Anul acesta ar putea pleca in vacanta mai putini turisti romani decat in 2008


Afirmatia are la baza rezultatele unui studiu realizat la cererea Eximtur, pe un esantion de 1.853 de persoane, reprezentativ pentru populatia din orasele Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Sibiu, Oradea, Arad, Baia Mare si Suceava.

Din totalul persoanelor chestionate, 58,7% au fost plecate in vacanta anul trecut, se arata in comunicatul de presa. In timp ce, procentul celor care vor pleca anul acesta in vacanta scadea la 48,17%.

Dintre cei care au plecat anul trecut in vacanta, 20% au ales ca destinatie Romania, procent care se pastreaza si anul acesta. Principala destinatie turistica este reprezentata de litoralul Marii Negre, urmata de Valea Prahovei/Brasov, Delta Dunarii, zona Sibiului etc.

Cele mai solicitate destinatiile externe, in 2009, vor fi: Grecia (8,53%), Turcia (7,8%), urmate de Austria (3,86%), Italia (3,72%), Spania (3,23%), Bulgaria (2,91%), Tunisia (1,85%), Egipt (1,82%) , Franta (1,82%), Croatia si Ungaria  (cate 1,42%) etc.

Potrivit studiului, unul din patru respondenti prefera hotelurile de trei stele, acestea fiind urmate de vile, case de vacanta si apartamente.
In ceea ce priveste transportul, anul acesta, interesul pentru transportul cu avionul creste cu 3,5%, fata de 2008, in detrimentul celui cu autoturismul personal.

Tot din studiul citat reiese faptul ca, in 2009, turistii romani se vor orienta catre “rezervari din timp, cu reducere” si catre promotii si oferte speciale. Iar alegerea ofertei potrivite se va face din ce in ce mai mult cu ajutorul internetului.


Alegerea agentiei de turism
Un procent de 14,37% dintre respondenti au declarat ca anul acesta vor pleca in vacanta printr-o agentie de turism. Ceea ce reprezinta o crestere fata de 13,44% - procentul celor care au apelat anul trecut la serviciile agentiilor de turism.

Principalele motive pentru care turistii aleg sa calatoreasca prin agentii de turism sunt comoditatea, ofertele promotionale, serviciile complete incluse in pachet si siguranta oferite de colaborarea cu  agentia.

Printre asteptarile consumatorilor fata de o agentie de turism se numara: posibilitatea de a avea control asupra ofertei prin contract, transparenta ofertei, corectitudinea - sa primeasca serviciul pentru care au platit, flexibilitatea, profesionalismul - agentia sa le ofere informatii corecte si complete despre vacanta.

Criteriile folosite in alegerea agentiei de turism sunt, in ordinea importantei: recomandarile prietenilor, preturile, acoperirea teritoriala a agentiei (numarul de agentii proprii), calitatea serviciilor in agentie, reputatia agentiei, publicitatea si strategia de comunicare a agentiei.

Studiul a fost realizat de compania Operations Research, in perioada februarie - martie 2009, si a vizat orasele in care Eximtur detine agentii proprii.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii