Start-up in pregatirea viitorilor parinti


Andrea Olimpia Pop a inceput sa se pregateasca pentru antreprenoriat din primul an de facultate. Stia ca vrea sa isi lanseze o afacere si era hotarata sa stranga mai intai experienta necesara. A fost voluntar in mai multe ONG-uri, a fost si angajata, iar in primavara acestui an a lansat in Bucuresti un centru de consiliere pentru noii parinti.

 

Afacerea lansata de ea (Centrul 9 luni) se adreseaza cuplurilor tinere, care sunt la primul copil si au nevoie de sfaturi din partea specialistilor. In cadrul centrului, viitorii parinti pot urma diverse cursuri de educatie pre si post natala.

Cu gandul de a se pregati pentru propria afacere, Andrea Pop a inceput sa se implice in organizatii non-guvernamentale (ONG), inca din prima luna de facultate (Stiinte Politice in cadrul Universitatii de Vest din Timisoara), in octombrie 2003. Ea a decis sa se formeze si in afara scolii, pentru ca stia ca acesta este un mod de a obtine experienta si de a invata lucruri de care urma sa aiba nevoie (sa stie sa faca planuri si sa le urmeze, sa  stie cum sa se prezinte in fata publicului etc).

In perioada 2003 - 2006 am participat la peste 20 de formari, venite din partea organizatiilor si din partea Ministerului Educatiei Nationale si am intalnit foarte multi oameni care si-au pus amprenta asupra formarii mele ca si om, oamenii care au avut foarte mult contact cu <exteriorul> si am vazut ca societatea din Romania le ofera multe oportunitati tinerilor”, spune pentru startups.ro Andrea Pop.

Acum aproape trei ani, dupa absolvirea facultatii, Andrea s-a mutat in Bucuresti cu gandul ca pana in 2009 sa inceapa o afacere, chiar daca la acel moment nu stia inca ce anume va face.

Dinamica lucrurilor din Bucuresti este putin diferita decat dinamica lucrurilor de Timisoara, viata este mai vibranta. Apoi, ceea ce pot face aici, pot face mai dificil in Timisoara”, adauga Andrea Pop.

Dupa ce a ajuns in Capitala, Andrea si-a continuat studiile (un master la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative si unul la Academia de Stiinte Economice) si s-a angajat (a lucrat intr-o agentie de publicitate si intr-o firma din grupul Musette).

"Nu simteam ca pot trece direct la start-up. Trebuia sa vad clienti nemultumiti, facturi neplatite sau file CEC, oameni  nemultumiti, echipe si strategii pe comunicare. Partea de resurse umane deja o aveam insusita la nivel administrativ", povesteste Andrea Pop.


Ideea de afaceri
In primavara anului trecut, Andrea a observat ca de pe segmentul serviciilor pre si post natale, unele servicii lipsesc sau pot fi imbunatatite. Asa s-a hotarat sa lanseze un centru de educatie pe aceasta piata.

"Exista un impediment de intelegere a acestor servicii, pentru ca in Romania nu avem o istorie in educatia prenatala. Exista firme concurente care fac asta, dar la un nivel de baza. Nu au jucat un rol esential in promovarea si dezvoltarea ideii de educatie prenatala in Romania. Primul centru a aparut in 2002. Suntem in 2010, sunt opt ani, dar nu au avut niciun rol in promovarea si dezvoltarea ideii de educatie prenatala in Romania", spune antreprenoarea.

Ea adauga faptul ca in ultimul an femeile au fost interesate sa aiba copii, deoarece indemnizatia pe perioada concendiului natal crescuse la 85% din salariu, fata de suma fixa de 800 de lei, cum era inainte.

Perioada de criza economica nu a descurajat-o sa inceapa afacerea, deoarece, chiar si intr-o astfel de perioada oamenii continua sa investeasca in tot ceea ce tine de copii lor. Plus ca este o idee in care Andrea Pop se regaseste.

Ideea nu a fost aleasa in mod conjunctural. Daca lucrurile care sunt in minte si in inima nu merg in linie dreapta, nu stiu cata implicare emotionala poti avea in business-ul acela, cel putin la inceput. Fara implicare emotionala nu stiu cum se poate trece peste perioadele grele ale unei afaceri”, mentioneaza Andrea Pop.


Lansarea centrului 9 luni
Chiar daca cei din jurul ei ii aprobau ideea afacerii, Andrea a inceput sa lucreze la proiect abia dupa ce conceptul a fost “validat” de omul de afaceri Marius Ghenea, caruia i-a trimis un e-mail cu informatii despre ceea ce vrea sa faca. De altfel, ea il considera un fel de mentor si un model de om de afaceri pentru nivelul la care a ajuns.

In luna iulie, anul trecut, Andrea si-a facut planul de afaceri si pe 15 septembrie a demisionat, concentrandu-se pe lansarea propriei afaceri.

"Din iulie pana in noiembrie 2009 am creat ideea. Povestea asta a inceput ca la carte: analiza de piata, analiza concurentei, analiza nevoilor clientilor. In functie de toate acestea am creat strategia, la care s-a lucrat foarte mult", spune Andrea Pop.

Numele afacerii a fost ales de Andrea in timpul unei discutii cu un prieten, in noiembrie, anul trecut, iar inregistrarea la Registrul Comertului s-a facut in luna februarie, anul acesta.

Planul era ca in martie 2010 centrul sa fie deschis, ceea ce s-a si intamplat. Proiectul de business a suferit doar cateva modificari pe partea de planificare, in rest totul a mers ca pe roate - gasirea spatiului, inregistrarea firmei, formarea echipei, amenajarea sediului, promovarea etc.

Stiam de la inceput ca important este faptul ca de fiecare data sa reusesc sa ma incadrez in deadline-uri. Am facut lucrurile pe care mi le-am propus, atunci cand trebuiau facute", explica Andrea Pop.


Conceptul centrului
Centrul 9 luni targeteaza persoanele din clasa medie, cupluri tinere, cu o medie de 30 de ani, care sunt la primul copil, dar nu neaparat, si au studii superioare.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Centrul 9 luni este un start-up pe nisa serviciilor medicale, ce ofera cursuri specializate pentru noii parinti.
Echipa de specialisti este formata din 12 colaboratori (medic pediatru, nutritionist, psihologi, kinetoterapeuti etc) care ii consiliaza pe clienti prin intermediul cursurilor.
Afacerea a fost lansata de Andrea Pop, pe baza unei investitii initiale de 5.000 de euro.
Pentru a reduce suma necesara investitiei initiale, Andrea a apelat la bartere si la parteneriate de business.
Partenerii de business au fost alesi, in primul rand, in functie de publicul tinta pe care il au, respectiv persoanele cu venituri medii.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii