Buddha-Bar vrea sa aduca conceptele sale de SPA in Romania


Acestea vor fi dezvoltate prin franciza, valoarea taxei fiind intre 150.000 si 200.000 de euro pentru Buddhattitude SPA, la care se adauga bugetul de marketing si investitia in amenajarea spatiului.

Suma variaza in functie de zona si tipul de spatiu unde se afla centrul SPA, precum si de suprafata aferenta acestei activitati.

Helen Coulon, directorul general Buddha-Bar & Buddhattitude SPA, a declarat in cadrul unei conferinte de presa ca in urmatorul an compania intentioneaza sa deschida un boutique hotel cu SPA sau un SPA de sine statator, care sa ofere firmei deschiderea spre aceasta regiune.

In prezent, compania nu are semnat niciun contract pe piata din Romania.


Afacerea Buddha-Bar
Brandul Buddha-Bar este detinut de compania franceza George V, fondata in 1995 de francezul de origine romana Raymond Visan (59 de ani) si de sotia acestuia Tarja Visan, finlandeza. Acesta a pornit de la restaurantul Buddha-Bar, primul fiind deschis in 1996, la Paris.

In prezent, George V detine brandul de muzica Buddha-Bar si a realizat concepte de restaurante, SPA si boutique hoteluri. Ultimele trei segmente au fost dezvoltate doar prin franciza.

Conceptul de SPA a fost realizat de companie acum patru ani si a fost nevoie de doi ani pentru a-l pune la punct.

In prezent, conceptele de SPA dezvoltate de George V sunt Buddha-Bar SPA, Buddhattitude SPA si Buddhattitude Lifestyle Studio.

Buddha-Bar SPA este dezvoltat numai in cadrul boutique hotelurilor realizate sub aceeasi marca, putand avea o suprafata de 300 - 400 metri patrati.
Buddhattitude SPA poate ajunge pana la 3.000 de metri patrati, putand fi dezvoltat in orice tip de spatiu.

Compania recomanda ca un SPA sa aiba minim sase saloane. Pe langa camerele dedicate masajului, unele SPA-uri cuprind si spatii unde se poate practica sport (yoga si pilates).

Pentru a maximiza veniturile fiecare spa are si o zona dedicata pentru comercializarea produselor proprii Buddha-Bar.

George V este prezenta in Romania din 2003, prin brandul de muzica, si are 12 angajati.


Modelul de franciza
Compania este interesata sa dezvolte in Romania toate cele trei concepte, pentru oricare tip de SPA (Citeste aici cum sa investesti intr-un SPA). 

Noi vindem un concept complet, un univers Buddha-Bar SPA. Ne diferentiem prin propria linie de produse dedicate SPA, propria muzica, propriile tratamente, meniu SPA personalizat. Tot ceea ce tine de Buddha-Bar SPA, atat conceptual, cat si logistic, este realizat cu resursele proprii ale companiei noastre”, completeaza Helen Coulon.

In fiecare tara unde este prezenta, compania dezvolta si linii de tratament locale, situatia fiind similara si in Romania.

In Bucuresti, compania vrea sa deschida un boutique hotel cu SPA, deoarece acest fapt le-ar permite sa isi creeze identitatea de brand in Romania si ar fi mai usor de marketat pentru turisti straini. Un hotel similar a fost deschis acum cativa ani in Praga si in noiembrie acest an la Budapesta.

Helen Coulon adauga faptul ca, in ceea ce priveste hotelurile din Bucuresti, firma este interesata sa deschida un SPA in spatiile aflate in dezvoltare, si nu in cele existente.

Reprezentanta Buddha-Bar & Buddhattitude SPA spune ca taxele de preluare a francizei pentru boutique hotel sunt confidentiale, dar similare cu cele de pe segmentul de cinci stele.

Investitia facuta doar intr-un centru SPA este de 1.800 euro/metru patrat, in cazul unei suprafete de 1.500 de metri patrati.

Produsele folosite in centrele SPA trebuie cumparate de la George V.

Preturile tratamentelor din Romania vor fi sub cele din Franta. De exemplu, un masaj ar putea avea un pret de 40 de euro - 60 de euro/ora, fata de 90 euro/ora, la Paris.

Pe parcursul construirii SPA-ului, cei de la Buddhattitude realizeaza alaturi de cei care preiau franciza designul spatiului, adaptarea conceptului, punerea la punct a sistemului IT si formarea personalului (terapeuti si management). 

Helen Coulon spune ca investitia facuta doar intr-un SPA Buddha-Bar se recupereaza in trei - cinci ani.

De la semnarea unui contract si pana la deschiderea unei unitati este nevoie de doi - trei ani.

In prezent, compania George V SPA are in derulare mai multe proiecte de franciza in Franta, Qatar, Dubai, Senegal, Egipt si Panama.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii