Altex: 170 mil. euro cifra de afaceri in primul semestru


Compania a inregistrat o crestere cu 47% a cifrei de afaceri in primele sase luni din 2008, fata de perioada simlara a anului trecut.

Conform propriilor estimari, la sfarsitul lui 2007, Altex Romania avea o cota de 28,2% pe piata din Romania.

Castigul companiei inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 2%, indicatorii de profitabilitate obtinuti fiind mai mici decat cei estimati la inceputul anului. Rezultatul este influentat si de evolutia nefavorabila a cursului valutar, care a insemnat in perioada mentionata 0,6% din cifra de afaceri.

Suprafata de vanzare la finele primului semestru a fost de 92.500 mp, in crestere cu 17% fata de suprafata disponibila in perioada similara a anului trecut. In ultimele 12 luni compania a deschis sase noi magazine Media Galaxy si sapte noi magazine Altex.

Cresterea organica (fara a lua in calcul magazinele noi deschise) a fost de 40%, in timp ce expansiunea retelelor a adus o crestere a cifrei de afaceri de 15%. Din acest procent, 50% a fost aportul magazinelor deschise in primele sase luni ale acestui an. Odata cu noile deschideri, o serie de magazine mai vechi au fost inchise sau relocate in spatii cu suprafete mai generoase.

Cresterea valorica se datoreaza schimbarilor de fabricatie si tehnologie la nivel de produs, care au dus la migrarea catre produse mai performante, dar si cu o valoare mai mare: desktop-urile se inlocuiesc cu laptop-uri, televizoarele cu tub catodic se inlocuiesc cu televizoare cu LCD sau plasma, etc", spune Dan Ostahie, Presedintele Altex.

In semestrul doi din 2008, Altex va continua extinderea teritoriala si dezvoltarea serviciilor oferite prin cele doua retele de retail (Altex si Media Galaxy). Bugetul de investitii aferent primului semestru a fost de 4 milioane euro, in timp ce proiectele care se vor finaliza cu siguranta in semestrul doi sunt estimate la 7 milioane euro.

Cresterea vanzarilor a crescut si datorita investitiilor in marketing si publicitate, bugetele la rate card derulate in primul semestru totalizand 14 milioane de euro.

"Semestrul doi va fi influentat cu certitudine de noile prevederi ale BNR privind limitarea riscului creditarii. Acestea se vor manifesta prin scaderea nivelului imprumuturilor, avand repercursiuni directe - prin scaderea vanzarilor de locuinte, dar si indirecte - prin scaderea consumului pentru bunurile de folosinta indelungata”, spune Dan Ostahie.

Cu toate acestea, pentru o serie de categorii, Altex anticipeaza cresteri pentru semestrul al doilea. Ca urmare a consumarii timpului de viata al produselor IT, electronice, electrocasnice achizitionate cu aproximativ cinci ani in urma, clientii revin pentru a-si cumpara produse noi. Aceasta inlocuire a produselor cu unele de noua generatie contribuie la cresterea intregii piete in semestrul II.

Tendinta pietei este sustinuta, de asemenea, de cresterea nivelului mediu al venitului pe familie, si de cresterea productivitatii muncii.

Ostahie este de parere ca, in a doua parte a acestui an, piata de electronice, electrocasnice, comunicatii si entertainment din Romania va inregistra o crestere temperata, de aproximativ 10%, fata de perioada similara din 2007. Pentru perioada 2009 – 2010, presedintele Altex estimeaza cresteri cu un singur digit.

Pe fondul acestor tendinte, Altex si-a revizuit in scadere cifra de afaceri pentru anul in curs, de la 430 la 400 milioane euro, cu un castig operational (EBITDA) de 3%.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii