Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Planul initial era de a deschide doua centre de inchiriere a canotcilor anul acesta - unul in Mila 23 si altul in Chilia.

"Probabil, nu vom deschide niciun centru de inchiriere, dar pregatim terenul sa deschidem sapte la primavara, adica sa avem o infrastructura mult mai mare. Acum ne concentram numai pe nordul Deltei, care este o zona nedezvoltata economic, ceea ce este un avantaj pentru genul acesta de turism, ca nu este atat de calcata si ravasita de salupe. Prima parte de traseu vrem sa o facem intre Crisani (mijlocul Deltei) si Chilia. Traseul depinde si de sursa de finantare pe care o putem gasi, de parteneri", detaliaza Teodor Frolu.

In anii urmatori, aceste centre de inchiriere pot fi extinse nu numai in Delta, ci si in alte zone unde se poate merge cu barca de lemn: Lunca Dunarii, Comana, Snagov etc.

"Brandul Rowmania este pentru toata Romania, pentru genul acesta de turism. Nu-l extindem noi, ci incercam prin marketing, promovare, sa vina partenerii catre noi si noi ii ajutam sa-si dezvolte astfel de centre si sa facem marketingul, pentru ca ele sa creasca. Acesta este un proiect de tip open project, in care deja avem parteneri, suntem in diverse faze de discutii", spune Teodor Frolu.

Antreprenoriatul social
Teodor Frolu subliniaza ca modelele de dezvoltare ale Deltei folosite pana acum nu sunt potrivite acolo, in zona fiind multe investitii excesive si neeficiente economic.

Astfel, pe langa practicarea unui sport (cu canotca) si protejarea naturii, alt principiu al proiectului Rowmania este antreprenoriatul social.

"Pentru noi, antreprenoriatul social este o platforma de dezvoltare de business pe niste valori sustenabile pe termen lung, avand in vedere caracteristicile zonei - protectia, biodiversitatea. De foarte multe ori, autoritatile locale, mai ales din zonele acestea, spun ca au proiecte, dar sunt blocate din cauza mediului. Nu, ei (n.red. - autoritatile) nu au proiecte pentru o zona de mediu protejata, ci au copiat niste modele de proiecte de dezvoltare, dar care sunt intr-un conflict major cu ceea ce inseamna biodiversitatea si Delta", mentioneaza Teodor Frolu.

Astfel, traseele cu canotca si branding-ul aduc turistul "lent", care duce la aparitia de servicii potrivite pentru el.

"Noi nu vrem sa scoatem turistul de weekend, ci incercam sa aducem un alt gen de turist in Delta. Cu cat volumul si valoarea economica pe care o va aduce acest nou tip de turist va creste, cu atat celalalt se va diminua", mai spune Teodor Frolu.

El precizeaza ca, pentru zona si mediu, prezenta turistului de weekend inseamna mai multe costuri - de poluare, de diverse tipuri, de a-l aduce si duce, decat cel "lent".

Alta caracteristica a antreprenoriatului social este, in acest proiect, inovatia.

"Inovatia inseamna sa vezi ce potential au diverse activitati (mestesuguri, bucataria traditionala, productia, agricultura de un anumit tip), sa vezi valoarea lor reala, dar sa le aduci in modernitate, in prezent, astfel incat cu mestesugul respectiv sa poti produce ceva valoros pe piata, vandabil. Trebuie sa aduci un antreprenor care stie sa vanda, sa faca legatura intre producator si piata", completeaza Teodor Frolu.

In acest mod, se face legatura dintre piata si resursa locala, iar intre ele este inovatia, care poate fi design, tehnologie etc.

"Trebuie sa creezi interesul, deschiderea si viziunea. Oamenii sa inceapa sa viseze <Da, exista un viitor> si uite <Am un mic model alaturi>. Ne-am propus sa cream aceste mici modele, in decursul a doi - trei ani, cu parteneri. Noi suntem un facilitator, inclusiv infrastructura este un instrument de dezvoltare, ca sa-i mobilizam pe cei care au deja competente individuale si sa-i ajutam sa intre in ceea ce inseamna piata", adauga Teodor Frolu.

Atragerea partenerilor
Pentru realizarea proiectelor, cei de la Asociatia "Ivan Patzaichin - Mila 23" cauta finantare, fiind in discutii cu unele firme.

"Este destul de tarziu, pentru acest an, pentru ca majoritatea companiilor si-au facut bugetele. In al doilea rand, este un proiect complicat. Companiile sunt atrase de lucruri mai simple, cu vizibilitate maxima, dar vom gasi finantare in timp, dupa ce inteleg mai bine complexitatea si impactul real al proiectului", spune Teodor Frolu.

Un mod de a promovare a proiectului si cu impact profesional sunt "Legile lui Ivan", un training de leadership personal, realizat in parteneriat cu Trend Consulting.

"Am fost fascinati de la inceput de personalitatea lui Ivan, dar mai ales de valorile in care crede el dupa o cariera unica in sport", adauga Teodor Frolu.

Aceste "legi" sunt:

1. Exploreaza, diferentiaza-te!
2. Fii puternic, rezista!
3. Nu te lasa dus de val!
4. Bazeaza-te pe echipa ta!

"Ivan le prezinta, impreuna cu Adrian Florea, care le transpune in business. Relatia dintre leadership personal si performanta este similara. Acest pachet de curs l-am oferit gratuit la o conferinta pentru tineri antreprenori, de exemplu, dar pentru companii este un serviciu", detaliaza Teodor Frolu.

Programul are trei variante. Una dureaza 45 de minute, in care Ivan Patzaichin tine un discurs si sunt explicate legile.

In a doua varianta, pe langa prezentare, este adaugat un produs de team building - echipa trebuie sa construiasca, in doua - trei ore, un pod ecologic ca sa salveze o localitate din Delta.

"Este un exercitiu foarte spectaculos, pentru ca pot participa chiar sute de oameni dintr-o organizatie. Folosind niste piese mici, impartiti in multe echipe, dar cu o buna coordonare, vor reusi sa realizez un pod impresionant de mare", mai spune Teodor Frolu.

A treia varianta este team building-ul in Delta Dunarii, in care, pe structura de baza a traseelor de canotci, vor fi introduse diverse activitati.

Teodor Frolu mentioneaza ca acesta este un proiect la care inca lucreaza, odata cu realizarea infrastructurii.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Initiatorii Rowmania sunt multiplul campion la canoe Ivan Patzaichin si omul de comunicare Teodor Frolu
, prin Asociatia "Ivan Patzaichin - Mila 23".
Scopul lor este de a oferi o alternativa la turismul clasic, realizand o ambarcatiune speciala si trasee pentru barcile din lemn, care permit practicarea ecoturismului.
Rowmania are trei piloni: brandul sub care se desfasoara campania, infrastructura - trasee pentru barcile de lemn si o platforma, unde mai multi parteneri pot colabora.
Pentru dezvoltarea proiectului, urmeaza sa fie lansate centre de inchiriere a canotcilor. 
Pentru realizarea proiectelor, cei de la Asociatia "Ivan Patzaichin - Mila 23" cauta finantare, fiind in discutii cu unele firme.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.