Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

"La nivel local, bugetele de publicitate sunt foarte mici si daca firmele nu se sustin si din alte activitati si daca nu integreaza acest departament (n.red. - de publicitate indoor) in altceva, nu pot trai doar din asta. Ca sa functioneze bine, aceste firme trebuie sa vina cu campanii si la nivel local si la nivel national, pentru a optimiza spatiul", spune Tudor Maxim.

Catalina Murariu spune ca acest tip de franciza este in tendinta actuala de francize low-cost, care merg pe ideea de a fi accesbile si de a permite o foarte mare autonomie companiei care o preia, pana cand este integrata intr-un portofoliu mai amplu, ceea ce transforma un investitor intr-un partener al firmei mama.

Pentru extindere, Elevate a incheiat si parteneriate strategice.

"Parteneriatele strategice sunt, in principiu, formule speciale de reprezentare la vanzare. Companiile partenere sunt IQ Communications (B2B Communication si People Media", spune Catalina Murariu.

Indiferent de tipul de parteneriat, Tudor Maxim precizeaza ca Elevate se ocupa de marketingul si vanzarea retelelor acestor firme, iar la nivel local, francizatii si partenerii au libertate totala de actiune.

In afara Bucurestiului, compania este prezenta cel mai mult in spatiile rezidentiale.

Pe pietele din strainatate, Elevate este interesata sa intre si direct, daca nu gaseste la timp un partener francizat.

Actionarii si rezultatele financiare
De la infiintare si pana in prezent, structura actionariatului s-a modificat semnificativ de trei ori, in urma a trei investitii. In prezent, actionarul majoritar al Elevate este Tudor Maxim, cu 85% dintre actiuni.

Din al doilea an de activitate al Elevate, alt actionar este Sony Mordechai, ex CEO la Elmec Romania si CEO al Global Eye Investments.  

Pe langa cei doi, ceilaltii actionari sunt actuali si fosti angajati, care detin procente sub 5%.

In anii urmatori este posibil ca in actionariatul Elevate sa intre si Marius Ghenea.

"El este intr-un board de adviseri la noi, tinem permanent legatura, comunicam ce se intampla, il tinem la curent cu tot ce facem, incat la momentul oportun poate sa investeasca alaturi de noi. Marius Ghenea se poate implica in anumite proiecte initiate de Elevate, in masura in care le va considera interesante si oportune", explica Tudor Maxim.

Pentru a se ajunge la aceasta achizitie, Elevate trebuie sa indeplineasca anumite conditii, pornind de la o dezvoltare internationala si ajungand pana la anumiti indicatori financiari.

Din grupul de adviseri ai grupului Elevate mai face parte Sony Mordechai.

In Good Afternoon actionarii sunt Tudor Maxim, Dorin Andrei si Mihai Nasaudean.

Investitiile si profitul
Investitia initiala in Elevate a fost de 2.000 de euro, pentru cumpararea ramelor si cheltuieli curente. De-a lungul celor cinci ani de activitate au mai fost facute trei investitii importante.

"Minimul profit pe care l-am avut de-a lungul anilor a fost investit in dezvoltare. Anul acesta, ar trebui sa ajungem la un break-even real. Planul era ca al cincilea an, respectiv anul acesta, sa fie unul profitabil, dar, fiind in mijlocul crizei economice, este greu sa mai atingi parametrii si atunci iti schimbi obiectivul intr-unul de supravietuire, sa fie macar aproape de costuri, daca nu sa fie egal cu ele. Este dificil de spus, pentru ca lucrurile au fost intr-o dinamica permanenta. Noi ne-am dezvoltat mult si am adaugat cheluieli si investitii cu aceste doua achizitii (n.red. - Chic si Casia)", explica Tudor Maxim.

Veniturile
Anul trecut, cifra de afaceri a Elevate a scazut doar in ultimul trimestru, fiind afectata de schimbarile din echipa de vanzari si nu de criza. Pana in acel moment, firma a avut aceleasi venituri ca in anul anterior.

"Evident, am avut si niste clienti mari care si-au mai redus din campaniile pe care le aveau, insa in acelasi timp au aparut oportunitatii noi - clienti cu bugete mici care au vrut sa comunice targetat", spune Tudor Maxim.

Catalina Murariu mentioneaza ca localizarea unui mesaj a facut ca, mai ales in a doua parte a anului, compania sa aiba drept clienti retaileri si dealeri auto.

De asemenea, anul trecut, companiile au preferat sa comunice cat mai aproape de publicul vizat, pentru ca nu aveau bugete mari si nu puteau face comunicare de masa.

"De asta suntem optimisti, pentru ca noi credem foarte mult in ceea ce facem, in comunicarea targetata si personalizata", adauga Tudor Maxim.

Unul din segmentele care si-a redus mult cererea de astfel de publicitate anul trecut a fost cel imobiliar.

Pentru acest an, reprezentantii Elevate nu au facut estimari in ceea ce priveste cifra de afaceri. Pana in momentul renunarii la Indoor Partnership, in primul trimestru din acest an, cele doua companii au anuntat o cifra de afaceri de 500.000 de euro.

Tudor Maxim spune ca este greu de apreciat o valoare a pietei de publicitate indoor, deoarece vanzarea de spatii poate fi facuta si direct de catre proprietari si pentru ca piata de publicitate indoor este una tanara, unde lucrurile nu s-au asezat.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Elevate Media a fost infiintata acum cinci ani, pe baza unei investitii de 2.000 de euro.
In prezent, din grupul Elevate fac parte cinci firme: Elevate Media, Chic Media, Casa Casia, Good Afternoon si Dor de Bucovina.
De la infiintare pana in prezent, structura actionariatului s-a modificat de trei ori semnificativ, in urma a trei investitii, actionarul majoritar al Elevate fiind acum Tudor Maxim, cu 85% dintre actiuni.
In acest an, Elevate se concentreaza pe optimizarea spatiilor, integrarea companiilor achizitionate si analizeaza pietele occidentale pentru o posibila extindere.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.