Baumix a inregistrat o cifra de afaceri de circa 36 mil. lei, in 2009
Potrivit reprezentantilor companiei, cifra a fost cu 9% sub nivelul din 2008, pe fondul unei piete in scadere cu 30%.
Printre factorii care au contribuit la scaderea cifrei de afaceri in 2009 se numara: valoarea adaugata scazuta la preturile practicate, costurile de amortizari suplimentare, diferentele de curs valutar, dar si costurile financiare suplimentare pentru sustinerea termenelor de plata impuse de piata, se arata in comunicatul de presa.
In 2009, Baumix a mentinut valoarea EBITDA la 7% din cifra de afaceri si are in plan obtinerea de profit in 2010, dar si pastrarea cifrei de afaceri la un nivel similar celui de anul trecut. In acest moment, potrivit propriilor estimari, compania se numara printre primii cinci producatori de pe piata, cu o cota de piata de 10% - 12%.
“In actualele conditii de piata, Baumix se concentreaza si pe reducerea costurilor. Aceasta masura nu va afecta investitiile in personal sau in marketing, ci vizeaza identificarea rezervelor care in anii trecuti ar fi putut parea nesemnificative: analiza conditiilor contractuale cu furnizorii, managementul stocurilor, monitorizarea si reducerea pierderilor in procesul de fabricatie. Practic, relocarea fabricii de la Gherla a constituit cea mai importanta si relevanta masura de cost-cutting. Prin relocarea celor cinci linii de productie vor fi reduse costuri importante ce tin de chirie, transport intre punctele de lucru, costuri de sustinere a stocurilor in puncte de lucru diferite, costuri de regie. Astfel, fabrica din Ploiesti se va extinde”, spune Augustin Russu, director general Baumix.
De asemenea, reprezentantii Baumix observa o preferinta tot mai accentuata a consumatorilor pentru produsele economice. Pe langa produsele de finisare si anvelopare din gama Baumix, cele mai cerute au fost produsele din gama economica Primus - adezivi, chituri de rosturi sau gleturi.
Producatorul de materiale de constructii considera ca 2010 va fi un an al reducerilor masive de pret. Potrivit lui Augustin Russu, companiile concurente au lansat inca de la inceputul anului promotii axate exclusiv pe pret, insa strategia de pret a Baumix va fi adaptata cerintelor pietei, fara a face rabat de la calitate.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.