Articole
Articole:   Toate  |  Parteneri / ABC Training Consulting

TU ce fel de antreprenor esti: intreprinzator sau investitor?

Sunt antreprenor si activez in domeniul serviciilor de consultanta pentru managementul financiar al firmei. Imi place sa ma implic in dezvoltarea afacerilor antreprenoriale pentru ca au o dinamica aparte, sunt flexibile si se adapteaza rapid la miscarile pietei.
TU ce fel de antreprenor esti: intreprinzator sau investitor?

Analizez specificul si obiectivele afacerii, identific tipologia antreprenorului si dezvoltam impreuna un sistem simplu si eficient pentru administrarea si multiplicarea finantelor firmei.

“Povestea” din spatele banilor necesari pentru lansarea unei afaceri
Orice afacere porneste de la o idee, care se dezvolta si contureaza treptat, ajungand sa se materializeze in produse si servicii, piata si clienti, cifra de afaceri si profit.

Dar pentru ca o idee sa se transforme intr-o afacere, trebuie parcurse cateva “etape interne” care tin de un ”dialog” al antreprenorului cu el insusi si care trebuie sa aiba in vedere urmatoarele repere generale ale afacerii:
•    descrierea produsului, nevoia satisfacuta, clientul, distributia, pretul de vanzare;
•    piata si elementul de diferentiere pe piata, avantajul competitiv;
•    clarificarea scopului si a obiectivelor initiale ale afacerii;
•    stabilirea dimensiunilor si a ritmului de dezvoltare a afacerii;
•    evaluarea resurselor necesare si a rezultatele asteptate.

In aceasta faza de “proiectare” a afacerii, viitorul antreprenor este creativ, plin de energie si simte ca are toata forta necesara sa-si transforme ideile in realitate, cat mai curand posibil.

Insa nu se gandeste foarte mult  la aspectele financiare si administrative ale afacerii.
Si astfel…se trece la actiune. Iar actiunea inseamna sa cunosti si sa respecti “regulile jocului”.

“Certificatul de nastere” al unei afaceri
Pentru ca o idee sa se transforme intr-o afacere, ea trebuie sa aiba identitate proprie si legitimitate in mediul de afaceri si astfel trebuie parcurse cateva “etape externe”, administrative, care marcheaza “certificatul de nastere” al afacerii:
•    alegerea denumirii firmei si a domeniului de activitate specific (codul CAEN);
•    stabilirea formei de organizare (S.R.L., S.A. etc) si a asociatilor;
•    stabilirea capitalului social initial si contributia fiecarui asociat;
•    alegerea sediului social si a locului de desfasurare a activitatii firmei;
•    inregistrarea firmei din punct de vedere juridic si fiscal.

In aceasta faza de infiintare a afacerii, antreprenorul intra intr-un prim contact cu mediul extern al afacerii si intelege ca orice activitate se desfasoara intr-un mediu reglementat si care implica administrarea unor resurse specifice, printre care si banii.

Inainte de a lua decizia lansarii unei afaceri…
Va recomand sa raspundeti cu toata sinceritatea la urmatoarea intrebare:
•    De ce vrei sa devii antreprenor?

Printre raspunsurile posibile ar putea sa se regaseasca urmatoarele motivatii:

•    specifice “antreprenorului - intreprinzator”: castigarea libertatii de actiune in dezvoltatea si lansarea pe piata a unui produs sau serviciu si o alternativa pentru asigurarea unui anumit nivel si stil de viata pentru familie;

•    specifice “antreprenorului - investitor”: libertatea de actiune pentru valorificarea unei oportunitati de piata, in vederea multiplicarii capitalului investit.

In functie de motivatia lansarii unei afaceri, am observat comportamente diferite ale antreprenorilor in legatura cu preocuparea pentru administrarea finantelor afacerii:

•    “antreprenorii - intreprinzatori” sunt preocupati mai ales de dezvoltarea produsului sau serviciului specific afacerii, lasand pe plan secundar organizarea structurata a activitatii firmei si managementul finantelor firmei;

•    “antreprenorii - investitori” sunt preocupati de cunoasterea evolutiei nevoilor de consum si dimensiunea pietelor de desfacere, dupa care dezvolta si lanseaza produsul sau serviciul, monitorizand permanent performantele financiare ale afacerii si implicandu-se activ, direct sau indirect, in organizarea activitatii si administrarea finantelor firmei.