Este important ca in fiecare etapa brandul sa fie corelat cu afacerea


Afirmatia a fost facuta de Lorand Szarvadi, cofondator si directorul executiv al retailerului de electronice si electrocasnice Domo, care mai spune ca brandul trebuie sa fie un motor de dezvoltare pentru business si sa nu fie prafuit.

El a subliniat, in cadrul unei conferinte de presa, ca valorile unui brand nu pot fi distruse de cativa ani de criza economica sau de boom-uri economice, iar comunicarea are rolul de a creste brandul. 

Lorand Szarvadi a mentionat ca, spre deosebire de alte branduri din domeniu, Domo este mai fresh si mai prietenos. Aceste valori ale brandului sunt subliniate prin cele doua jucarii - catelul Do si pisica Mo - din care compania a vandut pana in prezent in jur de 60.000 de exemplare.

In "Top 50 cele mai puternice branduri romanesti", realizat de revista Biz si compania de cercetare Unlock Market Research, Domo a ocupat locul 47. Acest top este la a doua editie, fiind realizat prin 1.200 de interviuri telefonice, in mediul urban, iar indicatorii luati in calcul au fost performanta marcii (intensitatea preferintei consumatorilor pentru marca respectica - alegeri multiple intre marci din aceeasi categorie) si implicarea emotionala (masurarea gradului de asociere cu o serie de atribute derivate din faza calitativa/interviurile telefonice), scorurile fiind mediate in functie de notorietatea marcii. Marja de eroare este de 3%.

Pentru al doilea an consecutiv, Borsec a fost considerat cel mai puternic brand romanesc, fiind urmat, in primele zece locuri, de Poiana, Kandia, Gerovital, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar si Timisoreana.

"A fi brand romanesc impune caracteristica a fi accesibil - consumatorul spune <Tu trebuie sa ma intelegi>, astfel ca atunci cand  faci un asemenea top ies brandurile accesibile", a spus Adina Vlad, Managing Partner al Unlock Market Research.

Spre deosebire de anul trecut, cele mai mari cresteri din top le-au avut brandurile de ciocolata (Kandia si Primola) si cele de cosmetice (Gerovital si Elmiplant).

De asemenea, fata de anul trecut, categoria care a crescut cel mai mult in top este cea a produselor de igiena personala, remarcandu-se intrarea in top a Plafar (direct pe 9), care a introdus anul acesta astfel de produse in portofoliu.

La polul opus, categoria care s-a redus cel mai mult in top a fost cea a bauturilor alcoolice.  

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii