Compania isi lanseaza operatiunile pe piata autohtona printr-o investitie de tip greenfield.
KBC Consumer Finance ofera trei produse principale: credite la puncte de vanzare (credite POS), credite de nevoi personale si carduri in sistem revolving (reinnoibil), se arata in comunicatul de presa.
Produsele si serviciile KBC Consumer Finance vor fi distribuite printr-o retea proprie de puncte de vanzare specializate in credite (“magazine de credite”), prin agenti, brokeri, telemarketing (call centre), internet, parteneriate cu retaileri (pentru creditele la punctele de vanzare) si prin alte companii.
“Avem incredere in potentialul de crestere al Romaniei, care a devenit si mai promitator dupa recenta integrare in Uniunea Europeana. La fel ca in alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania, piata de credite de consum este foarte competitiva, insa, are un potential considerabil. Creditele de consum reprezinta un motor de crestere foarte important pentru Grupul KBC, care a luat astfel decizia de se lansa pe piata romaneasca de credite de consum”, spune André Bergen, CEO KBC Group.
KBC Consumer Finance a fost creat in 2006, operand in cadrul Grupului KBC ca o entitate independenta, integrata si dedicata pentru gestionarea activitatilor de credit de consum pentru toate entitatile Grupului.
“KBC Consumer Finance functioneaza pe baza unui model de canale multiple, branduri multiple si produse multiple si este unul din putinii jucatori paneuropeni care si-au stabilit sediul intr-o tara din Europa Centrala, Polonia”, spune Bart Vanhaeren, General Manager KBC Consumer Finance.
In timp ce procentajul ocupat de cererea pentru credite de consum stagneaza in PIB-ul Uniunii economice si monetare (EMU), in Europa Centrala si de Est, cererea pentru aceste produse se afla in continua crestere.
La fel ca si in alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania, piata de credite de consum este extrem de competitiva, insa, are un potential semnificativ. Estimarea de crestere anuala este de 15 – 20 %, putand depasi 30 de miliarde de euro pana in 2011, pe baza unei cresteri puternice a cheltuielilor pentru consum si a consumului personal, care genereaza o cerere din ce in ce mai mare pentru produse si servicii financiare, precum creditele de consum.
“Suntem siguri ca, pe baza experientei vaste acumulate la nivel international, KBC Consumer Finance va deveni foarte curand un jucator cheie pe piata romaneasca de credite de consum”, spune Willem Hueting, Executive Director KBC Consumer Finance IFN SA.
KBC este al doilea mare grup bancar si de asigurari din Belgia. Se situeaza pe locul 18 in clasamentul bancilor europene si este un jucator financiar de top in Europa Centrala si de Est (pe baza activelor consolidate, numarul de filiale si de angajati). Grupul este prezent in peste 30 de tari din intreaga lume, are peste 57.000 de angajati si ofera servicii unui numar de 12 milioane de clienti (aproximativ 8 milioane dintre acestia aflandu-se in Europa Centrala si de Est).
Anul trecut, Grupul KBC a facut o serie de investitii strategice pe termen lung pe piata romaneasca, precum achizitia Romstal Leasing si KBC Securities Romania (fosta Swiss Capital).
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.