Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Andrei si Sebastien spun ca, pe langa venituri, oamenii care vin in evadari sunt deschisi, dispusi sa vada binele in orice, vor sa se descopere pe ei insisi si sa descopere si altceva.
"O chestie de care ne-am temut la inceput a fost, daca ajunge sa fie un grup inchis. Poate vor fi 50 de oameni care tot timpul vor dori sa evadeze. Nu se intampla asta, pentru ca noi, facand evadari foarte des si diferite, am ajuns ca in fiecare saptamana sa se intample ceva. In felul acesta, nu poate veni toata lumea in fiecare saptamana si atunci este normal ca doar 10% dintre oameni sa se repete in evadari. Pe de alta parte, se creeaza o comunitate, dar este <un glob> in care se aduna oamenii acestia, pentru ca sunt ei intr-un fel", adauga Andrei Tudose.
Din acest an, Evadeazacunoi pune mai mult accent in ceea ce priveste participarea la evadari a cuplurilor cu copii. De exemplu, organizeaza mini-evadari dedicate celor mici, in paralel cu cele pentru adulti. Targetul lor este ca anul acesta familiile sa reprezinte 30% din clienti.
"Avem in plan sa tintim si firmele. Vom lucra la definirea detaliilor anul acesta. Am avut cereri de la prieteni. Nu le am onorat, pentru ca la vremea respectiva nu doream sa intram pe aceasta piata. De un an, am croit un sistem diferit prin care angajati unei firme care ne contracteaza pot alege tipul de evadare pe care si-o doresc si perioada cand vor participa, astfel incat sa sporim entuziasmul si dorinta angajatului sa participe si sa se bucure de ceea ce ii ofera firma. Nu mai este un teambuilding obligatoriu, devine un bonus oferit de firma catre angajati", mai spune Sebastien Froux.
Cat investesc si cand vor deveni profitabili
Investitia initiala in afacere este estimata la 5.000 de euro, fiind cea pentru acest an. Se apreciaza ca suma va fi recuperata peste aproximativ un an.
"Investitiile noastre financiare directe sunt foarte mici - refacerea site-ului, a cartilor de vizita, evenimente si marketing. In prezent, tot ce cheltuim noi - telefoane, timp, mancare, drum, cazare, participarea noastra in evadare - este acoperit", detaliaza Andrei Tudose.
Sebastien Froux adauga faptul ca se gandesc si sa angajeze pe cineva, deoarece au deja un sistem pus la punct.
"Pentru a asigura startul afacerii, facem un efort mai mare legat de profit. Pentru toate evadarile cu care am inceput din perioada de hobby totul este setat, avem preturile de mult timp, sunt testate spatiile", detaliaza Sebastien Froux.
El adauga faptul ca ei castiga pentru ca negociaza preturile pentru tot ceea ce ofera (cazare, transport, sporturi). De exemplu, la negociere se ia in calcul ca vor face mai multe evadari in acelasi loc, cu grupuri diferite sau ca vor apela la acelasi profesor de mai multe ori intr-un an.
Andrei Tudose precizeaza ca, in prezent, fiecare dintre ei se intretine din altceva, nu din Evadeazacunoi.
Andrei si Sebastien planuiesc ca, pana la sfarsitul acestui an, sa se ocupe doar de Evadeazacunoi, fara sa aiba alte angajamente de lucru.
Cum se promoveaza
Promovarea evenimentelor se face de la om la om, prin direct mailing (600 de abonati), Facebook, aparitii media si au avut stand la Targul National de Turism, impreuna cu OAR.
"Noul site este in faza dezvoltare si este in plan migrarea de pe Facebook pe blog. Din baza noastra de date, cand trimitem invitatia, 40% o vad si citesc. Este un procent foarte bun, intr-o companie de turism, desi noi sustinem ca nu suntem in turism", mentioneaza Andrei Tudose.
Lectiile invatate
La prima evadare (februarie 2009, Parang), au invatat si prima lectie - nu toti cei care se inscriu sunt si cei care merg in excursie. Astfel, au introdus plata in avans si, pentru cei care achita tot de la inceput, o reducere.
"La fiecare evadare pe care o facem ne dam seama ce n-a mers, ce a fost special, ce pastram", mentioneaza Sebastien Froux.
Andrei Tudose adauga la lectiile invatate faptul ca trebuie tot timpul sa verifice distributia evadatilor in camere si ceea ce se mananca.
"Sunt niste lucruri de care, daca ai grija, cu 20% din timp rezolvi 80% dintre probleme", mai spune Andrei Tudose.
Sebastien Froux precizeaza ca, din punct de vedere al organizarii, inveti in permanenta.
"Am mai invatat si ca nu se poate din prima si ca poti invata pe masura ce gresesti, pentru ca te marcheaza. Am modelat business-ul si in functie de greseli, astfel ca s-a maturizat in perioada de hobby si ne-am permis sa-l modelam inainte de a intra in faza de business", explica Sebastien Froux.
Andrei Tudose spune ca a invatat ca trebuie sa fie intotdeauna in contact cu clientul si sa-si modeleze oferta cu ce vrea el, fara sa se schimbe datele principale.
"Al doilea lucru este sa-ti asculti clientul, pentru ca el iti da cele mai tari idei de evadari", adauga Andrei Tudose.
Cum se dezvolta Evadeazacunoi
Pentru a-si dezvolta afacerea, Andrei si Sebastien iau in calcul si accesarea de fonduri europene.
"Suntem in perioada in care schimbam modul in care procedam. Pentru asta am participat si la ateliere de antreprenoriat", detaliaza Sebastien Froux.
Andrei Tudose completeaza ca pentru directia in care se va dezvolta Evadeazacunoi ii intreaba evadati ce vor sa mai vada si ce sporturi vor sa mai faca.
"Suntem intr-un proces de a construi produsul si de a-l finisa", mentioneza Andrei Tudose.
Cei doi spun ca sunt impliniti din ceea ce fac si isi doresc sa ajunga sa traiasca din hobby-ul lor.
"Constat ca este un curent in momentul actual in piata sa traiesti din pasiunea ta, pentru ca modul in care s-au facut bani pana acum, conjunctural, oportunist cade. Ceea ce are insa motorul dorintei cuiva de a functiona si ce este un business bine pus la punct va trai, pentru ca acceseaza o nevoie a oamenilor, bine definita si un produs pe care ti-ai da toata viata", mai spune Andrei Tudose.
Cei doi intentioneaza sa extinda Evadeazacunoi si in alte orase din tara si, poate, in alte tari, printr-un model de franciza sau prin proprii angajati.
Andrei Tudose precizeaza ca in planul lor, peste cinci ani, Evadeazacunoi ar urma sa devina o miscare nationala, la nivel european si, mai mult, in care oamenii cauta sa se descopere pe ei in natura, prin interactiunea cu alti oameni si prin miscare.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Evadeazacunoi este un start-up lansat la inceputul acestui an de Andrei Tudose si Sebastien Froux.
Afacerea consta in organizarea de iesiri in natura, in timpul carora se practica diverse sporturi.
Inainte de lansarea ca afacere, conceptul a fost testat timp de doi ani.
Investitia initiala in afacere este estimata la 5.000 de euro, apreciindu-se ca va fi recuperata peste aproximativ un an.
Afacerea este bazata in Bucuresti dar pe viitor cei doi intentioneaza sa se extinda si in alte orase din tara.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 12 Mai 2011 la ora 23.31