Solvabil.ro - primul site de finante personale din Romania


Important nu este doar sa castigi multi bani, ci si sa ii folosesti cat mai bine. Intr-o perioada cand stirile financiare au ajuns subiectul zilei, un antreprenor cu experienta pe segmentul IT si o ziarista specializata in domeniul finante-banci, lanseaza astazi primul site romanesc destinat finantelor personale.

 

Pentru ca educatia financiara in randul populatiei din Romania tinde spre zero, in timp ce nivelul imprumuturilor bancare a crescut in ultimii ani, informatiile specializate sunt tot mai cautate. Si nu este vorba doar de date despre “imprumutul perfect”, ci si de sfaturi legate de stilul de viata din punct de vedere financiar.
 

De exemplu, in urma cu patru luni, un articol comparativ despre inchirierea unei locuinte versus cumpararea acesteia a strans 321 de comentarii in doar cateva zile de la publicarea online. Oamenii simteau nevoia sa isi spuna parerea, sa impartaseasca experienta personala si sa ofere o solutie. Materialul fusese publicat pe blogul sau de catre Dragos Manac, Lead Operations Manager la SNS, si se alatura altor texte legate de finante personale publicate de el in ultimii ani.

Articolele de finante personale publicate pe blog au avut foarte mare succes. Atunci mi-am dat seama ca ar fi loc pe piata pentru un website romanesc de acest tip”, spune pentru startups.ro Dragos Manac.

Asa ca, impreuna cu Ana-Maria David, antreprenorul a inceput sa pregateasca lansarea proiectului Solvabil.ro. Cei doi parteneri au adus in afacere nu doar resursele personale de timp si efort, ci si experienta. Dragos Manac este un om de afaceri activ de sase ani in domeniul IT iar blog-ul lui a fost declarat cel mai bun din categoria business in cadrul editiei de anul acesta a Roblogfest. Ana-Maria David este o ziarista cu experienta de sase ani in presa, in ultimii doi ani jumatate specializandu-se pe domeniul finante-banci. Impreuna cu sora ei, Ana-Maria detine si un magazin online de genti de lux, Berry.ro.

Pe piata din Romania exista deja o masa critica de oameni interesati de informatii de calitate in domeniul finantelor personale. Noi nu cream o nevoie, ci o alimentam pe cea existenta”, spune Dragos Manac.

Articolele publicate pe Solvabil.ro nu ii indeamna neaparat pe cititori sa faca economii si sa tina cheltuielile la minim, ci ii invata cum sa foloseasca banii in mod inteligent. Chiar daca este vorba de informatii financiare, materialele folosesc un limbaj accesibil pentru a raspunde unor probleme cum ar fi: cum sa iti faci bugetul, cand poti si cand trebuie sa iei un credit, cum poti sa  faci economii, care sunt capcanele financiare in care poti sa cazi.

Ana-Maria David si Dragos Manac se ocupa personal de redactarea articolelor, mai ales ca proiectul nu este un ziar online si nu contine stiri, astfel ca nu necesita publicarea unui numar mare de texte zilnic - materialele publicate pe site vor fi mai putine, dar vor oferi informatii de calitate.

Proiectul Solvabil.ro a fost dezvoltat in ultimele trei luni, dar lansarea site-ului a fost amanata pana in acest moment, pentru a depasi perioada vacantelor de vara. Din punct de vedere tehnic, site-ul a fost realizat de cei doi parteneri, in timpul liber.

Investitia a fost costisitoare prin prisma faptului ca ne-a ocupat o mare parte din timp si, din aceasta cauza, este dificil sa o evaluam financiar”, explica Dragos Manac.


Conceptul solvabil.ro
Site-ul va oferi zilnic un continut premium, din domeniul finantelor personale. In acest moment, exista deja cateva zeci de articole publicate pe site, pentru ca s-a dorit ca proiectul sa ofere o masa critica de informatii, chiar de la lansare.

In ultimii, ani resursele financiare de care dispun romanii s-au inmultit, dar oamenii nu au educatie in acest domeniu. Noi incercam sa spargem si niste mituri dupa care se ghideaza romanii acum - cumparaturile la bax din en-gos, creditele obtinute doar cu buletinul etc”, spune Ana-Maria David.

