Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Catalin Ionescu spune ca este dificil de aproximat valoarea acestui segment (training si consultanta de management) in Romania, pentru ca nu exista studii de piata in acest domeniu. Insa o estimare ar putea fi in jurul a 50 - 60 de milioane de euro pentru anul trecut, ceea ce ar duce piata de anul acesta la circa 25 de milioane de euro.
Exista insa potential de crestere in perioada urmatoare, datorita programelor europene care ofera finantare pentru training. Insa, pentru ca aprobarea dosarelor si obtinerea fondurilor poate sa dureze destul de mult (in jur de sase luni - un an), efectele se vor simti pe piata abia anul viitor, cand firmele vor primii banii si vor putea contractata din nou programe de training.
“Anul viitor din asta se va supravietui in domeniu - traininguri pe fonduri europene. Asta este oportunitatea si pe asta mizam si noi”, spune Catalin Ionescu.
In ceea ce-i priveste pe clienti, inca mai sunt manageri care solicita programe de training fara sa isi seteze niste obiective clare, masurabile, pe care le pot evalua dupa incheierea programului respectiv. In plus, exista si clienti care vad trainingurile ca pe o solutie de iesire din criza in care se afla din cauza contextului din piata.
Catalin Ionescu spune ca firmele care vor solicita servicii de training vor fi cele mai multe in portofoliul de clientii al noii firme. Asta pentru ca nevoia de consultanta apare mai ales in companiile care au crescut pana la un anumit nivel, care au investit de multi ani in dezvoltare, iar acestea sunt in special multinationalele si firmele romanesti mari.
“Noi oferim si training - lucram cu o serie de traineri colaboratori, dar putem sa tinem si noi personal trainguri, dar evident la alte costuri”, spune Catalin Ionescu.
Dezvoltare
Deocamdata, cei trei parteneri gestioneaza singuri proiectele pe care le au in lucru, insa pana la sfarsitul anului urmeaza sa aduca in echipa si unul - doi angajati, care sa se ocupe de zona de project management, vanzari, client service.
“Proiectele pe care le avem noi sunt foarte mari si nu poti duce singur mai mult de patru - cinci in acelasi timp, iar in acest business trebuie sa fii atent, nu poti sa gresesti”, spune Catalin Ionescu.
In contextul de acum din piata, antreprenorul spune ca pentru acest an targetul vizat este de pana in zece clienti si o cifra de afaceri de 100.000 de euro. Pentru anul viitor, cifra de afaceri estimata ajunge la 400.000 de euro - 500.000 de euro.
“Este firesc sa avem un start mai dificil, in conditiile de business din Romania. Acum este dificil si sa supravietuiesti, daramite sa mai si incepi un business nou”, spune Catalin Ionescu.
Pe termen lung, partenerii din companie isi propun sa fie integratori de proiecte de consultanta si interventii in organizatii medii si mari. Ei intentioneaza sa ofere asistenta in procesele de schimbare si dezvoltare organizationala si sa ofere solutii de eficientizare a organizatiilor si a companiilor client.
“Ce ne propunem noi sa oferim este consultanta si facilitare. Facilitarea nu este transfer de informatii, este ceva complex, prespune o interfata intre consultanta si mentoring. De exemplu, in loc sa tii un curs de management al schimbarii, mai bine facilitezi procesul ca atare - acorzi asistenta acelui grup de oameni”, explica Ionescu.
Printre planurile pe termen scurt ale companiei se numara si realizarea a in jur de sapte - opt aplicatii de cereri de finantare pentru proiecte pe fonduri structurale, in noiembrie - decembrie estimand ca ar putea incepe sa lucreze pe primul proiect de training prin fonduri strucurale.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Catalin Ionescu renunta la functia de presedinte Codecs, dar ramane in continuare actionar, cu 14% din participatii.
Noua companie pe care a lansat-o impreuna cu Ioana Dragne si Geo Hostina ofera consultanta si training in dezvoltare organizationala.
Piata de training si consultanta de management a scazut la jumate fata de anul trecut, dar exista potential datorita programelor europene care ofera finantare in domeniu.
Pentru acest an, targetul vizat este de pana in zece clienti si o cifra de afaceri de 100.000 de euro.
Pe termen lung, partenerii din companie isi propun sa fie integratori de proiecte de consultanta si interventii in organizatii medii si mari.
Redactor: Lidia Ionita
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.