Cum redactezi un anunt online de angajare


Recrutarea online este o metoda preferata atat de angajatori, cat si de candidati, datorita rapiditatii. Dar, pentru a atrage persoanele cele mai apropiate de cerintele postului, angajatorii trebuie sa fie foarte atenti la modul in care redacteaza anuntul, astfel incat, acesta sa poata fi citit si inteles rapid.

 

Diana Juravle, Senior Consultant in cadrul VON Consulting, dezvaluie pentru startups.ro, cateva “trucuri” legate de ce este si ce nu este bine sa scrii in anuntul online de angajare.

Prima cerinta majora: selecteaza doar informatia relevanta! Daca scrii doar ce este relevant, vei scrie mai putin, iar anuntul va fi rapid citit si inteles. Astfel, vei face o prima selectie, adresandu-te nu marii mase a candidatilor, ci doar celor care indeplinesc acele cerinte fara de care nu se poate face fata postului.

Ca sa iti fie mai usor sa selectezi informatia relevanta si sa o structurezi astfel incat sa fie atractiva si suficient de informativa pentru candidati, exerseaza ceea ce americanii numesc "the elevator speech” ("discursul din lift").

Imagineaza-ti ca esti intr-un lift si ai ocazia sa urci cateva etaje impreuna cu o persoana pe care vrei sa o convingi sa candideze pentru un post sau sa raspandeasca pentru tine informatia ca postul este disponibil. Cum i-ai povesti despre acest loc de munca? In nici un caz nu ai da "copy-paste" la fisa postului!

Scrie anunturi clare, dar atractive. Anuntul trebuie sa contina obligatoriu:


1. Informatii, la obiect, despre firma: cu ce se ocupa, cat de mare este, daca este companie autohtona sau investitie straina, ce o diferentiaza pe piata (este cea mai buna, are echipa cea mai tanara, cea mai draguta, cea mai stabila, cea mai inovatoare, etc.). Atat. NU mai mult. Nu uita ca ai ales recrutarea online pentru ca este rapida!


2. Da-le o sansa celor care se grabesc, dar si celor care vor sa afle mai multe: in loc sa ocupi jumatate de pagina cu texte despre firma, mai bine postezi un simplu link catre site-ul companiei.


3. Titlul postului disponibil si informatii relevante despre acesta: alege un titlu scurt si clar si povesteste in doua-trei propozitii despre ce este vorba in acest loc de munca, la fel de clar si simplu ca si in prezentarea companiei, din aceleasi motive enuntate mai sus. Povesteste ce va face la serviciu persoana pe care o vei angaja, nu ca in fisa postului, ci ca si cum te-ai adresa "persoanei din lift", unei persoane reale, care trebuie sa isi dea seama cat mai bine in ce consta acel loc de munca.


4. Cerintele postului: la fel, alege doar ceea ce este relevant pentru job. Dar nu scrie o cerinta doar pentru ca "da bine". De exemplu, cerintele "limba engleza" sau "studii superioare" apar "din principiu" in foarte multe anunturi, desi postul nu implica, in esenta, utilizarea acestei limbi sau cunostinte academice avansate.

De exemplu, daca ceea ce iti doresti este un om descurcaret, care sa faca fata unui mediu divers si care sa invete repede, nu exprima aceasta cerinta prin referiri subtile la studiile sau cunostintele candidatului. Mai bine scrie chiar asa, ca iti doresti pe cineva istet si capabil sa se adapteze rapid.

Fii sincer si direct. Cel mai bun exemplu il reprezinta problema definirii "caracteristicilor personale" necesare viitorului angajat, ca sa faca fata postului. Cati dintre candidati crezi ca acorda atentie acestor cerinte? Destul de putini, pentru ca, din pacate, anunturile au inceput sa semene toate intre ele: toti angajatorii cer spirit de echipa, rezistenta la rutina, abilitati de comunicare, etc.

Selecteaza doar ceea ce este cu adevarat esential pentru acel loc de munca. De exemplu, pentru un job care implica promovarea directa a unui produs, in loc sa scrii ca doresti "abilitati de comunicare" mai bine scrii: "disponibilitatea si capacitatea de a aborda persoane necunoscute si de a le castiga/mentine interesul pentru produsul promovat".

Descrie ce face ca postul respectiv sa fie atractiv: ne referim la clasica rubrica "oferta",  pe care, insa, nu este obligatoriu (nici recomandabil) sa o completezi cu detalii despre salariul oferit. Pe candidati ii intereseaza/atrage si altceva in afara de salariu.

Mentioneaza, de exemplu, mediul de lucru prietenos, stabilitatea, creativitatea implicata de post, tehnologiile inovative folosite, situarea birourilor intr-un spatiu accesibil, beneficiile non-financiare, etc. Desigur, poti sa te referi si la salariu, dar numai daca acest element al ofertei iese in evidenta prin ceva: se situeaza peste nivelul pietei, este compus din elemente fixe si variabile care l-ar putea atrage pe candidat, etc.


5. Date de contact: Adesea, candidatii trimit aplicatiile lor pentru joburi fie catre adresele de e-mail ale companiilor-mama, care pot avea sediul in strainatate, fie catre alte adrese (de exemplu, ale site-ului une apare anuntul de angajare), desi compania doreste chiar ea sa centralizeze rezultatele.

In cazul in care candidatii nu gasesc datele de contact in anunt, se duc, cel mai adesea, la sectiunea Contact a site-ului unde au gasit anuntul. De aceea, este bine sa se mentioneze in mod expres in anunt datele de contact ale celui care face recrutarea sau modalitatea de trimitere a CV-ului.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii