Potrivit rezultatelor studiului realizat de GfK, din aceasta categorie fac parte in special persoanele cu studii medii si superioare.
Informatiile se regasesc in cel mai recent studiu Omnibus realizat de GfK Romania, care a analizat obiceiurile romanilor in timpul calatoriilor lor zilnice spre sau dinspre un loc anume - fie ca acesta este serviciu, scoala, facultate sau cea mai apropiata piata, se arata in comunicatul de presa.
Potrivit studiului citat, aproximativ 16% dintre tinerii pana in 25 de ani sunt interesati de emisiunile prezentate pe ecranele din statiile sau mijloacele de transport in comun, fata de aproape 10% procentul inregistrat in total populatie.
Majoritatea a celor chestionati stau de vorba des sau foarte des, fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). Trei sferturi din tinerii sub 25 de ani si doua treimi dintre persoanele cu educatie superioara vorbesc la mobil des sau foarte des in deplasarile zilnice. Numai un roman din zece nu sta de vorba niciodata pe drum, iar un sfert din romani nu vorbesc niciodata la telefonul mobil cand se deplaseaza.
Studiul GfK mai arata si ca romanilor le place lectura in timpul deplasarii in aceeasi masura, indiferent de varsta. Ziarele cumparate inca sunt mai cautate decat ziarele gratuite (19% citesc ziare cumparate, fata de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenta dintre cele doua tipuri de ziare se mentine si printre calatorii Capitalei – 37% dintre acestia citesc ziare gratuite si 42% citesc ziare cumparate. Pe langa ziare, in deplasarile zilnice, oamenii citesc carti in proportie de 12%, procent usor mai ridicat in Bucuresti si orasele mai mari de 200.000 de locuitori.
Generatia tanara asculta muzica in timpul deplasarilor mai lungi de zece minute. Jumatate dintre adolescentii de 15 - 19 ani si o treime dintre tinerii de 20 - 25 de ani chestionati asculta muzica stocata pe player sau telefon. Posturile de radio au o popularitate putin mai scazuta, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15 - 19 ani si de 20% din cei de 20 - 25 ani, probabil si din cauza ca optiunea nu este disponibila pe toate terminalele, potrivit reprezentantilor GfK.
Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile si filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre acestia.
Studiul a fost realizat in luna ianuarie 2010, pe un esantion de 1.072 de respondenti din mediul urban si rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.