Borsec, Dacia si ProTV sunt cele mai puternice branduri romanesti
Acesta este rezultatul studiului "Top 50 branduri romanesti" realizat de Unlock Market Research, la initiativa revistei Biz, cele trei marci fiind in aceasta ordine pe primele trei locuri.
Intr-o prima faza a fost facut un studiu calitativ, prin 20 de interviuri in profunzime cu persoane intre 18 ani si 45 de ani, femei si barbati, cu studii medii si venituri cel putin mediu, se arata in studiu.
A doua faza a fost un studiu cantitativ, pentru care s-au luat 1.314 interviuri telefonice, fiind impartit in mod egal intre femei si barbati, din mediul urban.
Pentru a stabili topul s-a luat in calcul care sunt cele mai iubite marci si care sunt cele mai performante (produse de calitate, care insa implica mai putin consumatori la nivel emotional; denumite si marci respectate).
Adina Vlad, Managing Partner la Unlock Market Research, a spus, in cadrul forumului BrandRo organizat de revista Biz, ca evaluarea performantei brandurilor s-a facut pe sapte categorii - servicii si produse de folosinta indelungata, produse alimentare, bauturi alcoolice, mediasi divertisment, produse de ingrijire personala si a gospodariei, bauturi nealcoolice si dulciuri.
In topul general, in top 10, cele trei marci sunt urmate, in aceasta ordine: Dorna, Poiana, Timisoreana, Izvorul Minunilor, Cotnari, Ursus si BCR.
Pe ultimele zece locuri s-au clasat: Petrom (40), Kandia (41), Poiana Negri (42), Perla Harghitei (43), Covalact (44), Mobexpert (45), Savana (46), Primola (47), Laura (48), Magura (49) si Elmiplant (50).
Borsec este cel mai puternic brand romanesc din categoria bauturi nealcoolice, urmat de Dorna, Izvorul Minunilor, Frutti Fresh (24 in cel general) si de Biborteni (35).
La categoria bauturi alcoolice, cel mai puternic brand romanesc este Timisoreana, urmat de Cotnari, Ursus, Murtfatlar (11) si Bergenbier (12).
Pro Tv este ce mai puternic brand romanesc de media si de divertisment, urmata de Kiss FM (13), Antena 1 (15), Radio Zu (29) si TVR 1 (28).
Dintre brandurile de produse alimentare, cea mai puternica este Pate Sibiu (16), pe celelalte locuri fiind Cris-Tim (18), Napolact (19), LaDorna (21) si Pate Bucegi (25).
Farmec (27, in cel general) este cel mai puternic brand romaneasca pe categoria produse de ingrijire personala si ingrijirea gospodariei. Aceasta este urmata de Gerovital (33), Dero (34), Elmiplant (50) si Plafar (nu este in top 50).
Brandul cel mai puternic de servicii si de produse de folosinta indelungata este Dacia, urmata de BCR, BRD (14), Banca Transilvania (17) si Romtelecom (20).
Poiana este cel mai puternic brand romanesc de dulciuri, urmat de Rom (22), Kandia, Primola si Magura.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.