Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Un magazin nu este diferit de acest tip de a face afaceri. Oamenii trebuie sa te cunoasca, sa aiba incredere in tine si, apoi, numele tau incepe sa creasca si sa se impuna pe piata”, completeaza Giulio da Sacco.

Unul dintre segmentele pe care incearca sa se dezvolte compania este cateringul pentru evenimentele de afaceri, participand deja la primele activitati de acest tip. In plus, pentru ca o parte din magazin este amenajat sub forma de restaurant, acolo se pot organiza si evenimente ale companiilor.

Cateringul nostru este simplu. Nu facem lucruri complicate. Avem in meniu branza, affettati (n.red. - aperitive asortate), eu gatesc risotto, facem paste simple, cu sos simplu”, spune Giulio da Sacco.

In prezent, cea mai mare parte (80%) din venituri provine din vanzarile realizate in magazin si restul (20%) din catering. Perioada cu cele mai multe vanzari a fost intre lunile septembrie si decembrie, volumul cel mai mare fiind realizat in ultimele zile din decembrie.

Giulio da Sacco spune ca afacerea sa a fost afectata de criza, dar crede ca oamenii vor continua sa isi cumpere ceva bun de mancare, chiar daca vor renunta la masina sau casa.

Totul depinde de criza financiara care nu s-a terminat inca. Este departe de a se fi terminat si nu stim ce ne va aduce. Acest magazin acum devine cunoscut si clientii spun ca creste, dar depinde de criza”, puncteaza Giulio da Sacco.

Antreprenorii intentioneaza sa realizeze si un magazin online. Dupa lansarea acestuia, ei au in plan si dezvoltarea unui mic lant de magazine.

Produsele
Produsele comercializate nu provin de la marile branduri din Italia, ci de la artizani, de la micii producatori, proprietarii incercand sa aiba numai specialitati care nu pot fi gasite in alta parte in Bucuresti.

Aduc singur produsele din Italia direct aici, ceea ce este partea complicata a afacerii. Este foarte complicat de organizat transportul pana la Bucuresti, mai ales pentru produsele congelate. Daca trebuie sa comanzi un camion pentru mancare, este foarte usor. Gasesti multe companii care concureaza una cu cealalta si iti ofera un pret bun. Daca importi numai doi-trei paleti de mancare congelata, atunci este foarte complicat. Sunt numai cateva companii care fac acest lucru si este destul de scump”, mentioneaza Giulio da Sacco.

Tipurile de produse vandute la Grano s-au schimbat fata de inceput, deoarece unele nu se vindeau (cum ar fi, de exemplu, ciocolata italiana, pentru ca romanii nu stiu ca Italia are traditie in domeniu).

Produsele care se vand cel mai bine sunt vinul, produsele de panificatie (precum grisinele) si cele congelate - salam, branza, mozzarella. Pe rafturile retailerului se gasesc insa si  biscuiti, miere, paste, orez, sos pentru paste, ulei vegetal, otet, sare, ceai sau gem.

Preturile si clientii  
Produsele inghetate au acelasi pret precum intr-un supermarket in Italia. Branza este un pic scumpa pentru piata din Romania, dar vine de la cei mai buni <affinatori> - o persoana care face branza si, apoi, decide cum sa <imbatraneasca> aceasta. Este foarte important modul in care imbatraneste, pentru ca temperatura, umiditatea, ambianta in care se afla face branza ceea ce este”, explica Giulio da Sacco.

Pretul produselor este peste medie, insa Giulio da Sacco subliniaza faptul ca ei nu doresc un magazin cu produse “stupid” de scumpe, unde sunt preturi ridicate doar pentru ca se vand mancaruri fine.

Incercam sa ne adresam oricarui tip de consumator. Avem clienti incepand cu <cei norocosi>, care isi permit sa nu se uite la pret si cumpara tot ceea ce vor, cheltuind o avere ori de cate ori vin, si pana la oamenii care cumpara doua-trei produse si cheltuie 80 de lei. Nu suntem un magazin exclusivist, pentru ca atitudinea mea este simpla. Cred ca in Bucuresti ar fi util customer service-ul, pentru a fi mai apropiat de client, mai prietenos”, adauga Giulio da Sacco.

Suma medie pe care o cheltuie un client la cumparaturile in Grano este de 250 lei.

Promovarea
Antreprenorii mizeaza cel mai mult pe reclama pe baza de recomandare din partea clientilor multumiti. Pana acum, magazinul a fost promovat prin publicarea catorva advertoriale in reviste si prin trimiterea de e-mail-uri catre o baza de date (600 de persoane) formata din cei care se aboneaza sau care participa la serile organizate in magazin.

Giulio da Sacco spune ca intentioneaza sa mentina acest tip de promovare, considerandu-l potrivit. In perioada urmatoare exista planuri de a optimiza folosirea listei de e-mail-uri, facand propuneri de servicii clientilor.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Grano este un magazin specializat pe comercializarea specialitatilor italienesti (vin, panificatie, salam, branza, mozzarella) si a fost dechis la sfarsitul lui septembrie 2008, in Bucuresti.
Actionarii magazinului sunt trei italieni: Giulio da Sacco, Giacomo Galtarossa si Nicola Rossini.
Investitia initiala in afacere a fost de 150.000 de euro, pe care actionarii intentioneaza sa ii recupereze din catering, organizarea de evenimente in resaturant si alte tipuri de activitati.
Giulio da Sacco spune ca afacerea sa a fost afectata de criza, dar crede ca oamenii vor continua sa isi cumpere ceva bun de mancare, chiar daca vor renunta la masina sau casa.
Antreprenorii intentioneaza sa realizeze si un magazin online.
Produsele care se vand cel mai bine sunt vinul, produsele de panificatie (precum grisinele) si cele congelate - salam, branza, mozzarella.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.