Alexandru Covrig, vicepresedintele Vel Pitar, spune ca aceasta modificare va fi provocata de extinderea vitezei cu care se transmite informatia si de nevoia de a impulsiona consumul durabil.
Iulia Antonescu, consultant la Visionwise Consulting, si Marius Dontu, General Manager la Schultz Consulting, spun pentru startups.ro ca adaptarea rapida la schimbarile din piata si adoptarea unui model de business sustenabil se vor propaga in Romania, pentru ca tara este membra a Uniunii Europene, care adera catre un model general de dezvoltare sustenabila.
"Firmele trebuie sa devina din ce in ce mai flexibile, intrucat socurile sau vestile bune se propaga mai repede si mai dinamic. Practic, firmele vor avea o situatie oarecum similara cu cea a burselor de astazi - care inglobeaza foarte repede informatia in pret", explica Iulia Antonescu.
Marius Dontu spune ca firmele care nu isi vor modifica modelul de business vor avea probleme in a ramane pe piata, in special pentru produsele si serviciile care se adreseaza clasei de mijloc sau unei populatii educate.
"Atunci cand isi modifica modelul de business, firmele trebuie sa ia in calcul, in primul rand, nevoile si comportamentul publicului tinta caruia i se adreseaza, precum si gradul de fructificare a oportunitatilor ce apar odata cu dezvoltare societatii", adauga Marius Dontu.
De asemenea, pe piata vor aparea noi produse importate care vor fi adaptate pietei locale.
"Nu trebuie sa uitam totusi ca politicile guvernamentale pot influenta foarte mult, stimuland sau inhiband dezvoltarea anumitor piete. De exemplu, obiectivele Romaniei privind ponderea energiei produsa de surse regenerabile pana in 2020 au dus la cresterea pietei energiei regenerabile", spune Iulia Antonescu.
Marius Dontu crede ca, in urmatorul deceniu, in Romania va creste piata de servicii pentru dezvoltare personala si profesionala.
(Citeste aici mai multe informatii despre factorii care vor influenta consumul din in urmatorii zece ani.)
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.