Caroli Foods investeste in dezvoltarea afacerii
Potrivit reprezentantilor companiei, anul acesta vor fi investiti 2,1 milioane de euro in echipamente de productie, platforma logistica si distributie.
“Este evident ca anul 2009 este un an dificil pentru intreaga economie, si nimeni nu este imun. Dar Caroli Foods isi gandeste afacerea pe termen lung. Principala preocupare este de a dezvolta, cu atat mai mult intr-un climat dificil, noi oportunitati pentru consumatori, de a analiza si optimiza permanent portofoliul de produse. Consideram ca investitia in branduri este determinanta pentru atingerea obiectivelor pe termen lung”, spune Andrew Taylor, Vicepresedinte Comercial Caroli Foods.
Anul 2009 inseamna si debutul procesului de rebranding al Caroli Foods, se arata in comunicatul de presa. Acesta urmareste crearea unei sinergii intre brandurile companiei, prin integrarea acestora sub “umbrela” Caroli Foods.
Procesul de rebranding presupune dezvoltarea unei noi identitati vizuale pentru companie si redesenarea tuturor etichetelor de produs, precum si testarea acestora cu consumatorii. Potrivit reprezentantilor companiei, acest proces se va incheia la sfarsitul anului, beneficiind de un buget de 250.000 de euro.
In primul semestru din 2009, venitul net al Caroli Foods a atins valoarea de 29 de milioane de euro, inregistrand o usoara crestere comparativ cu perioada similara a anului trecut. Profitul operational al companiei a ajuns, in primele sase luni ale acestui an, la valoarea de un milion de euro, mai mare cu 4%, fata de semestrul unu al anului 2008.
Reprezentantii companiei mai spun ca, in acelasi timp, Caroli Foods si-a consolidat pozitia in topul producatorilor de mezeluri din Romania, atingand o cota de piata de 12%, in crestere cu 1,5% fata de cota de piata detinuta in primele sase luni ale anului 2008.
Anul trecut, Caroli Foods a inregistrat un venit net de 69 de milioane de euro, in crestere cu 26%, comparativ cu 2007. Profitul operational inregistrat de companie in 2008 s-a ridicat la 5,7 milioane de euro, in crestere cu 19%, fata de anul precedent. Tot anul trecut, valoarea totala a investitiilor realizate de Caroli Foods a fost de 4,2 milioane de euro.
Pe parcursul celor 12 ani de activitate, Caroli Foods a investit aproximativ 35 de milioane de euro in procesarea si distribuirea mezelurilor (tehnologie, echipamente de igiena, resurse umane etc).
Grupul Caroli Foods produce cinci marci de mezeluri - Gourmet, Caroli, Maestro, Sissi (franciza) si Primo Familia, detinand doua fabrici, la Pitesti, cu o suprafata productiva de circa 18.000 de mp.
Piata mezelurilor din Romania
Conform oficialilor Caroli Foods, pentru prima data in ultimii ani, piata trece printr-un moment de dinamica negativa, inregistrand o scadere de 1% in prima parte a anului.
Piata este si va continua sa fie afectata de scaderea veniturilor disponibile ale consumatorilor. Insa exista destul loc de imbunatatire si crestere, avand in vedere ca diferenta dintre Romania si tarile europene (Euro 25) in ceea ce priveste consumul pe cap de locuitor este de 23%, se mai arata in comunicatul de presa.
Piata mezelurilor are un volum de aproximativ 220.000 de tone si o valoare de aproximativ un miliard de euro, potrivit reprezentantilor Caroli Foods.
Ei mai spun ca, desi extrem de aglomerata si competitiva, piata locala ofera inca oportunitati importante de crestere. In afara de transformarile asociate crizei economice trebuie luat in considerare si faptul ca pana la finele anului 2009, toti producatorii ce vor sa isi tina fabricile deschise vor fi obligati sa indeplineasca standardele europene de siguranta si igiena alimentara. Ceea ce, in opinia surselor citate, creeaza contextul unor posibile tranzactii pe piata, deoarece nu toti vor putea sa se conformeze acestor norme.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.