Gustul dulce al unei afaceri de succes


Silvian Miron si-a construit un business pornind de la pasiunea si experienta sa in domeniul produselor de cofetarie. In prezent, el detine patru cofetarii in judetul Constanta si o unitate pilot in Buzau prin care vrea sa testeze conceptul de dezvoltare pe baza de franciza. In perioada urmatoare, antreprenorul intentioneaza sa se extinda si pe piata din Bucuresti.

 

Silvian Miron este maestru in arta culinara, specializat international in creatii din zahar si ciocolata. De-a lungul timpului, el a participat la mai multe concursuri internationale de profil si este detinator al Trofeului de Aur “Arch of Europe”, pentru excelenta si prestigiu antreprenorial, acordat de organizatia internationala Business Initiative Directions.

In ultimii ani, Miron a inceput sa fie cunoscut in tara pentru creatiile sale inedite si spectaculoase - parade cu haine realizate din ciocolata, sculpturi din ciocolata sau torturi speciale. Insa, brandul de business pe care il conduce, cel al cofetariilor Silvian, este activ pe piata din 1995, cand a fost deschis primul laborator din Constanta al companiei.


Lansarea afacerii
Miron s-a hotarat sa isi deschida propria firma dupa “o experienta nu tocmai fericita a unui parteneriat de afaceri care a durat cinci ani”, dupa cum spune omul de afaceri.

"In perioada anilor 1991-1995 am fost asociat la cofetaria Class. Pentru ca nu am reusit sa obtin rezultate in dezvoltarea productiei si cresterea cifrei de afaceri, am luat decizia de a pleca de la aceasta firma”, explica pentru startups.ro Silvian Miron.

Avand in acel moment 17 ani de experienta in domeniu si fiind manat de entuziasm si de pasiunea sa pentru crearea de dulciuri, Miron a contractat un credit bancar, a inchiriat un spatiu comercial de 15 mp, a angajat un cofetar si a deschis primul sau laborator. Pe masura ce ”cofetarul-antreprenor” a inceput sa inregistreze reusite la competitiile internationale de profil, marca Silvian a devenit tot mai cunoscuta.

"La inceput am angajat un cofetar pentru productie iar sotia mea era muncitor necalificat. Eu ma ocupam de livrarea produselor si de aprovizionarea cu materii prime”, povesteste Silvian Miron.

Profitul obtinut de companie a fost reinvestit in noi spatii de productie si in dotari. Astfel, afacerea a crescut si, conform datelor raportate la Ministerul de Finante, firma a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 5,3 milioane de lei (in jur de 1,5 milioane de euro) si un profit de circa 170.000 lei  (in jur de 50.000 de euro).


Strategia de dezvoltare
De-a lungul anilor, pe acest segment de piata din Romania au aparut noi cofetarii in timp ce altele s-au inchis, dar Silvian s-a mentinut si chiar s-a dezvoltat. Acum exista trei cofetarii in orasul Constanta, una in Mangalia si o unitate pilot pilot in Buzau (adiministrata de o alta firma), prin care se testeaza conceptul de dezvoltare prin franciza. In plus, a fost extinsa si gama de produse.

Din 2009, antreprenorul se va concentra asupra extinderii in regim de franciza la nivel national. Astfel, Miron are in vedere aducerea brandului Silvian si in Bucuresti.

"Anul viitor vom actiona conform oportunitatilor care vor aparea pentru deschiderea altor unitati”, spune Silvian Miron.

Ca si strategie de business, omul de afaceri spune ca se orienteaza spre lansarea de produse legate de anumite evenimente si spre clasificarea lor intr-un mod corect in raportul calitate-pret.

Pana in prezent, nu au fost facute investitii in promovarea cofetariilor Silvian, primele bugete in acest sens urmand a fi stabilite anul viitor.


Noi investitii
"Momentan lucram la constructia si modernizarea noului nostru sediu, inclusiv a noilor spatii de productie. Pana la sfarsitul acestei luni vom redeschide partial aceasta cofetarie, urmand ca pana la sfarsitul anului sa facem inaugurarea pe intreaga suprafata proiectata”, spune Miron.

Pentru ca anul trecut sediul central al companiei a fost demolat pentru reconstructie iar spatiul de vanzare s-a redus la 20mp, vanzarile din 2007 au fost mai mici decat cele din 2006.

"Multi spun <Ce sa mai fac acum? Roata-i deja inventata>. Dar, de exemplu, daca ne uitam pe piata vedem ca se vand foarte multe jenti si anvelope. Acestea exista pentru toate buzunarele, vanzarile depinzand de dorintele clientilor. Pe segmentul pe care activam, noi ne situam in gama celor mai scumpe produse”, spune Miron.

Cel mai recent proiect lansat de antreprenor este Atelierul de Ciocolata ChocoArt, dedicat atat copiilor, cat si adultilor. Contra unei taxe modice, cursantii pot sa creeze si sa savureze propriile dulciuri din ciocolata.


Redactor: Andreea Marinas

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii