Arta renascuta ca afacere
Este artist plastic si are o experienta de 32 de ani in domeniu. In 1987 a emigrat din Romania in Grecia si apoi in Canada. Catalin Vasilescu si-a creat propria tehnica in domeniul artei murale si a construit o afacere in jurul acesteia. De anul trecut a inceput sa se uite mai atent la piata din Romania, unde vrea sa isi extinda activitatea.
Desi s-a specializat in arta interiorului si estetica formelor industriale la Facultatea de Arte Plastice din Bucuresti, dupa absolvire, Catalin Vasilescu (foto) a ales sa se indrepte spre arta monumentala si arta murala.
Cand a emigrat din Romania, era membru al Uniunii Artistilor Plastici, lucra numai sgraffitto traditional (n. red - lucrare de tip basorelief executata in mortar) si realizase in 1983 cea mai mare lucrare murala din Romania pe baza acestei tehnici (240 de metri patrati de pereti interiori la Bowling Club, Paraul Rece).
In Canada si-a creat propria tehnica de sgraffito si s-a extins pe o nisa de piata neacoperita pe piata in acel moment - arta murala si lucrarile de tencuiala decorativa, infiintand in 1989 atelierul Sgraffito Design.
Urmatorii zece ani au fost dedicati cercetarii si experimentarii tehnicii sgraffito, pentru a intampina cerintele clientilor din Canada, interesati de tendintele din design si de finisajele cu grad mare de adaptabilitate. El spune ca in cei zece ani s-a departat din ce in ce mai mult de rigiditatile tehnicii originale si a tins spre o tehnica noua, cu flexibilitate de culoare si design.
“A fost o decada de cercetari si experimente tehnice si estetice si dupa aceea cativa ani de stabilizare. Acum tehnica este stabila, verificata si imi permit orice magnitudine de proiect”, povesteste pentru startups.ro Catalin Vasilescu.
Din cauza ca pe piata din Canada nu a gasit materialele necesare, Catalin Vasilescu a fost nevoit sa si le pregateasca singur, la fel cum si-a creat si o parte din unelte.
Stucco as Art
Dupa ce a reusit sa isi stabilizeze tehnica, in 1998, Sgraffito Design a devenit Stucco as Art si s-a lansat site-ul. De la sfarsitul anilor ’90 firma s-a extins si in Statele Unite ale Americii.
“Stucco as Art este o mica firma de familie, in care eu desfasor 90% din activitate. Ne consideram o firma internationala si, in functie de unde sunt proiectele, acolo este activitatea. Cautam proiecte in America de Nord si in Europa”, precizeaza Catalin Vasilescu.
Sotia si cei doi copii sunt cei care se ocupa de marketingul firmei si, fara sa mentioneze date concrete, Catalin Vasilescu spune ca cifra de afaceri a crescut constant din 1998 pana in prezent.
El adauga faptul ca a inceput sa aiba o cerere mai mare si dupa ce a adaugat marketingul online la modalitatile de promovare.
In afara de lucrarile in mortar, Catalin Vasilescu executa si lucrari precum trompe l’oeil, perspectiva, peisaj etc, in orice tehnica (ulei etc), ofera consultanta in design interior si proiectare de mobilier.
Clientii
Clientii Stucco as Art sunt proprietarii imobilelor, arhitectii, constructorii si designerii de interior.
Initial, clientii din SUA si Canada au fost cei finali, castigati prin recomandari sau prin participarea la targuri de constructii si design. Apoi, Catalin Vasilescu a inceput sa colaboreze cu arhitecti, firme de constructii si designeri de interior.
In urma promovarii online, au inceput sa vina mai multi clienti finali, acestia ajungand sa detina cea mai mare pondere.
“Foarte multi dintre clientii din ultimii ani au fost proprietarii directi, care, in America de Nord, au venit prin site”, subliniaza Catalin Vasilescu.
Ce influenteaza preturile
Pretul unei lucrari de tencuiala decorativa este similar cu cel al altor finisaje de calitate din aceeasi gama, dar se modifica in functie de cat de complexe sunt culorile, textura si design-ul. Pentru lucrarile de arta preturile variaza in functie de proiect, de complexitate si de dimensiune.
“In principiu, tehnicile bazate pe mortar sunt considerate ieftine in comparatie cu toate celelalte finisaje de lux. Tencuiala decorativa aplicata pe un perete (cu rol strict de protectie si expres de textura) pleaca de la un pret echivalent cu tencuiala cu care oamenii sunt obisnuiti. De obicei, cand oamenii vad ce poate face mortarul, vor mai mult, si atunci pretul creste un pic, dar pentru ceea ce obtii se plateste de fapt mai putin”, spune Catalin Vasilescu.
Extinderea in Romania
Fara sa neglijeze lucrarile din SUA si Canada, anul trecut, Catalin Vasilescu a inceput sa fie mai activ pe piata din Romania.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Catalin Vasilescu este artist plastic si are o experienta de 32 de ani in domeniu.
In Canada si-a creat propria tehnica de sgraffito si s-a extins pe o nisa de piata neacoperita pe piata in acel moment - arta murala si lucrarile de tencuiala decorativa.
Zece ani au fost dedicati cercetarii si experimentarii tehnicii sgraffito, pentru a intampina cerintele clientilor din Canada.
Din cauza ca pe piata din Canada nu a gasit materialele necesare, Catalin Vasilescu a fost nevoit sa si le pregateasca singur, le fel cum si-a creat si o parte din unelte.
De la sfarsitul anilor ’90 firma lui, Stucco as Art, s-a extins si in Statele Unite ale Americii.
Clientii Stucco as Art sunt proprietarii imobilelor, arhitectii, constructorii si designerii de interior.
Marketingul online este unul dintre mijloacele de promovare care i-a adus cei mai multi clienti.
Fara sa neglijeze lucrarile din SUA si Canada, anul trecut, Catalin Vasilescu a inceput sa fie mai activ pe piata din Romania.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.