Site-ul cuprinde sase sectiuni principale: Imprumuturi, Economii, Buget, Investitii, Carduri, Asigurari si pensii. Acestora li se alatura doua sectiuni speciale. Prima este “Expert”, sectiune in care un broker, un avocat si un contabil vor explica anumite aspecte legate de zona financiara, investitionala, legala sau de taxe si impozite. A doua sectiune, "Milionar", urmeaza sa fie lansata in perioada urmatoare si va prezenta stilul de viata al oamenilor de afaceri de succes, pentru a-i motiva pe cititori sa se imbogateasca la randul lor, dar si pentru a intelege cum sa investeasca inteligent si cum sa isi administreze banii. Iar pentru interactiunea cu cititorii, acestia pot trimite intrebari la care li se va raspunde in cadrul unei sectiuni dedicate.

Materialele sunt scurte, scrise intr-un mod adaptat internetului. Daca cineva primeste un link spre un articol, trebuie sa gaseasca pe site o notiune explicata intr-un mod in care poate fi inteleasa rapid”, spune Dragos Manac.

Cele mai multe materiale publicate pe Solvabil.ro, aproximativ trei sferturi, vor trata teme din zona financiara, cea a asigurarilor, pensiilor, creditelor etc. Restul materialelor trateaza subiecte legate de stilul de viata, din punct de vedere financiar.

In plus, sunt prezentate o serie de concepte pe care oamenii ar trebui sa le stie, asa cum este cazul unor termeni precum DAE, unit-linked, overdraft etc”, explica Ana-Maria David.

Cei doi parteneri spun ca ponderea articolelor despre investiitiile la bursa nu va fi foarte mare, pentru ca persoanele interesate de aceste plasamente au deja suficiente resurse de informatii pe piata din Romania. Insa, vor exista materiale despre bursa destinate celor care dispun de mai putini bani sau vor sa inteleaga conceptul.


Targetul proiectului
Site-ul se adreseaza atat tinerilor care obtin primul lor credit bancar, cat si persoanelor mature, care se gandesc la asigurari de viata si pensii”, spune Ana-Maria David.

Dragos Manac este de parere ca cei mai multi cititori ai Solvabil.ro vor avea intre 25 si 45 de ani, pentru ca acestia sunt utilizatorii de internet care au bani, dar si constientizeaza mai bine nevoia organizarii financiare.

Persoanele care au avut experiente financiare neplacute vor gasi mult mai repede utilitatea site-ului, dar ideal ar fi sa citeasca articolele inainte de a avea astfel de probleme”, spune Ana-Maria David.

Cei doi parteneri sunt de parere ca ca romanii ajunsi la nivelul de maturitate sunt mai cumpatati in cheltuirea banilor, pentru ca au prins perioada dinainte de 1989. In schimb, tinerii sunt mult mai tentati sa aiba totul foarte repede, si sa cheltuiasca bani pe care inca nu ii au, fara sa isi dea seama de consecintele pe termen lung.

In Romania, educatia financiara nu este facuta nici in familie, pentru ca putini parinti au experienta necesara sa dea lectii, si nici in scoala. Iar atunci cand tinerii incep sa castige bani, nu stiu cum sa ii gestioneze eficient”, spune Ana-Maria David.

Insa, site-ul se adreseaza si persoanelor mature, uneori mai rezervate decat trebuie, atunci cand iau o decizie financiara. Asta pentru ca, investitiile mult prea precaute ii pot face sa rateze un castig ce le sporeste veniturile.


Strategia de dezvoltare
In perioada urmatoare, Solvabil.ro va stabili parteneriate cu alte publicatii carora le va furniza articole din domeniul finantelor personale. Astfel, proiectul va castiga acces la o audienta mai mare.

In prima faza, proiectul va fi o actiune educationala fara profit financiar. Insa, pe termen mediu si lung, pe masura ce oamenii constientizeaza nevoia de educatie in domeniul finantelor personale, cei doi parteneri spun ca ar putea obtine castiguri din vanzarea de spatii publicitare catre companiile care vor sa isi educe clientii.

La un an de la lansare, cred ca ar fi excelent daca o parte din public ar stii de noi si daca am ajunge la circa 10.000 de vizitatori unici pe luna. Daca ne-am impune ca resursa de baza pentru finante personale pe internetul romanesc, ne-am atinge scopul. Si cred ca este foarte posibil, dat fiind faptul ca suntem primii pe aceasta nisa si oferim continut de calitate”, explica Dragos Manac.

Antreprenorul considera ca monetizarea proiectului nu este foarte importanta in acest moment, deoarece a invatat din experienta anterioara cu blog-ul ca, in timp, beneficiile vin inzecit fata de ce te-ai astepta. De exemplu, el spune ca datorita blog-ului a castigat clienti, ceea ce inseamna bani obtinuti in mod indirect.


Cristina Alexandru

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii