Adina Vlad: "Suntem intr-o piata in care tendinta de omogenizare este foarte mare"


Managing Partner-ul Unlock Market Research se refera la modul in care companiile fac marketing si comunicare, neavand curajul sa se  diferentieze.

 

Adina Vlad a mentionat, in cadrul evenimentului Marketing 360, ca blocajul este dat de faptul ca oamenilor de comunicare le este frica sa nu se diferentieze gresit.

"Daca planificarea este calculata, aduce respect", a adaugat Adina Vlad.

Ea a facut o paralela cu proverbul despre pomul laudat, spunand ca in Romania toata lumea se duce la pomul laudat: intr-o livada toata lumea va sta la coada sa culeaga din acelasi cires, desi mai sunt si alti ciresi cu fructe.

Adina Vlad a dat ca exemplu negativ tendinta de acum cativa ani din randul producatorilor de bere prin care toate companiile se promovau prin "mesterul berar", dar oamenii nu faceau diferenta intre beri si cui apartine fiecare dintre acesti mesteri berari.

Apoi, alta tendinta negativa a fost aceea in care toti producatorii de bere au inceput sa-si concentreze comunicarea pe faptul ca au hamei in bere.

"Oamenii sunt interesati de ingrediente, dar nu faceau diferenta intre beri", a subliniat Adina Vlad.

De asemenea, o tendinta negativa in comunicarea din bere este cea care a inceput acum circa sapte ani, legata de traditia brandurilor din domeniu.

"Acum toti au reclame cu traditia, dar nu castiga nimeni. Ar fi fost mai sanatos sa ia fiecare o felie si sa o creasca", a explicat Adina Vlad.

Pe piata lactatelor, ea spune ca o tendinta negativa in comunicare este cea in care toti spun ca au produse din mediul rural. Din nou, clientii nu fac nicio diferenta intre aceste produse.

Managing Partner-ul Unlock Market Research a subliniat ca un alt exemplu negativ este cel  in care toate produsele de ingrijire si curatenie contineau aloe vera.

"Diferentierea nu este privita cu mult curaj, dar toti (n.red. - marketerii dintr-o industrie) se intreaba cine va face primul altceva. In Romania, ma diferentiez, dar nu ies din grup. Diferentierea este important sa fie facuta local, nu trebuie sa te diferentiezi de dragul de a te diferentia", a completat Adina Vlad.

Managing Partnerul Unlock Market Research a dat ca exemple de branduri care s-au diferentiat de celelalte din categoria lor: batonul Rom cu biscuiti (n.red. - ideea a pornit de la salamul cu biscuiti); Mega Image - campania cu reducerea preturilor; Caroli - campania in care mamele fac lucrurile sa fie mai usoare; Neumarkt - personalizeaza gustul; Vodafone - campania de brand, care pune accentul pe faptul ca punand la comun ceea ce avem bun si valoros putem progresa.

"Nu faceti ceva ce au facut altii. Faceti altceva, ceva mult mai tare. La noi dorinta de a te diferentia scade. Cand cineva te copiaza, este normal sa ai followeri. In acesta situatie, ai doua variante: una este sa fii mandru ca ai followeri, a doua este sa continui sa fii disrupted, sa nu te lasi intimidat, dar nu stiu daca se poate face ceva juridic. In termeni de strategie, in Romania trebuie sa te lupti mai mult pentru a te apara decat in strainatate, unde piata este mai matura", a precizat Adina Vlad.

Managing Partner-ul Unlock Market Research a spus ca ii place ceea ce se intampla in retail in lupta pentru diferentiere.

Ea a dat ca exemplu campania facuta de Lidl, prin care clientii sunt invitati sa faca experiemente culinare, ceea ce este neasteptat din partea unui discounter.

Adina Vlad a spus ca alt exemplu pozitiv in ceea ce priveste diferentierea este Dacia, care a plecat de la pozitinarea ca o masina romaneasca proasta la inceputului anilor 2000 si a ajuns la una foarte buna in prezent.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii