini oameni ca primisera sau cumparasera un astfel de cadou. Insa, pana la urma, a inceput sa-mi placa ideea, iar in primavara acestui an am inceput sa lucrez la proiect”, spune Mihai Taraipan.
Inceputuri. Investitii
“Lucrurile nu au decurs foarte repede. Mi-as fi dorit ca proiectul sa fi fost lansat mai demult. Dar lipsa mea de experienta, atat in lansarea unui proiect, cat si in ceea ce priveste detaliile tehnice legate de dezvoltarea unui site, si-a spus cuvantul”, explica fondatorul ZaGift.ro.
Platforma tehnica a fost gata in luna august, etapa imediat urmatoare fiind reprezentata de stabilirea de parteneriate cu magazinele si furnizorii de servicii din diverse domenii.
Pana in prezent, investitia in lansarea si dezvoltarea proiectului a ajuns la aproximativ 3.000 de euro. In ceea ce priveste strategia pentru anul urmator, Mihai Taraipan si-a propus sa investeasca 5.000 de euro pe partea de promovare a proiectului.
Primii parteneri
Alegerea partenerilor a pornit prin realizarea unei baze de date unde au fost incluse atat companiile care aveau deja un sistem de vouchere si carduri cadou, cat si cele care nu aveau asa ceva, dar cu care antreprenorul si-ar fi dorit sa incheie un parteneriat.
“Au fost si situatii in care m-am lovit de reticenta unora dintre cei pe care i-am abordat si care nu aveau deja un sistem de vouchere sau carduri cadou. Principalul motiv era legat de faptul ca nu aveau incredere ca acest sistem de cadouri va functiona la noi in tara, pentru ca oamenii nu ar fi familiarizati cu acest concept”, detaliaza Mihai Taraipan.
Pe de alta parte, el spune ca la polul opus se gasesc cei care sunt increzatori in viitorul acestui tip de cadouri si care au si acceptat sa fie parteneri ZaGift.ro. Companiile cu care Mihai Taraipan a semnat deja contracte de parteneriat activeaza in domenii precum imbracaminte, incaltaminte si accesorii, sanatate si frumusete, jucarii si calatorii. Printre partenerii actuali se numara si unele magazine online.
Antreprenorul este in discutii si cu reprezentanti ai altor companii interesate sa devina parteneri ZaGift.ro, discutii pe care nu a reusit sa le finalizeze din cauza perioadei aglomerate de la finalul anului.
Pentru partenerii care nu au un sistem propriu de vouchere, ZaGift.ro poate emite (in baza unui contract de prestari servicii) certificate cadou, valabile exclusiv in reteaua de magazine a respectivului partener (n. red. - certificatul este emis doar in format fizic, pentru formatul electronic trebuie sa existe dinainte un sistem propriu implementat de magazinul online).
Sistemul este conceput astfel incat partenerii trebuie sa plateasca un comision catre ZaGift.ro abia in momentul in care se genereaza un client.
Afacerea ZaGift.ro
Exista trei tipuri de cadouri care pot fi achizitionate prin ZaGift.ro - certificat electronic, certificat special si card cadou.
“La noi termenul de <certificat> este mai putin cunoscut, mai utilizat este cel de <voucher>”, precizeaza Mihai Taraipan.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
ZaGift.ro este un magazin online de unde pot fi achizitionate cadouri sub forma de vouchere sau carduri cadou.
Primii parteneri ZaGift activeaza pe segmentele de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, sanatate si frumusete, jucarii si calatorii.
Pana in prezent, au fost investiti circa 3.000 de euro in lansarea si dezvoltarea proiectului.
Cea mai mare provocare va fi reprezentata de comunicarea si explicarea conceptului unui numar cat mai mare de oameni, avand in vedere lipsa de informare a consumatorilor romani vizavi de acest sistem de cadouri.
Pentru anul viitor, este estimata o investitie de 5.000 de euro, pe partea de promovare a proiectului.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.