(4) Cu ce te ocupi? Ce proiecte ai?


Ai pornit o afacere. Culmea, merge. Esti in cei 10% care reusesc sa treaca de etapele initiale, fara sa renunte. Daca insa dupa cateva luni potentialii parteneri de afaceri, cunoscuti, oameni importanti din piata incep o conversatie cu tine intrebandu-te “Cu ce te ocupi?”, ai o problema.

 

Nu spun ca o sa ajungi Bill Gates si va afla aproape oricine de tine, DAR este important ca macar cei din cercurile sociale si de afaceri in care ai ajuns sau unde vrei sa ajungi sa stie ce faci, cum faci si mai ales sa fie convinsi ca iti merge bine :).

Unii numesc asta personal branding. Ii poti spune oricum, important este doar sa ramani mereu constient ca fara nu se poate. Si cum traim in era Internetului, cea mai usoara metoda de a-ti face personal branding este online. De aceea, prezenta ta online este mai importanta ca orice, chiar decat cea a companiei (cel putin la inceput)...

De ce? Pentru ca un brand “abstract” e mult mai greu (si, sa recunoastem, ne-natural) de retinut decat nu nume, o persoana. Asadar, in loc de Gigel trebuie cumva sa ajungi sa fii cunoscut drept Gigel care vinde / face ceva, si nu oricum, ci vinde / face acel ceva foarte bine.

Cum faci asta? S-au scris carti intregi pe subiect, este important sa stii ca nu are nimeni reteta perfecta, dar Internetul te ajuta foarte bine... astfel, un blog, un cont de twitter, un profil pe Facebook, LinkedIn, Xing si multe altele te vor ajuta si vor realiza practic munca pentru tine.

Cum monitorizezi totul? Cel mai usor este sa incepi prin a te cauta pe Google (poate si alte motoare de cautare) si vezi ce rezultate primesti.

Daca in primele cinci rezultate nu sunt (macar patru) rezultate cu pagini si informatii ale profilelor tale din diferite site-uri (profile actualizate, atentie) atunci stii ca ai de lucru.

Daca ai ajuns acolo, ai de lucru in continuare pentru a-ti mentine aceste profile actualizate si a povesti tare si raspicat despre tine si, oricum, nu uita un lucru foarte important: cu cat ajungi mai sus, cu atat iti cresc sansele de a lasa oameni suparati in spatele tau. Oameni care pot incepe sa vorbeasca despre tine, si mai ales pot raspandi tot felul de informatii tendentioase despre tine.

Devine astfel important sa monitorizezi nu doar ce spui tu despre tine ci si ce spun altii despre tine. Si aici Google, dar si alte servicii de monitorizare, te ajuta. Important e doar sa fii constient ca trebuie sa le folosesti.

Si inca ceva: este bine sa nu te opresti in fata monitorului, mai ales ca orice s-ar spune, contactul uman face cat 100 de pagini web, deci nu ezita sa te prezinti cat mai complet la intalniri, nu-ti fie teama sa vorbesti despre tine si planurile tale chiar si celor care aparent nu au cum sa fie interesati.

Cand ai reusit? Atunci cand dupa ce te prezinti cuiva o sa-i aduci aminte de proiectul sau firma ta. Evident ca ia ani de munca. Evident ca foarte putini dintre noi au reusit sa ajunga acolo.

Si ca veni vorba de asta, iti propun un exercitiu... cati oameni din online-ul romanesc cunosti si cat de bine ii identifici cu proiectele lor?

PS. Apropo, nu cred ca exista moment in care sa fi reusit si sa fie cazul sa te opresti...

 

Mircea Scarlatescu este cofondator al agentiei web FitYourBusiness , Imobiliare-Rezidentiale.ro, portal de prezentare a ofertei de ansambluri rezidentiale din zona Bucuresti si imprejurimi, FloriLaBucuresti.ro, magazin online de buchete si aranjamente florale si Termopane.com, portalul firmelor din domeniul productiei, comercializarii si montarii de tamplarie cu geam termopan.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

Citeste aici articolele anterioare din "Jurnal de start-up".


Nu exista comentarii