Cea mai premiata agentie de PR din Romania aniverseaza cinci ani de activitate


The Practice a fost lansata in noiembrie 2006 ca o initiativa antreprenoriala a Gabrielei Lungu, manager cu experienta in PR, alaturi de Ioana si Stefan Iordache, liderii grupului Leo Burnett.



Acum cinci ani compania pornea la drum cu o echipa de patru oameni si un singur client in portofoliu. Acum echipa este formata din 16 consultanti impartiti in trei departamente, lucreaza pentru numerosi clienti cu renume si are un portofoliu consistent de campanii de succes, mentioneaza reprezentantii companiei intr-un comunicat de presa.

Cand ne-am gandit la denumire, am folosit particula THE ce indica superlativul pentru a statua standardele la care ne vom raporta in agentie. Ma uit astazi cu mandrie in urma si vad ca am reusit de cele mai multe ori; am facut cinste brandului pe care l-am creat”, spune Gabriela Lungu, managing partner la The Practice.

In 2007, agentia depasea chiar si cele mai optimiste estimari ale actionarilor sai, lucrand in profit dupa doar 4 luni de activitate si gestionand comunicarea pentru 17 branduri. Tot in primul an au venit si primele premii, la competitia nationala de PR - Romanian PR Award.

Din ianuarie 2008 agentia este partenerul pentru Romania al retelei Publicis Consultants Worldwide, care a devenit in urma unei fuziuni MSLGROUP - reteaua de PR si comunicare a marelui grup international Publicis. 2008 este si anul celei mai mari cresteri pentru agentie - de 66%. Primele premii internationale ale The Practice dateaza tot din 2008.

Cea dintai competitie internationala la care am participat a fost SABRE Awards. Am intrat in competitie tematori, avand complexul agentiei mici din Romania care incerca sa se masoare cu gigantii lumii PR-ului international...Ne-am intors acasa cu 3 trofee, printre care chiar marele premiu al competitiei: Platina pentru Cel mai bun program de PR al anului in Europa, Africa si Orientul Mijlociu. A fost un moment absolut magic pentru echipa noastra - atat mie, cat si colegei mele Oana Bulexa, ne-au dat lacrimile pe scena de bucurie! Era pentru prima data cand o agentie din Romania castiga un Grand Prix la o competitie europeana!”, spune Gabriela Lungu.

In 2009, agentia intra in topul primelor 10 companii de PR din punct de vedere al cifrei de afaceri, si - in ciuda crizei economice - castiga titlul “Agentia de PR a anului” la competitia nationala de PR si este nominalizata la categoria “Cea mai buna agentie tanara din Europa” la European Excellence Awards.

2010 aduce o schimbare de actionariat - Oana Bulexa, Client Service Director, devine Partener al agentiei, ca recunoastere pentru aportul la dezvoltarea The Practice.

Tot in 2010 agentia a castigat primul PR Lion pentru Romania la Cannes Lions, cea mai importanta competitie de comunicare din lume. La finalul anului se lanseaza doua noi divizii in cadrul companiei: departamentul de Evenimente si cel de Online PR.

In 2011, agentia continua sa se dezvolte, prin semnarea de noi contracte cu clienti de renume iar departamentul de Online PR creste pana la o echipa de 4 oameni. Portofoliul de premii se imbogateste si el - agentia isi adauga o noua premiera: primul Global SABRE pentru Romania la Global SABRE Awards.

Peste 26 de campanii realizate pentru clienti au obtinut in cei 5 ani de activitate recunoastere in competitii, dovedind creativitate si rezultate intr-o arie foarte larga de servicii de PR (de la comunicare corporatista si management de criza la marketing PR si Social Media) si o gama foarte variata de industrii (de la constructii si servicii financiare, la produse alimentare sau servicii medicale).

Premiile nu sunt si nu vor fi niciodata la The Practice un scop in sine, ci doar o consecinta fireasca a modului in care intelegem sa ne facem treaba, cu responsabilitate fata de clientii care ne dau business-ul lor cu credinta ca-i vom ajuta in mod real. Nu vom fi niciodata fericiti sau dornici sa castigam premii cu campanii care nu sunt si foarte eficiente pentru clienti si vom da oricand exaltarea de moment a urcatului pe scena festivalurilor pe satisfactia mult mai indelungata de a sti ca ne-am facut bine munca”, adauga Gabriela Lungu.

Echipa de astazi a companiei este exclusiv feminina, cu o medie de varsta de 27 de ani. Cel mai vechi om din companie lucreaza aici inca din prima zi; cel mai nou face parte din echipa agentiei de la 1 noiembrie.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii