Articole
Articole:   Toate

Primele sfaturi Start&Grow pentru antreprenori

In prezent, afacerile cat mai nisate au cel mai mare potential de dezvoltare, iar pentru reusita este mare nevoie sa cunosti domeniul de activitate, sa fii pasionat de ceea ce faci si sa accepti ca, pentru a avea succes, trebuie sa inveti de la altii.
Primele sfaturi Start&Grow pentru antreprenori

Acestea sunt doar cateva dintre recomandarile facute de antreprenorii si specialistii prezenti la evenimentul de lansare a programului Start&Grow care a avut loc saptamana trecuta (foto, de la stanga la dreapta: Gabriela Lungu, The Practice; Radu Tudorache, M Grup; George Butunoiu, George Butunoiu Executive Search; Ovidiu Atanasiu, Accelera).

In cadrul programului lansat de startups.ro impreuna cu Microsoft, patru antreprenori vor primi timp de patru opt luni consultanta si mentorship din partea a 15 specialisti din tot atatea domenii. (Citeste aici mai multe despre program si despre start-up-urile selectate.)

Atat Radu Tudorache, proprietar M Group, cat si Todi Pruteanu, Platform Strategy Manager la Microsoft Romania, au spus ca in Romania inca mai este mult loc de dezvoltare pe diverse nise de piata.  De altfel, Radu Tudorache a adaugat ca astazi nu te mai poti astepta sa cresti afaceri mari, nemaifiind loc pentru acestea, ci mai degraba sa te orientezei spre nise.

Un domeniu cu potential in acest moment este si cel al afacerilor online, Flaviu Radulescu, General Manager la Hostway Romania, spune ca firmele din acest domeniu pot creste repede si ii incurajeaza pe antreprenori sa investeasca pe acest segment.

In ceea ce priveste strategia de resurse umane, George Butunoiu, specialist in consultanta pe acest segment si Managing Partner la compania cu acelasi nume, le-a amintit antreprenorilor ca in ciuda a ceea ce se spune, nu intotdeauna oamenii au rolul principal intr-o companie. Asta pentru ca, in functie de marimea firmei si de domeniul de activitate, construirea unui sistem de lucru poate fi mai importanta decat persoanele din echipa.

Referitor la partea de comunicare dintr-o afacere, Gabriela Lungu, Managing Partner la The Practice, a spus ca PR-ul trebuie sa prezinte lucrurile adevarate si nu doar sa spuna ceva frumos. Rolul strategiei de comunicare fiind sa scoata in evidenta aspectele pozitive legate de companie si nu sa le ascunda pe cele negative, care vor iesi oricum la suprafata.

In cadrul conferintei, Anda Racsa, Manager General la ABC Training Consulting, a subliniat faptul ca in zona antreprenoriala lucrurile de misca mai repede decat intr-un mediu corporate, ceea ce poate fi un avantaj.

Tocmai pentru a putea avea o afecere flexibilia in care lucrurile sa functioneze usor, Mihai Stanescu, Executive Coach la RoCoach, a punctat faptul ca ceea ce trebuie sa invete antreprenorii este sa delege din atributii, sa profite de reteaua de relatii si de idei la care au acces si sa apeleze la expertiza.

De asemea, start-up-urile ar trebui sa invete cum sa puna pretul corect pentru propriile produse si cum sa aleaga locurile unde le pot vinde, dupa cum a precizat Radu Georgescu, President and Chairman of the Board la GECAD.

O lectie importanta pentru un antreprenori este reprezentata de propriile esecuri, lucru mentionat atat de Radu Tudorache, cat si de Marius Dan, unul dintre antreprenorii selectati in programul Start&Grow, ambii exemplificand prin faptul ca nu toate afacerile incepute au fost de success.

La fel de mult conteaza insa si pasiunea pentru domeniul in care activezi, aceasta stand la baza tuturor celor patru afaceri selectate in Start&Grow. (Citeste aici mai multe despre motivele pentru care isi lanseaza romanii propria afacere.)

De exemplu, lui Marius Tudosiei i-a venit ideea de a lansa o afacere cu mancare sanatoasa, deoarece este pasionat de gatit si pentru ca dorea sa ii ofere ceva cat mai bun fiului sau, in varsta de doi ani.

Afacerea sotilor Alexandra si Stelian Sarlea, Asteco Lifestyle, are la baza pasiunea lui Stelian, medic specialist in diabet si boli de nutritie.

Kenubi a aparut din dorinta fratilor Bogdan si Razvan Hobeanu de a dovedi ca pot ajunge numarul unu mondial cu produsele realizate pe cont propriu si nu doar cele oferile clientilor cu care colaborau pe partea de consultanta in domeniul IT.

Iar Measure and Go este modul prin care Marius Dan vrea sa ii faca pe barbatii din Romania sa descopere eleganta masculina din perioada interbelica.

Pentru cei care inca se mai gandesc daca sa isi lanseze propria afacere sau nu, Mirela Serban, Managing Partner la R&M Audit, a exemplificat ca aceasta poate avea la baza un risc, insa este o decizie cu rezultate pe masura muncii. Mirela Serban a intrat in antreprenoriat in urma cu zece ani si detine in prezent o companie cu aproximativ 300 de clienti.

Chiar daca antreprenoriatul poate parea dificil, Radu Tudorache a subliniat ca incurajeaza aceste initiative deoarece lipsa antreprenoriatului este unul dintre motivele care au influentat negativ economia romaneasca.

De altfel, lansarea unei afaceri este o masura pentru valoarea unei persoane. Tocmai de aceea, angajatilor care se considera buni, dar cred ca nu sunt apreciati de angajatori la nivelul la care si-ar dori, George Butunoiu le recomanada sa isi inceapa propria afacere, evolutia ca antreprenor fiind cea mai buna dovada a valorii lor profesionale.