Saloanele Gett’s cauta francizati


Primul salon de coafura marca Gett’s a fost lansat de firma Ingo Trade International in 1997, in Bucuresti. Astazi, compania detine doua tipuri de saloane pe care le extinde in sistem de franciza: Gett’s Hair Studio, un brand exclusivist, destinat clientilor cu venituri ridicate  si Gett’s Color Bar, un brand pentru persoanele cu venituri medii.

 

Gett’s este o marca autohtona care a fost lansata pe piata in 1997, de catre omul de afaceri Lucian Miess. Astazi, in Capitala, exista doua saloane Gett's Hair Studio si doua saloane Gett's Color Bar, fiecare avand un target specific.

Gett’s Hair Studio este o locatie cu destinatie exclusivista, care se adreseaza clientilor cu venituri ridicate si media de varsta in jurul a 32 de ani. Saloanele sunt amplasate in zone considerate de lux. Gett’s Color Bar este un concept creat pentru amplasarea in centrele comerciale si se adreseaza clientilor cu venituri mediu-ridicate si varsta intre 15 si 80 de ani.


Dezvoltare
In perioada urmatoare, vor fi deschise doua noi saloane Gett’s Color Bar. Unul se va afla in centrul comercial Iulius Mall din Cluj-Napoca iar altul va fi deschis intr-un centru comercial din Chisinau.

“Principalele orase pe care le tintim pentru extinderea prin investitii proprii sunt Bucuresti, Cluj, Iasi, Brasov, Constanta si Timisoara. In rest, dorim sa oferim francize. Insa, avand doua marci diferite, exista si posibilitatea ca in orasele mentionate mai sus sa lansam o marca prin investitie proprie si sa oferim franciza pentru cealalta”, spune pentru startups.ro, Lucian Miess, general manager, Ingo Trade International.

Anul trecut, IngoTrade International, compania care detine cele doua marci, a avut o cifra de afaceri de aproximativ 900.000 de euro, in crestere cu circa 7% fata de anul 2006.

“Cresterea se regaseste in profitul pe care l-am inregistrat. Am reusit sa marim profitabilitatea prin deal-uri mai bune cu furnizorii”, explica Miess.

In acest domeniu, costul produselor folosite in salon reprezinta aproximativ 30% din cifra de afaceri, dupa cum spune general managerul Ingo Trade International. Si, pentru ca un pret mai bun la achizitionarea acestora l-a ajutat sa isi creasca profitabilitatea, Miess ofera, la randul sau, un discount pentru partenerii cu care semneaza contracte de consultanta sau franciza.

“Prin sistemul de pachete de parteneriat, ii ajutam pe cei care detin saloane sa obtina succesul din punct de vedere financiar, al resurselor umane si al imaginii”, spune Lucian Miess.

Ingo Trade International ofera trei tipuri de parteneriate firmelor interesate de acest domeniu - doua pachete de consultanta si un pachet de franciza.


Consultanta specializata
Primul pachet de consultanta este destinat companiilor care activeaza deja pe acesst segment, dar au nevoie de ajutor specializat. Acest pachet vizeaza locatiile din toate orasele cu peste 20.000 de locuitori. Suprafata medie a saloanelor trebuie sa fie de minim 120 mp iar contractul care se semneaza este unul de prestari servicii.

Contractul se incheie pentru o perioada de un an, contra sumei de 1.000 de euro plus TVA pe an. Companiile primesc informatii legate de noutatile din domeniu si pot primi raspuns la un numar de cinci intrebari pe luna, dintr-un set de domenii predefinte precum arhitectura si ergonomia locatiei, echipamente, marketing, imagine, branding, principii de certificare ISO, etc.

De asemenea, saloanele care incheie acest contract primesc un discount de 10% la diverse produse si accesorii si un discount pentru traininguri destinate stilistilor si managerilor. Optional, firmele pot inchiria un software specializat pentru saloanele de infrumusetare, contra unei taxe de 1.000 de euro pe an.

Al doilea pachet de consultanta se adreseaza tot companiilor care activeaza deja in domeniu, dar ofera un numar mai mare de beneficii, pe o durata mai mare de timp. Acest pachet vizeaza toate orasele care au peste 50.000 de locuitori. Suprafata medie a saloanelor trebuie sa fie de minim 120 mp. Tipul de contract semnat este unul  de licente si prestari servicii. Contractul se semneaza pe de trei ani, pe baza unei taxe de 2.000 de euro pe an.

In afara de noutatile din domeniu, firmele pot primi raspuns la un numar de zece intrebari pe luna, din aceleasi domenii ca si in cazul primului pachet de consultanta. Insa, discount-urile de care beneficiaza saloanele sunt mai mari, ajungand la 15% pentru produse, accesorii si training. Optional, firmele pot inchiria un software specializat contra unei taxe de 1.000 de euro pe an.


Franciza Gett’s
A treia propunere de parteneriat este cea de franciza. Acest pachet se adreseaza atat celor care detin deja un salon, cat si investitorilor care vor sa deschida un salon si nu au o experienta prealabila in domeniu. Contractul care se semneaza este unul de franciza, incheiat pe o perioada de cinci ani.

Atat francizele Gett's Color Bar, cat si francizele Gett's Hair Studio vizeaza orasele cu peste 100.000 de locuitori. Pentru oricare dintre cele doua marci, taxa de franciza este de 10.000 de euro, redeventele platite reprezinta 5% din cifra de afaceri iar taxa de marketing este de 1% din cifra de afaceri. Salonul deschis trebuie sa aiba intre 125 mp si 160 mp, indiferent de marca preluata.

Investitia globala in amenajarea spatiului pentru un salon Gett’s Color Bar este de 600 de euro/mp, cu dotarea inclusa. In cazul unei francize Gett’s Hair Studio, investitia in amenajare se ridica la 800 de euro/mp, cu dotarea inclusa.

Francizatii primesc know-how si un pachet complet de servicii de consultanta in amenjare arhitecturala, marketing, fashion, echipamente si brand. De asemenea, companiile primesc pachetul de software specializat si un discount intre 20% si 35% pentru diverse produse si accesorii, programe de training, si evenimente.

 

Cristina Alexandru

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii