Pizzeria Bella Italia continua extinderea in franciza
Prima Pizzerie Bella Italia a fost deschisa in 1999, la Braila. Acum exista zece unitati in toata tara, dintre care unele functioneaza in sistem de franciza. Compania este romaneasca si, in prezent, cauta noi francizati pentru extinderea in alte orase din tara. Primele unitati amplasate in centre comerciale noi, de tip mall, vor fi deschise pana la sfarsitul lui 2009.
Ideea de extindere pe baza sistemului de franciza a aparut la cinci ani dupa inaugurarea primei locatii din Braila. In doi ani de la deschiderea primei pizzerii in franciza, reteaua nationala a ajuns la 10 locatii Bella Italia in toata tara.
Concept
Bella Italia ofera trei concepte de afacere. Doua functioneaza sub brandul Pizzeria Bella Italia - este vorba de o pizzerie clasica, potrivita pentru spatiile stradale, cu o suprafata de peste 300 mp, terasa si parcare, si de o pizzerie cu o suprafata de 200 mp, destinata spatiilor comerciale. Al treilea concept este Bella Italia Delivery, destinat locatiilor de proximitate si dedicat livrarilor la domiciliu. Aceste unitati sunt situate in spatii stradale cu deschidere de 10 m si o suprafata de 70 mp.
Bella Italia se diferentiaza de alte pizzerii prin calitatea produselor, dar, mai ales, prin modul de preparare a acestora.
“Comenzile sunt preparate la vedere, fceea ce face deliciul publicului. Este un mic <spectacol culinar>”, spune, pentru startups.ro, Catalin Rizea, director general, Pizzeria Bella Italia.
Target
Clientii Bella Italia sunt, in general, tineri care vor sa manance repede si bine, intr-o atmosfera placuta.
Copiii reprezintă o categorie aparte de clienţi, Bella Italia creand special pentru ei conceptul “Bella Bambini” - petreceri pentru copii.
“Petrecerile pentru copii sunt un adevarat <magnet> atat pentru ei, cat si pentru parintii lor. Pentru noi, inseamna un mod aparte de amenajare a locatiei, o persoana special pregatita pentru animarea petrecerii, meniu special, jocuri, muzica si multa distractie”, spune Catalin Rizea.
Investitie
Investitia globala estimativa pentru preluarea unei francize Pizzeria Bella Italia este de 100.000 de euro. Din aceasta suma, 50.000 de euro reprezinta echipamentele, mobilierul si sistemul informatic; 10.000 de euro este taxa de franciza, iar restul sumei acopera alte cheltuieli precum marketing, birotica, etc. O buna parte din achizitiile initiale pot sa fie finantate prin leasing.
“Pe langa investitia de 100.000 de euro, cei care doresc sa preia o franciza Bella Italia, trebuie sa detina, de preferinta, un spatiu in proprietate, cu terasa si parcare, situat intr-o zona centrala a orasului”, spune Catalin Rizea.
Suprafata minima necesara pentru deschiderea unei unitati este de 250 mp. Cifra de afaceri estimata pentru 100 de locuri este de 250.000 de euro pe an. Rata estimata a profitului net este de 15% din cifra de afaceri.
Taxele ce urmeaza sa fie platite dupa preluarea francizei includ o redeventa lunara in valoare de de 2% din cifra de afaceri.
Pentru conceptul Bella Italia Delivery (livrari la domiciliu), taxa de intrare in franciza este de 7.000 de euro. Suprafata minima pentru acest tip de unitate este de 80 mp.
Servicii oferite francizatilor
Viitorii francizati au acces la Scoala Bella Italia unde pot afla cum trebuie condusa si promovata o astfel de pizzerie. Programul include teme precum creatie publicitara print, audio, online sau organizare de evenimente, dar si module de analiza a vanzarilor si comunicare directa sau prin newslettere.
Managerii de locatii pot apela la Bella Italia Call Centre, serviciu care ii ajuta in rezolvarea problemelor de gestiune informatizata, achizitii, promovarea vanzarilor, managementul evenimentelor.
Prin sistemul Bella Italia Infoline, la care au acces atat clientii, cat si managerii, se culeg reactiile clientilor, iar datele sunt prelucrate si analizate, acesta fiind un mod de dezvoltare a produselor si serviciilor companiei.
Extindere
In doua luni, compania urmeaza sa lanseze un card de fidelitate ce presupune acumularea unor puncte la fiecare comanda efectuata.
“Pe baza punctelor acumulate, clientii fideli ai Bella Italia vor putea cumpara produse din orice localitate unde exista o astfel de pizzerie. De exemplu, pe baza punctelor acumulate in urma unei comenzi efectuate in Bucuresti, clientul poate comanda o pizza in Arad”, spune Catalin Rizea.
In prezent, exista 10 pizzerii Bella Italia functionale in tara. Pana la sfarsitul acestui an, vor mai fi deschise alte trei Pizzerii Bella Italia in Sighisoara, Timisoara si Brasov, iar in anul urmator, reprezentantii francizei Bella Italia vor sa inaugureze 10 locatii Bella Italia Delivery in Bucuresti.
Deocamdata, conceptul nu a fost extins si in mall-uri, insa, pana la sfarsitul anului 2009, vor fi inaugurate trei locatii in de centre comerciale, prima astfel de franciza urmand sa fie preluata pana la sfarsitul acestui an.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.