80% din vanzarile Angst se fac in Bucuresti
Conform datelor companiei, 50% din vanzarile Angst in Capitala sunt realizate in magazinele proprii.
Stefan Padure spune pentru startups.ro ca cifra de afaceri din 2010 este similara cu cea din 2009, aproximativ 62 de milioane de euro.
Angst are o retea de 25 de magazine, patru fiind deschise in 2010. Toate acestea sunt situate in Bucuresti, fiind de proximitate, cu suprafete intre 100 mp si 1.000 mp.
Stefan Padure precizeaza ca, in prezent, oamenii au retineri in a mai merge sa cumpere de la supermarket, deoarece tind sa cheltuie mai mult decat au nevoie, astfel ca prefera magazinele de proximitate.
El mai spune ca oamenii prefera magazinele de proximitate si pentru ca scaderea veniturilor i-a determinat sa renunte sa ia pranzul la restaurant si mananca la birou. In magazinele Angst, aceasta ultima tendinta se vede intre orele 11.00 si 14.00, cand cresc vanzarile pentru produsele de tip catering, gata preparate.
Stefan Padure adauga faptul ca in magazinele proprii, in ultimii doi ani, odata cu criza, a crescut frecventa de cumparare, aceasta ajungad sa fie de 3,5 ori pe saptamana, fata de 2 ori inainte.
"Venind zilnic la magazin, omul are doua mari avantaje, cosul este de o valoare mai mica si poate avea o diversitate mult mai mare", mai spune Stefan Padure.
De asemenea, numarul de cumparatori finali ai Angst s-a marit cu 27%, insa acest fapt se poate datora si cresterii numarului de magazine. Numarul de clienti corporate a ramas aproximativ acelasi, in aceeasi perioada.
Pe de alta parte, in aceeasi perioada, valoarea bonului la o vizita s-a redus cu aproape 20% in magazinele Angst, scazand de la 22 de lei la 18 lei. Insa, per total, valoarea cheltuita saptamanal a crescut cu 10%, pentru ca se fac mai multe vizite.
Stefan Padure mentioneaza ca in Bucuresti sunt cei mai educati consumatori, acestia avand o cultura a “mancarii”.
“Cand isi face bugetul, acest tip de client nu vrea ca, dupa ce a mancat, sa dea bani si pe medicamente”, explica Stefan Padure.
In ultimii doi ani, compania a investit intr-o gama de produse traditionale, numita Bunatati Traditionale, din care s-a eliminat mare parte din aditivi.
Pe langa preparatele traditionale, Angst s-a extins si cu “Ceaiuri naturale”, “Miere romaneasca”, “Vinul Casei” si “Mirodenii”, gama urmand sa fie completata si cu alte alimente.
(Citeste aici mai multe despre consumul de produse romanesti)
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.