Start-up romanesc made in Italia
In vara lui 2007, trei italieni au analizat piata din Bucuresti pentru a lansa o afacere in domeniul alimentar. Au gasit liber segmentul specialitatilor italienesti iar in 2008 si-au lansat un magazin de profil.
Cei trei italieni (vezi foto, de la stanga la dreapta) sunt Giacomo Galtarosa, Giulio da Sacco (fiecare dintre cei doi avand 45% din afacere) si Nicola Rossini (cu 10% din business).
Giulio da Sacco a venit prima data in Bucuresti acum opt ani, cand facea consultanta in reasigurari. A incheiat cateva contracte si a inceput sa cunoasca lumea afacerilor din Romania.
La sfarsitul lui 2005, dupa 15 ani de consultanta in asigurari si reasigurari, el a decis sa renunte la acest domeniu pentru ca nu ii mai placea ceea ce facea. In anul urmator s-a implicat in afacerea familiei, producerea de vinuri. In nordul Italiei, tatal lui Giulio da Sacco produce vin din soiul cartizze (un tip de prosecco), pe care il vinde in Italia.
Un an si jumatate mai tarziu, Giulio da Sacco a decis sa se implice in domeniul alimentar. In acea perioada, alaturi de prietenul sau (Giacomo Galtarosa - agricultor), Giulio incerca si sa gaseasca o modalitate prin care sa distribuie pe cont propriu vinul produs de afacerea familiei.
In vara lui 2007 ei au decis sa investeasca in Bucuresti si au inceput sa faca o analiza de piata. Cunosteau orasul, stiau ca nu exista nimic asemanator cu ceea ce doreau ei si ca sunt clienti cu putere de cumparare pentru produsele lor.
“Cred ca piata alimentara este o piata buna in Romania si in Bucuresti, in special. Romanii si italieni au multe lucruri in comun. Am descoperit ca multor romani le place mancarea italiana si cel mai mult le plac lucrurile simple, care au un gust bun”, spune pentru startups.ro Giulio da Sacco, Managing Partner la Grano.
In octombrie 2007, Giulio da Sacco a venit in Bucuresti pentru a se ocupa de portofoliul de asigurari al grupului Cefin, care are afaceri in domeniul auto si al dezvoltarilor imobiliare. Insa dupa ce a lucrat timp de sase luni pentru aceasta companie, Giulio a renuntat si a inceput sa se ocupe doar de viitorul sau magazin, Grano.
Spatiul pentru magazin
Magazinul Grano a fost deschis la sfarsitul lunii septembrie 2008, intr-un spatiu (70 mp) inchiriat in zona Calea Dorobanti din centrul Bucurestiului.
“Dupa cate cunosc Bucurestiul, am vrut sa fie in zona Dorobanti. Cred ca pentru tipul meu de afacere, dar si pentru comert, in general, aceasta este cea mai buna zona in care sa fii. Am intrebat multi prieteni romani si toti mi-au spus ca amplasarea trebuie sa fie in Dorobanti, asa incat am cautat spatiul in aceasta zona in mod special”, explica Giulio da Sacco.
Pentru amenajarea spatiului, antreprenorii au colaborat cu un arhitect, dar s-au implicat in amenajarea spatiului, incepand de la alegerea meselor si pana la vitrina.
Mesele au fost necesare pentru ca din octombrie anul trecut, in fiecare zi de joi se organizeaza in magazin o cina la care cei interesati pot participa daca se inscriu prin e-mail.
“A pornit de la ideea unui client care a venit intr-o seara si m-a rugat sa gatesc ceva deoarece dorea sa tina un eveniment in magazin. A fost prima data cand m-am gandit la asta. Desi aveam autorizatie de restaurant, spatiul nu a fost nascut ca un restaurant. Atunci am facut risotto pentru prima data aici. Oamenii au fost atat de multumiti incat mi-au spus ca ar trebui sa o fac periodic. Pentru oameni este un fel bun de a socializa”, detaliaza Giulio da Sacco.
Strategia
Investitia initiala in afacere a fost de aproximativ 150.000 de euro, suma in care este inclus si stocul initial de produse. Insa, Giulio da Sacco nu crede ca isi va recupera investitia initiala din magazin, ci din dezvoltarea altor segmente.
“Ceea ce vom castiga din acest loc (n.red. - din magazin) este construirea unei reputatii. In modul in care este structurat acum, magazinul nu se poate sustine singur. Asta si pentru ca noi crestem incet”, explica Giulio da Sacco.
El spune ca stie din domeniul asigurarilor ca este nevoie de cativa ani pentru a castiga increderea unui partener, pentru ca abia apoi sa faci afaceri impreuna. In cariera sa din reasigurari, uneori avea nevoie de trei ani pana sa ajunga sa faca afaceri cu un partener.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Grano este un magazin specializat pe comercializarea specialitatilor italienesti (vin, panificatie, salam, branza, mozzarella) si a fost dechis la sfarsitul lui septembrie 2008, in Bucuresti.
Actionarii magazinului sunt trei italieni: Giulio da Sacco, Giacomo Galtarossa si Nicola Rossini.
Investitia initiala in afacere a fost de 150.000 de euro, pe care actionarii intentioneaza sa ii recupereze din catering, organizarea de evenimente in restaurant si alte tipuri de activitati.
Giulio da Sacco spune ca afacerea sa a fost afectata de criza, dar crede ca oamenii vor continua sa isi cumpere ceva bun de mancare, chiar daca vor renunta la masina sau casa.
Antreprenorii intentioneaza sa realizeze si un magazin online.
Produsele care se vand cel mai bine sunt vinul, produsele de panificatie (precum grisinele) si cele congelate - salam, branza, mozzarella.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.