De sarbatori, romanii aleg produsele la preturi mici si la reduceri


Conform unui studiu Deloitte, aceste motive de achizitie sunt completate de faptul ca marcile pierd in continuare teren in fata produselor la pret redus si a marcilor proprii ale hipermarketurilor.

Succesul apartine operatorilor de retail care vor exploata aspectele utile ale produselor si vor include cadouri la preturi mici in categoria ofertelor. Conceptul care va functiona cel mai bine trebuie sa raspunda asteptarii duble a consumatorului (preturi si varietatea optiunilor) si sa atraga toate categoriile de populatie”, se arata in studiul Deloitte ”Craciun 2009 - A sosit momentul redresarii?”.

Conform studiului citat, femeile acorda mai multa atentie promotiilor la produse alimentare si bauturi, fata de barbati.

Principalele motive pentru care romanii cumpara in avans cadourile de Craciun raman pretul cel mai bun, evitarea aglomeratiei si gama larga de produse. In plus, in acest context, femeile sunt mai sensibile la pret decat barbatii. 

Competitia intre formatele de magazine este intensa si, in mijlocul acestui razboi, hipermarketurile dispun de avantajele competitive necesare, pentru ca raspund nevoilor exprimate de consumatori. Intr-adevar, majoritatea consumatorilor din Romania se asteapta sa aiba la dispozitie o gama importanta de produse disponibile la preturi atractive, intr-un singur loc. In continuare, hipermaketurile trebuie sa raspunda precis acestor asteptari atat in perioada sarbatorilor, dar si pe viitor, sa se concentreze pe atributele care le asigura succesul si sa integreze altele pe care competitorii lor le-au abordat deja”, se mentioneaza in studiu.

Astfel, in ceea ce priveste avantajul preturilor mici, hipermarketurile au intrat in concurenta directa cu magazine de hard-discount.

De asemenea, magazinele specializate au reusit sa raspunda mai bine asteptarilor consumatorilor pentru multe categorii de produse non-alimentare. Motivul este acela ca, in perioada sarbatorilor de iarna, consumatorii sunt adesea confuzi atunci cand trebuie sa decida intre prea multe produse disponibile la oferta si asteapta indrumare de la retaileri, considerand ca ofertele respective reflecta cea mai potrivita selectie de produse posibila.

Principalul avantaj al magazinelor specializate este ca au capacitatea sa ofere o selectie targetata de produse, care raspunde unei nevoi specifice. Un retailer specializat poate astfel incuraja deciziile de cumparare si recomanda clientilor cele mai bune produse pentru nevoile lor”, se mai arata in studiu.

Potrivit studiului Deloitte, operatorii de retail care vor miza pe cresterea credibilitatii vor avea de castigat.

La un pret echivalent, consumatorii ar alege produse care protejeaza mediul inconjurator sau respecta legislatia comertului echitabil. Este asadar nevoie de o comunicare eficienta intre retaileri şi consumatorii. O varianta ar fi, de exemplu, informarea explicita cu privire la metodele prin care retailerii verifica gradul de conformitate al produselor pe care le vand”, se mai spune in studiu.

Consumatorii mai batrani si femeile acorda acestor mai multa importanta chestiunilor legate de comertul echitabil sau problemelor de mediu.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 518 romani, selectat in baza anumitor criterii (sexul, categoria de varsta, regiunea, venituri). Perioada in care a fost facut acesta este septembrie (ultima saptamana) - octombrie (prima saptamana). Informatia a fost adunata prin internet, in baza unui chestionar structurat, subiectii avand peste 18 ani. Aflat la cea de-a 12-a editie, studiul Deloitte ”Craciun 2009 - A sosit momentul redresarii?” a inclus in acest an 18 state din Europa de Vest, Europa de Est si Africa de Sud. Romania se afla la a doua editie a studiului.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii