Start-up cu 30 de ani de experienta
Dupa o experienta de 30 de ani in cosmetologie, in cadrul firmelor Nivea si Prestige Anne, in Brasov, Catalina - Anca Golea a inceput in toamna anului trecut o noua afacere. Luxuretical realizeaza creme din ingrediente naturale si organice, produsele fiind vandute sub brandul Lux&Ethical.
Catalina-Anca Golea spune ca a visat inca din liceu sa contribuie la sanatatea si frumusetea lumii. La sfarsitul liceului avea mai multe optiuni sa isi urmeze acest vis. Dar niciuna nu era ceea ce simtea ca i s-ar potrivi. Cu trei saptamani inainte de examenele de admitere, s-a infiintat facultatea de biochimie. A crezut ca acesta este visul ei devenit realitate, asa ca patru ani mai tarziu isi lua licenta in biologia genetica a acizilor nucleici.
Dupa absolvirea facultatii a fost angajata timp 12 ani (1978 - 1990) la fabrica SC Produse Cosmetice Nivea din Brasov. Aici a construit laboratorul de microbiologie al fabricii (1978 - 1983), care, in anii ’90, a fost preluat de Colgate - Palmolive, odata cu achizitionarea fabricii, in 1992. In perioada 1983 - 1990, Anca Golea a lucrat in cadrul departamentului tehnic al Nivea.
In perioada Nivea, a creat metoda de control bacteorologic din tara noastra si a stabilit standardele si metodele de omologare pentru cremele fabricate pe vremea respectiva in Romania.
“Sunt vesnicul pionier. Pionierii cred in puterea lor de a promova noul. La Nivea venisem cu energie sa daram muntii. Mi se parea ca fiecare clipa conteaza si ca, nefacand nimic, viata mea se va irosi”, spune pentru startups.ro Catalina-Anca Golea.
A fost avantajata si de faptul ca a lucrat in calitate de inginer stagiar in mai toate departamentele Nivea, ajungand sa aiba o experienta completa si complexa.
In plus, a pus la punct biblioteca tehnica a fabricii, pentru ca era la curent cu toate noutatile din domeniu.
In 1985, Catalina-Anca Golea a participat din partea Romaniei la targul CosmoProf de la Bologna, cel mai mare eveniment de cosmetica din lume. Atunci a inteles ca participarea la evenimentele de profil este importanta pentru a cunoaste ultimele noutati din domeniu.
Incepand cu 1985, Catalina-Anca Golea a reprezentat Romania la concursurile internationale de produse cosmetice Incheba Bratislava.
“In perioada respectiva am adus mai multe medalii Romaniei. Una a fost pentru crema dedicata bebelusilor, apoi, pentru sapunul cu plante si after-shave cu clorofilina”, povesteste Catalina - Anca Golea.
In noiembrie 1990, impreuna cu un partener de afaceri, a fondat firma Prestige Anne, nume dat in amintirea celor doua bunici ale sale. Aici a abordat mai toate departamentele, de la tehnic si crearea de produse si pana la marketing, iar partenerul ei a dezvoltat exportul de grasimi, sapunuri si detergenti.
“De atunci si pana anul trecut am creat aproximativ 140 de produse Bionatura si alaturi de asociatul meu am construit o fabrica”, mai spune Catalina-Anca Golea.
Pe parcursul anilor ea s-a specializat si in tehnologia emulsiilor de tip Globus, emolienti in cascada, medicina ayurvedica, iridologie clinica si analiza tegumentara. Este si membra in diverse organizatii de cosmetica, precum Summitul de Cosmetica Naturala si Organica de la Londra, Asociatia de Medicina Anti-Aging sau Societatea Romana a Chimistilor Cosmetologi.
Luxuretical
Catalina-Anca Golea spune ca acum doi ani si-a dat seama ca visurile ei nu vor deveni niciodata realitate daca nu va lupta cu toata fiinta pentru acestea. Unul dintre acestea era sa creeze o gama de produse cosmetice naturale si organice.
A decis sa faca acest proiect independent de Prestige Anne, obtinand din partea partenerului ei un acord in acest sens, fiind inca implicata in afacere. Astfel, in septembrie anul trecut, si-a folosit toate economiile si a fondat firma Luxuretical, ea fiind singurul actionar.
“Investitia initiala a fost de aproximativ 40.000 de euro in materii prime, ambalaje, inregistrarea produselor, participare la congrese. Este prima data cand nu sunt membra intr-un consiliu director. Este prima data cand hotarasc singura tot ceea ce fac, chiar daca acest lucru inseamna si o imensa responsabilitate, cu griji de tot felul”, precizeaza Catalina-Anca Golea.
Catalina-Anca Golea spune ca dupa primele sase luni de activitate, firma este inca pe pierdere, cele mai multe cheltuieli fiind cele constitutive si de promovare a brandului. Insa, dinamica firmei este in mod cert spre profit si fondatoarea Luxuretical crede ca anul viitor isi va recupera intreaga investitie, iar firma si produsele ei vor fi un real succes.
Primele creme sub brandul Lux&Ethical au fost vandute in noiembrie - decembrie anul trecut, iar primul magazin a fost lansat in cadrul centrului comercial Star (Brasov), in martie acest an.
In aprilie, anul acesta, cremele au fost lansate si la Sibiu.
“Magazinul are si o importanta componenta educationala in promovarea consumului eco-etic si al conceptului companiei. Mizez pe o abordare personalizata cu monitorizarea rezultatelor si feedback pentru produse”, completeaza Catalina-Anca Golea.
Produsele Lux&Ethical
In prezent, brandul Lux & Ethical are 14 tipuri de creme dintre care 3 sunt in gama Skin Food Confiture.
“Crema restructuranta este cea mai iubita dintre ele, dar toate cele 14 produse sunt vedete. Produsele mele sunt create astfel incat sa acopere o multitudine de asteptari (serumuri rare, produse de nanotehnologie, uleiuri exotice, extracte naturale de alge, fructe etc)”, detaliaza Catalina-Anca Golea.
Produsele se vand in cantitati de intre 15 ml si 200 ml, cu preturi care variaza intre 75 de lei si 300 de lei, in functie de cantitate si de ingrediente.
Printre ingredientele folosite se numara acizii naturali de fructe (portocale, kiwi, struguri si piersici), substantele rare (uleiul de argan, untul de ciocolata, ulei de karite), substantele organice (caviarul, secretia de melc, placenta, algele oceanice) si cele care au la baza nanotehnologia (unisferele de ceai verde).
“Ingredientele au fost alese in functie de disfunctiile celor trei straturi ale pielii. Materia prima provine de la furnizorii din Romania si direct din import”, explica Catalina-Anca Golea.
Pe langa crearea de produse, de cateva ori pe saptamana, Catalina-Anca Golea face si consultatii la standul din Brasov si in cadrul centrului Naturopathya din Bucuresti, diagnosticand problemele pielii si dand solutii pentru acestea.
In prezent, produsele Lux & Ethical sunt comercializate in standul din magazinul Star, in clinica Naturopathya Med, precum si intr-un cabinet de masaj si in centrul SPA al hotelului Continental (ambele din Sibu). Luna aceasta, urmeaza sa fie lansat si propriul magazin online.
DE RETINUT:
Catalina-Anca Golea are o experienta de 30 de ani in cosmetologie, lucrand la Nivea (Brasov), inainte de ’89 si infiintand Prestige Anne (brandul Bionatura) in noiembrie 1990.
Investitia initiala in Luxuretical a fost de 40.000 de euro.
Brandul Luxuretical este Lux&Ethical, cu portofoliu de 14 tipuri de creme.
Produsele se vand in cantitati de intre 15 ml si 200 ml, cu preturi care variaza intre 75 de lei si 300 de lei, in functie de cantitate si de ingrediente.
Dupa primele sase luni de activitate, firma este inca pe pierdere, insa dinamica este spre profit, fondatoarea Luxuretical considerand ca anul viitor isi va recupera intreaga investitie.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.