Creste numarul de tranzactii prin card bancar in magazinele online
Conform datelor Gecad ePayment, volumul tranzactiilor inregistrate in primele noua luni din acest an a depasit nivelul intregului an 2007, ajungand la aproape 40 de milioane de euro.
Din totalul celor 40 de milioane de euro tranzactionate in primele noua luni din 2008, aproximativ 35 de milioane de euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment de la Gecad, se arata in comunicatul de presa.
In trimestrul al treilea al acestui an, romanii au efectuat cumparaturi prin card bancar in magazinele online romanesti in valoare de 14 milioane de euro, cu 59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor RomCard.
"Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor. Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008, iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane de euro", spune Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.
Factorii principali care mentin ritmul ascendent al pietei sunt nivelul tot mai ridicat de incredere pe care publicul il are fata de comertul electronic, precum si rapiditatea cu care principalele magazine online isi perfectioneaza serviciile adresate clientilor lor si gasesc permanent noi modalitati de promovare si de crestere a vanzarilor.
"Criza financiara afecteaza mai degraba pietele unde comertul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate si unde clientii cumpara produse de nisa, care in Romania inca nu au succes, cum ar fi produsele de lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunta atunci cand nu au cash. Atat timp cat in Romania se vor cumpara online produse si servicii care ne sunt necesare, comertul electronic nu ar trebui sa aiba foarte mult de suferit", spune Marin Mitroi, Director General RomCard.
Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, reprezentantii Gecad ePayment asteapta cresteri de 30% de la luna la luna, urmand ca la finalul anului volumul total al tranzactiilor prin card in magazinele online romanesti care au implementat plata online sa fie de 57 de milioane de euro - 60 de milioane de euro.
"La inceputul anului am estimat un volum de 70 de milioane de euro, bazandu-ne pe o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi", spune Carmen Sebe.
In perioada iulie-septembrie 2008, cele mai multe vanzari online au fost inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi, urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.