Anul trecut, un om de afaceri a pus in functiune un infochiosc turistic in Brasov. Astfel, printr-un sistem touchscreen, turistii puteau afla gratuit diverse informatii de care aveau nevoie. Astazi exista opt infochioscuri in tara, atat la munte, cat si pe litoral, iar afacerea urmeaza sa fie lansata in curand si pe piata din Bucuresti.
Ideea afacerii ii apartine lui Gassner Wolfgang, general manager la NWG Concept din Miercurea Ciuc.
“Ideea mi-a venit acum doua veri, dupa o calatorie in Croatia si Italia in timpul careia am cautat o zi intreaga cazare. La intoarcere, am vazut in Austria un aparat de informare unde turistii pot afla unde sunt camere libere si m-am gandit ca este o solutie pentru cei care se duc neorganizat in excursii", explica pentru startups.ro, Gassner Wolfgang.
Un an mai tarziu, in vara lui 2007, NWG Concept lansa in Brasov primul sau infochiosc. Firma este importator direct al infochioscurilor, care sunt fabricate de compania germana Infotronik Touchscreens GmbH. Pentru sistemul de harti si pentru software, NWG Concept colaboreaza cu doua firme romanesti.
In acest moment, NWG Concept are opt infochioscuri amplasate in tara. Acestea se afla in Brasov, Predeal, Busteni, Sinaia, Bran, Miercurea Ciuc, Piatra Neamt si Mamaia.
Cum functioneaza sistemul
Infochioscul turistic, numit si "Tourist Informator" este un aparat de informare şi promovare turistica, dotat cu unul sau mai multe ecrane touchscreen, telefon, camera web integrata si imprimanta.
Toate aparatele sunt conectate in retea si, prin intermediul internetului, ofera hotelurilor, restaurantelor si altor firme posibilitatea de a-si promova ofertele turistice.
“Printr-o singura atingere de deget, turistii pot afla informatii despre cazarile disponibile”, detaliaza Gassner Wolfgang.
Sistemul afiseaza datele de contact ale hotelurilor, amplasarea si modalitatile de acces, preturile, dotarile si pozele camerelor, precum si pagina web a unitatii. Telefonul atasat sistemului poate fi utilizat gratuit de catre turisti pentru a contacta unitatile inscrise in sistem.
In afara de informatiile referitoare la unitatile hoteliere, sistemul ofera si informatii precum harti, atractii turistice locale, muzee, edificii religioase, insitutii culturale, trasee turistice, partii de schi, excursii, evenimente, transportul in comun, mersul trenurilor, starea vremii si alte adrese si telefoane utile.
Aparatele transmit si imagini live din fiecare oras. Acestea pot fi urmarite in infochiosc, pe site-ul companiei sau pe telefonul mobil.
De asemenea, infochioscul functioneaza si ca hotspot. Astfel, turistii se pot conecta la internet, daca se afla in apropierea sistemului.
“Companiile care doresc sa-si promoveze ofertele turistice prin intermediul acestor aparate, trebuie sa se inscrie la noi si sa plateasca o taxa anuala, care variaza intre 150 de euro si 600 de euro, in functie de serviciile alese", spune Gassner Wolfgang.
Firmele primesc un nume de utilizator si o parola cu care se pot conecta la sistem pentru a-si actualiza numarul de camere libere, preturile si ofertele de sarbatori. De asemenea, acestea pot sa adauge si diverse evenimente pe care le organizeaza.
In acest moment, NWG Concept colaboreaza cu 220 de companii din domeniul turistic.
In cazul in care o firma vrea sa cumpere un infochiosc, preturile variaza de la 5.600 pana la 25.000 de euro, fara TVA, in functie de dotari si de locul unde sunt amplasate (aparatele care functioneaza in exterior sunt mai scumpe).
"In Austria am observat ca astfel de aparate sunt cumparate de primarii sau asociatii turistice”, spune Gassner Wolfgang.
Probleme intalnite
NWG Concept colaboreaza si cu autoritatile publice din fiecare oras in care este instalat sistemul.
“In Timisoara institutiile publice ne-au refuzat, fara sa putem prezenta serviciul, spunand ca ei au deja reteaua lor de infochiosuri in oras”, spune Gassner Wolfgang.
Managerul NWG Concept adauga si faptul ca pe parcursul afacerii s-a intalnit cu probleme legate de lipsa personalului calificat, care ar fi putut fi rezolvate daca ar fi avut suficienti bani.
Dezvoltarea afacerii
La jumatatea lunii august, anul acesta, firma intentioneaza sa lanseze un infochiosc turistic in Gara de Nord si in Aeroportul International Henri Coanda din Bucuresti, precum si in aeroporturile din Oradea, Timisoara, Arad si Cluj.
Firma nu se gandeste deocamdata la obtinerea de profit, insa are in vedere atragerea unui investitor, pentru a se putea dezvolta mai repede.
Redactor: Paula Safta
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.