Afaceri in crestere pentru Albalact in primele trei trimestre din 2009


In perioada ianuarie - septembrie 2009, cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa 25,2%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 167.867.394 lei.

Rezultatele sunt foarte bune, in conditiile in care, in ultimele patru - cinci luni, batalia de preturi a fost de multe ori irationala: toti competitorii au sperat sa castige cota de piata in aceste conditii,  insa nu toti au si reusit. Din punct de vedere cantitativ, Albalact a reusit sa-si atinga targetul volumic, avand o crestere de 35%, fata de 2008, ceea ce a dus la castigarea de market share pe anumite categorii, chiar daca investitia de la SC Raraul SA a intarziat mai mult decat a fost programat”, spune Traian Simion, director general Albalact.

Profitul net inregistrat de companie in perioada ianuarie - septembrie 2009 a fost de 1.720.689 lei, in crestere cu aproximativ 70%, fata de aceeasi perioada a anului 2008, se arata in comunicatul de presa.

In acest trimestru, fabrica Raraul din Campulung va aduce un plus de valoare pentru Albalact, ceea ce face ca obiectivul nostru pentru urmatoarea perioada sa fie atingerea indicatorilor de profitabilitate”, adauga Traian Simion.

Pentru perioada urmatoare, directorul Albalact considera ca piata de lactate va reveni la normal, in special in ceea ce priveste comportamentul producatorilor in piata. In schimb, el estimeaza ca nu vor avea loc schimbari majore la nivel de comportament al consumatorilor, acestia indreptandu-se in general, tot catre produsele de baza.

In ceea ce priveste urmatorul an, acesta va fi un an al celor care si-au facut <temele> in ultimii trei - patru ani, in special in privinta aplicarilor conditiilor Uniunii Europene, privind capacitatile de productie, un an al celor care au avut o strategie de marketing construita pe termen lung. Va fi un an al consolidarilor in industrie, pe parcursul caruia s-ar putea ca multi jucatori mici sa fie eliminati, vor fi posibile preluari”, mentioneaza Traian Simion.

El considera ca, din moment ce in conditii de criza cea mai buna strategie este de a castiga cota de piata, batalia se va da in continuare pe cota de piata, mai putin pe profitabilitate. Insa nu cu orice pret, asa cum s-a intamplat in 2009.

Potrivit reprezentantilor Albalact, in 2009, compania si-a adaptat foarte bine strategia la realitatile pietei, lucru care-i asigura un ritm de dezvoltare peste cel al pietei lactatelor - care anul acesta ar putea creste cu aproximativ 5% - 7%, potrivit ultimelor estimari APRIL (Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui).

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

 


Nu exista comentarii