Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Pentru ca a fost promovat inainte de deschidere, centrul a avut activitate inca din prima saptamana de la deschidere.

Echipa de specialisti este formata din 12 colaboratori (medic pediatru, nutritionist, psihologi, kinetoterapeuti etc) care ii consiliaza pe clienti prin intermediul unor cursuri specializate. Toate cursurile dureaza doua saptamani si cuprind un total de opt ore.

Cursurile prenatale sunt cele de pregatire pentru nastere, de puericultura, prim ajutor bebelusi, nutritie pentru mama si bebelus, gimnastica si masaj etc. Cursurile postnatale se adreseaza femeilor care au pana intr-un an de la nastere. Exista si cursuri pentru copii, acestea reprezentand intre 10% si 15% din ponderea serviciilor oferite.

Preturile incep de la 80 de lei o sedinta de consiliere (psihologica si nutritionala) si ajung la 170 de lei pentru cursurile de gimnastica si masaj pentru bebelus sau 280 de lei pentru programele de comunicare cu bebelusii.

"Se pot face abonamente pentru mai multe cursuri in paralel, dar oamenii inca nu au aceasta tendinta. De regula isi aleg cursul unde simt nevoia cea mai mare de informatie. La partea de sport exista un abonament cu opt sedinte", detaliaza Andrea Pop.

La cursurile prenatale, in functie de tipul acestora, preturile sunt per cuplu.

"Este importanta implicarea tatalui. Mama si tatal sunt priviti ca unitate individuala pentru ca sunt cuplul care are acelasi copil. Pana la urma, ei au nevoie de aceeasi informatie. Mi se pare discriminatoriu ca tatal sa plateasca in plus", mai spune Andrea Pop.

Investitia si strategia de dezvoltare
Investitia initiala in lansarea centrului a fpst de 5.000 de euro si se estimeaza ca suma va fi recuperata pana la sfarsitul acestui an sau la inceputul anului viitor.

"Am avut doua ingrediente importante: ambitie si foarte mult curaj. Ce nu am avut? Bani. Primele ingrediente de curaj si ambitie au reusit sa detroneze partea legata de bani. Toata lumea spune, daca nu ai bani, poti avea tot curajul nu se gasesc solutii", spune Andrea Pop.

Una dintre solutiile folosite de ea a fost barter-ul. A optat pentru el cand si-a realizat imaginea (logo, site, grafica,  mentenanta etc) si promovarea (Sanoma Hearst pentru portalul mami.ro, cu site-ul pentru femei eginecolog.ro si cateva magazine online pentru bebelusi). A reusit astfel sa isi reduca bugetul cu cateva mii de euro.

"Restul banilor a venit exact cum scrie la carte: prieteni, familie si ceea ce am mai avut eu", adauga Andrea Pop.

Alt parteneriat a fost stabilit cu lantul de clinici Medcenter, prin care clientii dintr-o parte primesc o reducere pentru serviciile achizitionate in partea cealalta.

"Pe viitor, mergem pe ideea de a face pachete de servicii comune pe partea de pre si postnatal. Pe Medcenter ma intereseaza, in mod special, femeile insarcinate si mamicile, precum si, in mod secundar, rudele de gradul intai ale acesteia (sotul, copilul), pentru a beneficia de analize facute in cuplu sau de un pachet de servicii", detaliaza Andrea Pop.

Noile pachete de servicii urmeaza sa fie lansate in vara aceasta.

Banca de celule stem Biogenis este un alt partener al centrului. La sfarsitul cursurilor, o persoana specializata din cadrul acestei clinici le explica femeilor insarcinate informatiile despre celulele stem (procedura, la ce folosesc etc). Si cu aceasta clinica se intentioneaza stabilirea de servicii comune.

"Probabil cineva care merge si isi face recoltare la ei va avea beneficii legate de cursurile de la noi sau cineva care a trecut prin Centrul 9 luni sa aiba un beneficiu la ei", explica Andrea Pop.

Un alt parteneriat a fost incheiat cu laboratoarele Synlab, prin intermediul carora parintii pot face un screening neonatal, beneficiind de o reducere.

"Pe viitor, prin intermediul acestui parteneriat ne propunem sa dezvoltam primul program complex (medical si informational), pe partea de preconceptie, inexistent pana in acest moment in Romania", adauga Andrea Pop.

Partenerii de business au fost alesi, in primul rand, in functie de publicul tinta pe care il au, respectiv persoanele cu venituri medii.

Proiecte de educatie prenatala
Pentru a face cunoscuta educatia pre si post natala in Romania, Andrea Pop pregateste o serie de evenimente prin care vor fi explicate serviciile de acest tip.

"In viitorul apropriat, centrul isi propune proiecte de genul acesta in spatii publice cu o dinamica sociala mare. Dupa cateva luni de activitate, concluzia este ca lipseste foarte mult informatia cu privire la educatia prenatala si ca, din acest punct de vedere, Romania va trebui sa recupereze mult in urmatorii ani pentru a putea ajunge in randul tarilor dezvoltate. Aceasta imensa carenta a dus si la o crestere alarmanta a numarului de nasteri prin cezariana", mai spune Andrea Pop.

Pe langa Centrul 9 luni, in aceasta initiativa mai sunt implicate agentia de publicitate care a realizart imaginea centrului si ONG-urile din domeniu. Se estimeaza ca acest proiect va fi lansat in toamna.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Centrul 9 luni este un start-up pe nisa serviciilor medicale, ce ofera cursuri specializate pentru noii parinti.
Echipa de specialisti este formata din 12 colaboratori (medic pediatru, nutritionist, psihologi, kinetoterapeuti etc) care ii consiliaza pe clienti prin intermediul cursurilor.
Afacerea a fost lansata de Andrea Pop, pe baza unei investitii initiale de 5.000 de euro.
Pentru a reduce suma necesara investitiei initiale, Andrea a apelat la bartere si la parteneriate de business.
Partenerii de business au fost alesi, in primul rand, in functie de publicul tinta pe care il au, respectiv persoanele cu venituri medii.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.