Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Externalizarea a fost preferata si in cazul branding-ului.
“Decizia a fost luata pentru ca atunci cand vrei sa realizezi o afacere la un anumit nivel trebuie sa colaborezi cu specialisti, nu sa incerci sa faci singur totul. In cazul saloanelor mici, care nu au in vedere extinderea, se poate lucra si asa. Insa, in cazul Shades, brandul este important, pentru ca afacerea este este gandita la un nivel mult mai inalt si targeteaza un segment de public educat, obisnuit cu servicii la un standard ridicat”, spune Adina Mocanasu.
Investitia in afacere
Investitia initiala in afacere a fost de aproximativ 60.000 de euro. Cea mai mare parte a banilor a mers catre achizitia echipamentelor si catre amenajarea spatiului.
Suma de bani alocata a crescut fata de cea estimata initial pentru ca in final au fost alese echipamente de o calitate superioara, tocmai pentru a fi conform standardului dorit.
Recuperarea investitiei este prevazuta a fi realizata pana la jumatatea anului viitor. In acest moment, salariile si o parte din cheltuieli deja incep sa fie acoperite din incasarile realizate.
Dupa lansarea oficiala din luna mai, numarul clientilor a crescut du 50% si se afla in continua crestere.
Promovarea
Promovarea salonului are doua componente - online si offline. Online s-a lansat site-ul companiei, pentru identitate/naming colaborandu-se cu o firma de branding. De asemenea, au fost stabilite colaborari cu site-uri specializate pe aceasta nisa, pentru promovarea Shades.
Offline, conceptul a fost promovat in cladirile de birouri din zona Piata Victoriei (s-au distribuit flyere insotite de produse promotionale, au fost facute campanii in lifturi etc). Un alt tip de promovare pe care se mizeaza foarte mult il reprezinta parteneriatele directe cu firmele in care lucreaza clientii targetati: banci, clinici, companii de asigurari etc.
Salonul este promovat si in revistele de beauty&style, in principal prin premierea castigatorilor concursurilor organizate de aceste publicatii.
Dezvoltarea afacerii
In perioada urmatoare, afacerea urmeaza sa fie promovata prin cat mai multe actiuni si se urmareste diversificarea ofertei de servicii si formarea angajatilor.
“Lansarea unor servicii/produse noi este precedata de fiecare data de o testare a pietei si a reactiei clientilor. Chiar daca se investeste o perioada de timp in acest lucru, se castiga la nivel financiar prin aducerea unor produse/servicii care sunt cerute si apreciate”, spune Adina Mocanasu.
In ceea ce priveste timpul pe care il acorda afacerii, Adina este implicata in partea administrativa a afacerii, dar este atenta si la profesionalismul cu care sunt tratati clientii. Ea spune ca intre antreprenoriat si a fi angajata a simtit o diferenta de abordare - fiind obisnuita cu un stil de lucru mai structurat, acum trebuie sa se adapteze la modul de lucru antreprenorial.
Iar din punct de vedere al orelor de business, de cand a inceput afacerea, Adina lucreaza mai mult decat atunci cand era angajata, insa nu mai simte diferenta de timp, pentru ca lucreaza pentru ea si este pasionata de ceea ce face.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Shades este un beauty lounge lansat luna trecuta in Bucuresti de Adina Mocanasu.
Pentru conturarea conceptului de beauty lounge se colaboreaza cu o serie de parteneri precum Delicateria Traiteur sau magazinul de vinuri La Chambre.
Pe viitor, afacerea se va extinde si prin oferirea unor diete personalizate, in colaborare cu nutritionisti.
Investitia initiala in afacere a fost de 60.000 de euro, cea mai mare parte a banilor fiind utilizata pentru echipamentele necesare.
Dupa lansarea oficiala din luna mai, numarul clientilor a crescut du 50% si se afla in continua crestere.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 15 Iunie 2010 la ora 01.14